AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #21 Skrevet 14. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller avspasering, eller en dag uten lønn. Poenget var at vi kan ikke bare ta det for gitt at vi får fri flytt av betalt sykedager fri i respons til den som nevnte at noen foreldre sender barna tilbake når de burde være hjemme fordi det tar opp for mange "fri" dager. Anonymkode: 8e941...796 Som sagt, ikke alle som har det. Som lærer har du for eksempel ikke overtid eller avspasering utenom skoleferiene. Ikke alle som har så fleksible jobber. Anonymkode: 941c9...8b3 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #22 Skrevet 14. januar 2019 Som vikar. Eller midlertidig ansatt, som jeg har vært i tre år. Ha, det er lov i dag. Så står jeg utenfor, det meste. Jeg kan miste jobben om jeg er borte. Da går jeg vikar for meg, og den personen kan gjerne få fortsette i jobben. Dagens politikere støtter denne ordningen, mange flere i jobb, sier de... Ikke helt sant. De bare bytter rundt på de. Så hvorfor jeg bryter 48 t.. Det sier seg selv Anonymkode: 0fb7b...2a5 4
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #23 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller avspasering, eller en dag uten lønn. Poenget var at vi kan ikke bare ta det for gitt at vi får fri flytt av betalt sykedager fri i respons til den som nevnte at noen foreldre sender barna tilbake når de burde være hjemme fordi det tar opp for mange "fri" dager. Anonymkode: 8e941...796 Hva er det du snakker om? En kan ikke forvente å få «fri» når barna er syke?? Vet ikke du at foreldre har krav på å være hjemme med sykt barn? 2
ViljaH Skrevet 14. januar 2019 #24 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle som har lov til å ta ut feriedager når de selv vil. Jeg er lærer og MÅ ta feriedagene i skolens ferie. Anonymkode: 941c9...8b3 Har du sykt barn, så kan du få ulønnet omsorgsperm når sykt-barn-dagene er oppbrukt. Har selv gjort det et år, med 4 lengre smittesykdommer. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #25 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle som har lov til å ta ut feriedager når de selv vil. Jeg er lærer og MÅ ta feriedagene i skolens ferie. Anonymkode: 941c9...8b3 Oddsen for at dere har syke barn i ferier er jo ganske stor da...fri hver sjette uke og 2 mnds sommer...prosentvis må mye av sykdomsperioden nødvendigvis falle på feriedager. Anonymkode: d65d0...bf5 1
ajarRun Skrevet 14. januar 2019 #26 Skrevet 14. januar 2019 Jeg vasker hendene mine, har ikke hatt omgangssyke siden jeg var sånn 12 år gammel. Det er ikke fryktelig vanskelig. 2
Ms. Steele Skrevet 14. januar 2019 #27 Skrevet 14. januar 2019 15 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hva er det du snakker om? En kan ikke forvente å få «fri» når barna er syke?? Vet ikke du at foreldre har krav på å være hjemme med sykt barn? Nå må du følge med i tråden da. Når alle «sykt barn-dagene» er brukt opp så har man rett og slett ikke flere. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #28 Skrevet 14. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alltid like hyggelig å finne Paracetrester i bleiene på jobb, der foreldrene insisterer på at barnet er helt friskt 🙄 Anonymkode: de896...2ab Derfor bruker jeg mikstur Anonymkode: ee8e8...913 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #29 Skrevet 14. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oddsen for at dere har syke barn i ferier er jo ganske stor da...fri hver sjette uke og 2 mnds sommer...prosentvis må mye av sykdomsperioden nødvendigvis falle på feriedager. Anonymkode: d65d0...bf5 Er dine unger alltid syk i feriene? Synes ungene på skolen jeg arbeider på er syk både i ukedager, helger og ferier. Mest sykdom like før og like etter jul. Anonymkode: 3f08e...bd0 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #30 Skrevet 14. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oddsen for at dere har syke barn i ferier er jo ganske stor da...fri hver sjette uke og 2 mnds sommer...prosentvis må mye av sykdomsperioden nødvendigvis falle på feriedager. Anonymkode: d65d0...bf5 Ja de er syke i feriene også, men de sykt barn dagene har gått fort hos oss. De er ikke i nærheten av nok. Våre barn er mye syke ( noen må jo være det også) ig sykt barn dagene har aldri holdt. Anonymkode: 941c9...8b3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #31 Skrevet 14. januar 2019 Selv missliker jeg virkelig omgangsyke og har bortimot panikk for å få det, men det er ikke vanskelig å forstå hvorfor folk velger å sende ungene før 48 timer har gått, Det har med jobb og sykefravær å gjøre. Anonymkode: e0db1...459 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #32 Skrevet 14. januar 2019 Går ut over bonuser og div. Ikke at jeg bryr meg om pengene, men det gjør andre kollegaer, ihvertfall de som er single uten barn. Har fått stygge blikk og fått skylda for å være en av de som har ødelagt når vi ikke har fått full bonus. Og ja, jeg blir en av de som har skylda for det. Anonymkode: 2b24f...adb 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #33 Skrevet 14. januar 2019 Helt ærlig, så vil jeg tro mange sender ungene tilbake fortest mulig rett og slett for at de ikke orker å være hjemme med de. Slitsomt å være hjemme med nesten-friske barn vettu...🙄 Anonymkode: ff9e5...966 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #34 Skrevet 14. januar 2019 57 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg vasker hendene mine, har ikke hatt omgangssyke siden jeg var sånn 12 år gammel. Det er ikke fryktelig vanskelig. Vasker hendene ofte på jobben og. Men når en sitter tett med syke barn så får en smitte, selv om en vasker hendene. Har slitt med vondt i halsen siden før jul, og det har gått halsbetennelse der. Hender at unger hoster rett i ansiktet på en. Har 20 barn + 22 på naboavdelingen som vi er en del sammen med. Har vasket do gulv, men ikke blitt smittet. Vært i samme rom som sykt barn og sittet en dag på do. Anonymkode: ebc6e...a8c 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #35 Skrevet 14. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig, så vil jeg tro mange sender ungene tilbake fortest mulig rett og slett for at de ikke orker å være hjemme med de. Slitsomt å være hjemme med nesten-friske barn vettu...🙄 Anonymkode: ff9e5...966 Og så smitter de andre barn og familie. Så blir det en runddans. Anonymkode: ebc6e...a8c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #36 Skrevet 14. januar 2019 Det er visst mange unnskyldninger for å ikke overholde 48 timers regelen. Alt bunner likevel i at man setter seg selv før andre barn og voksnes helse. Det er rett og slett dårlig gjort, samme hvilken unnskyldning man har. Anonymkode: 7f59c...aab 5
ajarRun Skrevet 14. januar 2019 #37 Skrevet 14. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vasker hendene ofte på jobben og. Men når en sitter tett med syke barn så får en smitte, selv om en vasker hendene. Har slitt med vondt i halsen siden før jul, og det har gått halsbetennelse der. Hender at unger hoster rett i ansiktet på en. Har 20 barn + 22 på naboavdelingen som vi er en del sammen med. Har vasket do gulv, men ikke blitt smittet. Vært i samme rom som sykt barn og sittet en dag på do. Anonymkode: ebc6e...a8c Kanskje du burde vurdere vernebriller og munnbind?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #38 Skrevet 14. januar 2019 16 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Kanskje du burde vurdere vernebriller og munnbind? Ikke alltid en får tid til å hente det når det står på . Men vi har slikt på vaskerommet, som ligger ganske langt fra der vi er Har hansker lett tilgjengelig Anonymkode: ebc6e...a8c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #39 Skrevet 14. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Som overskriften sier: Til dere som IKKE overholder 48-timersregelen ved omgangssyke...hvorfor gjør dere ikke det?? Må gjerne svare anonymt, er ikke etter å ta dere, men lurer bare på hvorfor?? Anonymkode: 97355...721 Legen min sa at 48 timers regelen gjelder ikke alle. Den gjelder barn og voksne som jobber med mat og helse o.l. For andre så er det ikke nødvendig med mer enn 24 timer. Anonymkode: 7de04...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #40 Skrevet 14. januar 2019 Det er så forbanna respektløst å sende barna tilbake før det har gått 48 timer. Respektløst overfor barna dine, respektløst overfor de andre barna OG respektløst overfor de ansatte. Det har vært tilfeller der barnehager har måtte stenge pga omgangssyken som har slått ut barn og ansatte. FHI har gått ut å snakket om 48-times regelen. At noen foreldre faktisk finner på å sende barnet sitt, som forsatt er smittsomt og sykt, i barnehagen fordi jobben DERES er viktigere? Heeelt latterlig! (Og før dere hopper til den konklusjonen at jeg ikke har barn. Feil. Jeg har to, så jeg har hatt mine runder med sykdom. Jeg har vært hjemme uten lønn pga syke barn. Jeg har tatt ut feriedager pga sykt barn.) Anonymkode: 4592b...60d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå