AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Del Skrevet 14. januar 2019 Jeg ammer ei lita på 9 uker men tror jeg begynner å få litt lite melk. Jeg får heller ikke hentet nesesprayen fra apoteket da den enda ikke har kommet inn. Hva kan jeg gjøre for å øke mm og er det normalt at den minker så tidlig i ammingen? Anonymkode: a1450...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Del Skrevet 14. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ammer ei lita på 9 uker men tror jeg begynner å få litt lite melk. Jeg får heller ikke hentet nesesprayen fra apoteket da den enda ikke har kommet inn. Hva kan jeg gjøre for å øke mm og er det normalt at den minker så tidlig i ammingen? Anonymkode: a1450...ccb Det er større sjanse for at melken nå har stabilisert seg hvorfor tenker du at du har mindre melk? Det beste for å øke produksjonen er å være hud til hud og amme så ofte så mulig. Gjerne legg henne til hver time et par døgn. Syntocinon nesespray øker ikke produksjonen men gjør at det kommer lettere ut. Anonymkode: ea778...003 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. januar 2019 #3 Del Skrevet 14. januar 2019 (endret) Legg barnet til brystet oftere, hver time, og få i gang økning. Det er det eneste som hjelper. "Tilbud og etterspørsel". Jo mere melk barnet drikker, jo mere tar produksjonen seg opp for å møte etterspørselen. Pass på at du spiser nok og regelmessig selv, og drikker nok. Endret 14. januar 2019 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Del Skrevet 14. januar 2019 Jeg ser dette ofte- at melken begynner å stabilisere seg men dere begynner å tukle litt med produksjon fordi du tror du mister melken. Nyfødte og små babyer spiser ofte. Noen ganger spiser de hver annen time, andre ganger kan de gå 4 timer mellom. De har økedager hvor de nesten ammer konstant for da å gå noen dager hvor de sover mye, da de har fått melken de trenger gjennom økedagene. Dette er et evig prosess...og jeg ville ha tenkt veldig nøy om å begynne å prøve å øke produksjonen. Jeg hadde overproduksjon av melk i nesten 6 måneder og det var et helvete å få regulert dette for babyen. Anonymkode: 89e2f...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 14. januar 2019 #5 Del Skrevet 14. januar 2019 Spis masse havre. Havregryn, havrekjeks, havre melk. Hjelper godt på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Del Skrevet 15. januar 2019 On 1/14/2019 at 2:21 PM, AnonymBruker said: Jeg ser dette ofte- at melken begynner å stabilisere seg men dere begynner å tukle litt med produksjon fordi du tror du mister melken. Nyfødte og små babyer spiser ofte. Noen ganger spiser de hver annen time, andre ganger kan de gå 4 timer mellom. De har økedager hvor de nesten ammer konstant for da å gå noen dager hvor de sover mye, da de har fått melken de trenger gjennom økedagene. Dette er et evig prosess...og jeg ville ha tenkt veldig nøy om å begynne å prøve å øke produksjonen. Jeg hadde overproduksjon av melk i nesten 6 måneder og det var et helvete å få regulert dette for babyen. Anonymkode: 89e2f...525 Sier meg enig her. Måtte på sykehus med mini og pumpet på meg overproduksjon. Jobber hardt for å få den ned igjen, men tviler på at jeg får bukt med den:( Anonymkode: 79d84...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Del Skrevet 15. januar 2019 På 14.1.2019 den 11.46, AnonymBruker skrev: Jeg får heller ikke hentet nesesprayen fra apoteket Anonymkode: a1450...ccb Hvis du tenker på syntocinon så hjelper den på utdrivningen, den øker ikke melkeproduksjonen. Hvis du tenker at du har for lite fordi baby stadig vil ha melk så er det helt vanlig i perioder, trenger ikke bety at du har for lite. Og at du evt får veldig lite ut ved pumping betyr ikke at det ikke er nok melk, baby får ut mer enn en pumpe. Og ikke stress, lett å si.... Anonymkode: a5f50...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 15. januar 2019 #8 Del Skrevet 15. januar 2019 Helt sant at du ikke klarer å få ut like mye ved pumping. Idag sov min baby veldig lenge, våknet derfor med hard pupp (ammer kun fra ene). Baby spiste litt og det kom i mengder men var vanskelig å få godt tak. Pumpet ut 130 ml etter han har spist, og pumper så lenge at det ikke kommer særlig mer ut. Legger barnet til etterpå og han svelger unna som bare det. Så barnet er mye bedre til å få ut melk enn pumpa, og jeg har pumpevennlige pupper 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå