AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Som overskriften sier: Til dere som IKKE overholder 48-timersregelen ved omgangssyke...hvorfor gjør dere ikke det?? Må gjerne svare anonymt, er ikke etter å ta dere, men lurer bare på hvorfor?? Anonymkode: 97355...721 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Har en sjef som utfører psykisk terror dersom noen er borte fra jobb. Det hjelper ikke med legeerklæring. (Holder på med intens jobbsøking, og håper sjefen blir smittet av diverse i mellomtiden, da folk er så redde at de sitter på kontoret med 40 i feber...) Anonymkode: 2b9ae...a82 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Dét lurer jeg også på!! HATER omgangssyken og ville aldri vurdert å utsette andre for den Anonymkode: b9449...88b 17
tussi84 Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Tror vel at mange er så opptatt av å holde en god arbeidsmoral, og det som dessverre har blitt en god moral på jobb er å gå på jobb uansett om man er syk. Og har man barn som er syke så er moralen at du skal finne noen å passe barnet, slik at du får kommet deg på jobb all like vel. Har du ikke noen til å passe, og barnet virker friskt så drar mange derfor på jobb. Å være mye borte pga syke barn blir sett på som en uting, og mange arbeidsgivere ansetter heller ikke småbarnsforeldre fordi det fører til mer fravær. Så mange foreldre kvier seg for å ta ut ekstra sykedager pga sykt barn. Et barn kan feks ha omgangsyke to dager, og med to dager ekstra er det 4 dager sykefravær fra jobb. Det å jobbe fulltid samtidig med å ha små barn passer egentlig ikke sammen slik kravene i arbeidslivet er. 6
Gjest theTitanic Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Fordi disse menneskene er noen store egoister uten tanke for andre enn seg selv. De tror at de er lure og sparer en sykt barn dag, men egentlig fører det til flere sykt barn dager ettersom barnet deres smittes når viruset har gått runden. Jeg er så sint på disse superegoistene. Tusen år i fengsel til dem!!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 Fordi enkelte ganger strekker ikke sykt-barn dagene til, rett og slett. Ett par dager med oppkast, to dager karantene etterpå - der forsvant fire dager gitt.. Og de første barnehageårene blir det en del fravær pga sykdom. Anonymkode: 937ca...f42 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 Dessverre ser jeg en del foreldre som hater å gå hjemme med barna, spesielt når de er syk og krevende. Har aldri skjønt det egentlig. Best jeg (og ungene) vet er å gi trøst og ekstremt mye kos når de var dårlige og hadde null dårlig samvittighet for å bare ligge som sofagriser hele dagen og se på film. Anonymkode: 8e941...796 7
Sirah Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 Fordi folk er altfor redde for å bli dømt dersom de er vekk fra jobb. Man ser jo bare her på forumet hvor lite som skal til før kollegaer "henges ut" for å skulke. Selv er jeg alltid hjemme i 48 timer. Unner ingen omgangssyke. Jeg har derimot hatt kollegaer som kommer på jobb omtrent med hodet under armen. Så sitter de en hel dag på en stol og skjelver. Mye bedre om de bare hadde holdt sengen....... 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Fordi de er for «viktige» på jobb til å ha fravær (eller så er ledelsen inkompetent og har ikke bemanning til å ta unna ved plutselig fravær) Nå sender ikke jeg syke barn i barnehagen, da, og overholder karantenetiden, men jeg kan tenke meg at dette er noe av årsaken. Anonymkode: 39ffa...ae9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi enkelte ganger strekker ikke sykt-barn dagene til, rett og slett. Ett par dager med oppkast, to dager karantene etterpå - der forsvant fire dager gitt.. Og de første barnehageårene blir det en del fravær pga sykdom. Anonymkode: 937ca...f42 Så drit i å få barn da for fanen!! Smitte alle andre og lage epidemier for at du eller andre skal gå på jobb istedenfor. Hva med barna da,de er vel sliten etter å vært syk..Selv om de gjerne er full i energi så smitter de... Anonymkode: 9370d...cd6 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så drit i å få barn da for fanen!! Smitte alle andre og lage epidemier for at du eller andre skal gå på jobb istedenfor. Hva med barna da,de er vel sliten etter å vært syk..Selv om de gjerne er full i energi så smitter de... Anonymkode: 9370d...cd6 Vi opplevde i barnehagen flere runder med omgangssyken, fordi foreldre sendte barna for tidlig tilbake. Til slutt tok vi tre dager der vi hadde utedager, og ikke gikk inn. Da ble vi kvitt smitten. Har og opplevd at foreldre ikke kan komme å hente barnet for møtet var viktigere. Levete barnet dagen etter i barnehagen, men måtte snu i døren. Dagen etter kom barnet igjen og kastet opp utover frokostbordet. Så får vi barn levert der foreldre sier at barnet har hostet om natten og brakk seg. Så får vi høre av storesøsken at mamma hadde badet lillesøsken og pappa skiftet på sengen, fordi lillesøsken hadde kastet opp. Er ikke bare barn og foreldre som blir smittet. Vi som jobber der blir smittet og. Har hatt en omgang før jul. Anonymkode: ebc6e...a8c 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 Alltid like hyggelig å finne Paracetrester i bleiene på jobb, der foreldrene insisterer på at barnet er helt friskt 🙄 Anonymkode: de896...2ab 8
