Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg egentlig da? Er deprimert og gjør ingenting om jeg dør. Men det er vondt å ikke ha råd til mat. Jeg faller mer og mer utenfor livet pga dem helvetes autismen.. Innser at jeg aldri vil klare å bli helt normal. Er avhengig av mamma enda og er 30. Jeg elsk å se at kroppen svekkes. Klarer ikke å kose meg med mat for jeg er dårlig kvalitet. Dette er en tanke jeg har fått og hatt lenge. Jeg vet ikke hvordan man studerer,  får venner, kjøper leilighet eller går frem økonomisk om de t blir krise. Nå har jeg så lite penger at jeg ikke har råd til mat. Nekter å spørre mamma da det ikke er så kult å få penger av foreldrene som 30. Hva er egentlig normalt å gjøre i min situasjon?  Hvordan kan folk ta så lett på livet? 

Anonymkode: b4785...d55

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å søke sosialstøtte er normalt i din situasjon.

• Liker 13
Skrevet

Har du jobb? 

Hvorfor får du ikke mer hjelp med dette? Du burde fått oppfølging siden alt det folk klarer å mestre klarer ikke du å mestre. 

Har du ikke blitt skikkelig oppdaget? 

Du skal ikke ha det sånn. Du skulle fått oppfølging. Her er det noen som ikke har gjort jobben sin godt nok. 

Dra til legen og si du trenger hjelp og trenger oppfølging av en person. Mange som får det uten å være autist.

Anonymkode: ed3ff...22a

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Å søke sosialstøtte er normalt i din situasjon.

Nei, dette er god nok grunn for ufør. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du jobb? 

Hvorfor får du ikke mer hjelp med dette? Du burde fått oppfølging siden alt det folk klarer å mestre klarer ikke du å mestre. 

Har du ikke blitt skikkelig oppdaget? 

Du skal ikke ha det sånn. Du skulle fått oppfølging. Her er det noen som ikke har gjort jobben sin godt nok. 

Dra til legen og si du trenger hjelp og trenger oppfølging av en person. Mange som får det uten å være autist.

Men jeg vil ikke leve som autist. Folk tror jeg er så oppegående pga flott utseende. Jeg er egentlig for pen til å være autist på en måte. Men jeg har ikke tid til oppfølging. Jeg har tapt uansett. Jeg kommer meg ikke dit jeg vil. Og jeg klarer ikke å leve med det. Jeg har hatt venner, men disse har alltid funnet nye fort. Lurer på hvordan det er å mestre ting så lett og her går jeg med en hjerne så dårlig utviklet at jeg må innse begrensninger. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok, men det tar nok litt mer tid å få aap og uføretrygd enn å få litt sosialstøtte så man kan kjøpe mat.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du burde fått mer hjelp og oppfølgning. Lettere sagt enn gjort, men du må slutte å nedsnakke deg selv. Det er faktisk farlig å holde på sånn. Du er bedre enn du er klar over. Hvis du ikke har mat i det hele tatt, så kan du jo ta noen oppgaver for din mor, også få litt penger for det? Fortell din mor om hvordan du har det. Ikke bra å sitte med sånne følelser alene.

Stor klem fra meg❤

Endret av wintergirl
  • Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, wintergirl skrev:

Du burde fått mer hjelp og oppfølgning. Lettere sagt enn gjort, men du må slutte å nedsnakke deg selv. Det er faktisk farlig å holde på sånn. Du er bedre enn du er klar over. Hvis du ikke har mat i det hele tatt, så kan du jo ta noen oppgaver for din mor, også få litt penger for det? Fortell din mor om hvordan du har det. Ikke bra å sitte med sånne følelser alene.

Stor klem fra meg❤

Så stusselig. Oppgaver for mor?  30 åringen din kommer som et barn og sier hun kan gjøre en tjeneste mot litt penger liksom. Som et barn.

Nei jeg har mest av alt lyst til å bo i utlandet med en kjæreste, slik som mange av vennene mine. Utrolig hva friske folk klarer. 

Har ikke livslyst. Hvorfor leve når det ikke er godt?  Bortkastet ressurser. Andre er mer verdt pengene enn meg. Herregud liksom. Hva skal jeg si når nok en mann viser interesse(er dessverre heldig med utseende)  og jeg kanskje blir betatt.... Kommer til å forberede meg på at ghoster meg fort som fy... 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg vil ikke leve som autist. Folk tror jeg er så oppegående pga flott utseende. Jeg er egentlig for pen til å være autist på en måte. Men jeg har ikke tid til oppfølging. Jeg har tapt uansett. Jeg kommer meg ikke dit jeg vil. Og jeg klarer ikke å leve med det. Jeg har hatt venner, men disse har alltid funnet nye fort. Lurer på hvordan det er å mestre ting så lett og her går jeg med en hjerne så dårlig utviklet at jeg må innse begrensninger. 

Hvorfor har du ikke tid til oppfølging?

Anonymkode: ed7a5...38b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du virker helt ærlig ikke som om du har noen interesse av å bli bedre/ha det bedre. Ta nå tak i det og kom deg til hhv lege for utredning og nav for nødhjelp! Du er ikke evneveik selv om du er autist!

Endret av Nappetass1
  • Liker 9
Skrevet

Svelg stoltheten og kom deg på NAV. Hvis du faktisk er helt blakk og kan vise til det (kontoutskrifter) får du litt penger på dagen i form av et kontantkort. 

Anonymkode: c6777...30d

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk tror jeg er så oppegående pga flott utseende. Jeg er egentlig for pen til å være autist på en måte.

Du lever i din egen boble!

Kontakt moren din også legger du alle kortene på bordet slik du kan få hjelp av både av henne og det offentlige.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva babler du om? Dersom du ikke har penger til mat kan du få sosialstøtte. Det har ingnering med ufør å gjøre.

Anonymkode: 67e7a...69d

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Du virker helt ærlig ikke som om du har noen interesse av å bli bedre/ha det bedre. Ta nå tak i det og kom deg til hhv lege for utredning og nav for nødhjelp! Du er ikke evneveik selv om du er autist!

Nei. Men begrensningene ter store. Som autist skal du alltid lære deg å sette pris på tung du ikke hadde så lyst på... Kommer bare ting som jeg er demotivert for. 

Skrevet

Om du er veldig pen finnes det mange menn som ønsker en dame som er pen å se på og vise frem. Gå etter noen med gryn som kan forsørge deg, problem løst. 

Anonymkode: 134ef...576

• Liker 1
Skrevet

Men du skriver jo ingenting om du jobber, studerer, går på AAP eller er ufør.

Og hva slags hjelp får du? Har lest flere innlegg av deg her inne, så håper du får noe hjelp.

Anonymkode: 1d969...b49

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så stusselig. Oppgaver for mor?  30 åringen din kommer som et barn og sier hun kan gjøre en tjeneste mot litt penger liksom. Som et barn.

Nei jeg har mest av alt lyst til å bo i utlandet med en kjæreste, slik som mange av vennene mine. Utrolig hva friske folk klarer. 

Har ikke livslyst. Hvorfor leve når det ikke er godt?  Bortkastet ressurser. Andre er mer verdt pengene enn meg. Herregud liksom. Hva skal jeg si når nok en mann viser interesse(er dessverre heldig med utseende)  og jeg kanskje blir betatt.... Kommer til å forberede meg på at ghoster meg fort som fy... 

Ja, i verste fall hvis du ikke har mat tenkte jeg på. Men du er kanskje mer opptatt av å synes synd på deg selv og kun lete etter begrensinger.  Det er mennesker i langt verre situasjoner enn deg, men som lever et rikt liv fordi de ser etter muligheter og ikke begrensninger som du gjør. Du er voksen og bestemmer selv over ditt liv. Ta tak eller så kan du jo bare sitte der.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Skrevet

Om du er veldig pen finnes det mange menn som ønsker en dame som er pen å se på og vise frem. Gå etter noen med gryn som kan forsørge deg, problem løst. 

Anonymkode: 134ef...576

Så feigt. Hvorfor skal en mann være interessert i å forsørge meg? Hvem liker slik uselvstendighet? Jeg vil ikke bare være en eskorte.... og jeg vil forelske meg, ikke bare ha en mann med penger. Dessuten , kan han dumpe meg og jeg ha ringenting å gå tilbake til.

Skrevet

Men du skriver jo ingenting om du jobber, studerer, går på AAP eller er ufør.

Og hva slags hjelp får du? Har lest flere innlegg av deg her inne, så håper du får noe hjelp.

Anonymkode: 1d969...b49

Jeg vil faktisk ikke skrive om det. Men hva tror du når jeg ikke har penger? 

Og hva slags andre innlegg tror du keg har? Jeg vil ikke bli tatt for å være noen jeg ikke er...

Skrevet

Hvor er støtteapparatet ditt hen? Du er nødt til å ta kontakt med nav først og så bestiller du deg en legetime. Du skal ikke gå rundt og slite slik som du gjør nå. Du har rett på hjelp

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...