Gå til innhold

Oslo S til Rikshospitalet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Dumt spøsmål, men jeg skal fly ned til Oslo i februar og trenger å vite enkleste måte å komme meg fra Oslo S til Rikshospitalet 😅

Jeg har store problemer med å gå (uten store smerter, men må jeg så går det) så det enkleste for meg hadde vært å ta drosje - men det er vel kanskje dyrt?

Buss? Trikk?

Tusen takk for svar ☺️

Anonymkode: b1784...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Det er en stund siden jeg gjorde det samme. Da ble jeg anbefalt å ta buss fra Gardermoen til Rikshospitalet. Det fungerte kjempefint, men husker dessverre ikke bussnummer. :blomst: 

Anonymkode: 51c90...b32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi fra Oslo S til Rikshospitalet koster +/-300 kr, avhengig av selskap og hvordan trafikken er. Taxiholdeplassen er på sjøsiden, mellom Flytogterminalen og Thon Hotel Opera.

Trikk nr 18 går direkte fra Jernbanetorget til Rikshospitalet. Billett forhåndskjøper du på Narvesen/7-Eleven eller i Ruters app. Holdeplassen er utenfor TGI Fridays.

Anonymkode: 83659...a18

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Krav på å få dekket utgifter i forbindelse med pasientreiser, til, og fra flyplass, -OG Seff. fly... Husk kvitteringer. Se regler her https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser 👨‍✈️ 

Ikke dumt spørsmål. -evt. google... reise gardemoen - rikshospitalet

Lykke til, med reise, og besøket der 🌼

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går trikk fra området ved Oslo S (trikkestoppet heter jernbanetorget) og direkte til Rikshospitalet, trikk nr 18 Rikshospitalet. Veldgi grei skuring. Men husk å beregne god tid, det er en del stopp underveis, det kan være trafikk. Turen tar 20-25 minutter fra Jernbanetorget normalt sett, men ville beregnet meg mer tid hvis det er noe viktig. 

Anonymkode: db84f...48e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta 17/18 trikken fra Jernbanetorget (Oslo S). Begge to går direkte til rikshospitalet. Stoppet ligger rett utenfor Fridays. Turen ta ca 20-25 min og trikkene går hver 5 minutt. Du kan kjøpe billett via #ruter appen eller på Narvesen eller 7-eleven på Oslo S. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Trikk 17 går til Rikshospitalet også. Du kan eventuelt ta t-banen til Forskningsparken men det er et lite stykke å gå derfra. Du kan også ta trikk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Dumt spøsmål, men jeg skal fly ned til Oslo i februar og trenger å vite enkleste måte å komme meg fra Oslo S til Rikshospitalet 😅

Jeg har store problemer med å gå (uten store smerter, men må jeg så går det) så det enkleste for meg hadde vært å ta drosje - men det er vel kanskje dyrt?

Buss? Trikk?

Tusen takk for svar ☺️

Anonymkode: b1784...4b9

Flybuss nr 3 mot Bekkestua stopper på Ringveien rett nedenfor Rikshospitalet. Men er en liten bit men opp en bakke å gå derifra. Nærmest kommer du med trikk, stopper vel omtrent rett utenfor døren på Rikshospitalet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta flybussen fra Gardermoen til Gaustad (Rikshospitalet). Bussen heter FB3 Bekkestua. Står på bussplass nr 18, og den går hvert 20 min. Jeg pleier å ta den, og jeg tok den nylig nå på fredag da jeg var på Riksen😊

Eller så kan du ta trikken, men da må du jo komme deg ned til Oslo S - også ta trikk nr 18 opp til Riksen. Jeg synes det er best å ta flybussen fordi den går direkte.

Anonymkode: d18ce...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta trikk, som så mange andre sier. 

Flybussen tenkte jeg ikke på. Men den stopper sikkert nede på ringveien? Det er et lite stykke å gå opp, kanskje kjedelig for TS som har problemer med å gå. Trikken stopper inne på sykehusområdet. 

Taxi er jo veldig lettvint hvis du har økonomi til det. Hadde beregnet litt over 300 kr for turen (fra Oslo sentralstasjon). Bruk Oslo Taxi i tilfelle, det er mye rart blant de andre selskapene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 22.56, Guile skrev:

Ta trikk, som så mange andre sier. 

Flybussen tenkte jeg ikke på. Men den stopper sikkert nede på ringveien? Det er et lite stykke å gå opp, kanskje kjedelig for TS som har problemer med å gå. Trikken stopper inne på sykehusområdet. 

Taxi er jo veldig lettvint hvis du har økonomi til det. Hadde beregnet litt over 300 kr for turen (fra Oslo sentralstasjon). Bruk Oslo Taxi i tilfelle, det er mye rart blant de andre selskapene. 

Holdeplassen ligger på Ring 3 ja. https://goo.gl/maps/xjiJgEyy6292

Anonymkode: 83659...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...