Gjest Warrior Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 Alt for mange idioter som aldri skulle hatt barn🤬
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en sjef som utfører psykisk terror dersom noen er borte fra jobb. Det hjelper ikke med legeerklæring. (Holder på med intens jobbsøking, og håper sjefen blir smittet av diverse i mellomtiden, da folk er så redde at de sitter på kontoret med 40 i feber...) Anonymkode: 2b9ae...a82 Uff, ikke kjekt med en slik sjef. Lykke til med jobbsøking. 1
Snaskesnusken Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi opplevde i barnehagen flere runder med omgangssyken, fordi foreldre sendte barna for tidlig tilbake. Til slutt tok vi tre dager der vi hadde utedager, og ikke gikk inn. Da ble vi kvitt smitten. Har og opplevd at foreldre ikke kan komme å hente barnet for møtet var viktigere. Levete barnet dagen etter i barnehagen, men måtte snu i døren. Dagen etter kom barnet igjen og kastet opp utover frokostbordet. Så får vi barn levert der foreldre sier at barnet har hostet om natten og brakk seg. Så får vi høre av storesøsken at mamma hadde badet lillesøsken og pappa skiftet på sengen, fordi lillesøsken hadde kastet opp. Er ikke bare barn og foreldre som blir smittet. Vi som jobber der blir smittet og. Har hatt en omgang før jul. Anonymkode: ebc6e...a8c Forferdelige greier. Husker min mor jobbet på en barneskole for noen år siden og der gikk omgangssyke på rundgang fra januar og helt frem til sommerferien.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en sjef som utfører psykisk terror dersom noen er borte fra jobb. Det hjelper ikke med legeerklæring. (Holder på med intens jobbsøking, og håper sjefen blir smittet av diverse i mellomtiden, da folk er så redde at de sitter på kontoret med 40 i feber...) Anonymkode: 2b9ae...a82 Beklager avsporing og jeg håper virkelig du finner ny jobb, men hva er dere redde for? Man har da rettigheter som arbeidstaker og man kan ikke sparke noen fordi de et syke. En arbeidsgiver kan ikke tillates å holde på sånn. Anonymkode: 19e8f...2c5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 Ja, har gjort det en gang. Det var fordi jeg var alene og selv lå og spøy som en gris og skalv på badegulvet. Jeg er alene med gutten min og jeg greide rett og slett ikke ta vare på han i den tilstanden jeg var i. Han var i fin form og sprang rundt. Kjipt, men jeg følte ikke jeg hadde noe annet valg. Anonymkode: 941c9...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Fordi enkelte ganger strekker ikke sykt-barn dagene til, rett og slett. Ett par dager med oppkast, to dager karantene etterpå - der forsvant fire dager gitt.. Og de første barnehageårene blir det en del fravær pga sykdom. Anonymkode: 937ca...f42 Her har vi vært nødt å ta noe feriedager for å få ting til å gå rundt når våres var i de årene hvor de var alle sykeste...og dette er fordi folk klart ikke å holde syke unge hjemme når de skulle. Dere her i Norge er utrolig bortskjemte når det gjelder gyldig fravær! Anonymkode: 8e941...796 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har vi vært nødt å ta noe feriedager for å få ting til å gå rundt når våres var i de årene hvor de var alle sykeste...og dette er fordi folk klart ikke å holde syke unge hjemme når de skulle. Dere her i Norge er utrolig bortskjemte når det gjelder gyldig fravær! Anonymkode: 8e941...796 Ikke alle som har lov til å ta ut feriedager når de selv vil. Jeg er lærer og MÅ ta feriedagene i skolens ferie. Anonymkode: 941c9...8b3 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke alle som har lov til å ta ut feriedager når de selv vil. Jeg er lærer og MÅ ta feriedagene i skolens ferie. Anonymkode: 941c9...8b3 Eller avspasering, eller en dag uten lønn. Poenget var at vi kan ikke bare ta det for gitt at vi får fri flytt av betalt sykedager fri i respons til den som nevnte at noen foreldre sender barna tilbake når de burde være hjemme fordi det tar opp for mange "fri" dager. Anonymkode: 8e941...796 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå