Gå til innhold

Bør jeg følge litt med eller slappe helt av ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på rett over 3 år som fortalte at det var to gutter på hennes avdeling som ikke likte henne, sånn helt ordrett og at de dyttet henne. Det er to gutter på 5 år. Hun har alltid vært glad i barnehagen og alltid trivdes og levering har gått ganske smud. Men i det siste har levering vært litt vanskeligere.. jeg skal så klart gi det litt mer tid men jeg blir så lei meg når ei jente på 3 år forteller om andre unger som ikke liker henne, blir rett å slett knust... 

De voksne har sakt tidligere at hun er godt likt og veldig inkluderende ned andre og at andre inkluderer henne, men det er de to guttene. Syns dere jeg skal være litt obs? 

Anonymkode: 57d83...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du skal være obs på, du er vel ikke tilstede i barnehagen i løpet av dagen? Men du skal helt klart si fra til personalet, og be dem være obs! Og selvfølgelig uten å komme med direkte beskyldninger om mobbing e.l., en 3-åring kan lett overdramatisere enkelthendelser; jeg ville sagt noe sånt som at "A sier at B og C kan være litt voldsomme, fint om dere er litt obs". Nevn evt. spesifikke hendelser. 

Synes helt klart du skal ta det opp, jenta di skal ikke måtte grue seg for å gå i barnehagen - lykke til. 

Anonymkode: add6b...c55

• Liker 2
Skrevet

Min treåring kommer innimellom hjem og sier at den og den har slått eller dyttet ham. Samme gjorde strorebroren. Jeg ser litt an hvor opprørt barnet virker, spør om de voksne så det og hva de voksne sa da, før jeg avgjør om jeg skal nevne det for barnehagen. Som oftest får jeg inntrykk av at det er et enkelttilfelle som de voksne så og ordnet opp i, så da gjør jeg ikke noe mer enn å la mitt barn prate med meg om opplevelsen. Som regel legger han det da vekk etterpå.

Men hvis datteren din har nevnt disse guttene flere ganger eller du opplever henne mer motvillig til å gå i barnehagen, ville jeg absolutt nevnt hva hun forteller så de kan følge litt ekstra med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...