Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet som tilkallingsvikar i Oslo kommune. Det er godt betalt, men det er ikke alltid jeg får så mange vakter som jeg ønsker. 

Nå har jeg kontaktet en privat bedrift ang vikaroppdrag. Jeg vil jo gjerne vite sånn ca hva timelønna er, men hun som tok telefonen sa at det var et internt spørsmål og at jeg heller måtte spørre om det på intervju. 

Er det «ulovlig» å spørre om timelønn før man sender inn CV?

Anonymkode: fd619...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veit ikke hva som er lov å ikke, men jeg tror ikke det kan gi noe særlig godt inntrykk av å spørre om det før man en gang har sendt inn søknad. Motivene for å søke virker tvilsomme. Om du vil gi best mulig inntrykk så venter du til intervjuet iallfall. Du er jo ikke forpliktet til å si ja om du får tilbud om jobben, så det skader ikke å sende inn søknad.

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Skrevet

Anbefaler det ikke, da vil det høres ut som at du er mest opptatt av lønnen og ikke har et ønske om å jobbe for den spesifikke bedriften (altså at det er uansett hvor du jobber, så lenge du får god lønn). Kan tenke meg at de har nok av søkere som er genuint interessert i å jobbe for akkurat denne bedriften = motivasjon. Ville heller spurt om lønn hvis du kommer til intervju / tilbud om jobb.

• Liker 2
Skrevet

De må jo se din CV først, se din erfaring og utdanning for å se hvilket lønnstrinn du ender på. I enkelte bedrifter forhandler man også om lønn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...