Gå til innhold

Fjelltur i Norge, 4-5 dager (trenger tips)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har omtrent null erfaring med turer i fjellet men regner meg selv som over middels godt trent. Kjæresten har noe mer erfaring enn meg. Vi tenker på en hytte til hytte / telttur i sommer, på omtrent 4 dager (en dag ekstra er ikke noe problem). Vi tenker telt for å være mer økonomiske, men jeg vil gjerne være litt i nærheten av hytter i tilfelle noe skal skje (jeg er, som dere skjønner, den mest bekymrede av oss). Jeg er litt forelsket i Jotunheimen, men er veldig åpen for forslag, og lurer derfor på om det er noen som har anbefalinger for hvor vi kan gå? :-)

Vi er forresten fra Oslo og har ikke bil, så må ikke være for langt herfra med kollektiv :)

Skrevet

Hardangervidda. Jeg er best kjent på vestsiden, hvor det er flotte stier og turisthytter. En veldig fin tur er fra Hjølmo, via Vivelid, Stavali og så ned til Kinsarvik og Hardangerfjorden. Denne turen tar to dager, men ved å legge til en ekstra dag eller to får dere mulighet til å utforske områdene, finne teltplasser utenfor områdene med privathytter, og nyte mange gode fiskeplasser. Det er mulig å komme seg til startpunktet med tog fra Oslo til Voss, buss frå Voss til Eidfjord og så taxi eller annen transport til start ved Hjølmo. Turen er også din i motsatt retning, men tog Oslo til Voss, buss til Kinsarvik, hvor man der kan starte turen fra bussholdeplassen og opp på Hardangervidda. Ellers er jo også Finse et god utgangspunkt for fjelltur, også lett tilgjengelig med tog. 

Anonymkode: d8f01...dcc

• Liker 1
Skrevet

Vestvidda er fantastisk!

Anonymkode: 57781...3e1

Skrevet

Aurlandsdalen

Anonymkode: 6e397...6e0

Skrevet

Breheimen :)

Anonymkode: 8854d...96b

Skrevet

Jeg er forelsket i Rondane, men det finnes jo mange fine områder å gå i i Norge. 

Skrevet

Hardangervidda og Aurlandsdalen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...