AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Var innom en butikk for *X skulle kjøpe seg sko. Jeg kommenterte at X brukte alltid så lang tid. Da ble det plutselig nok for X, og X stormet ut av butikken, med oss andre hengende etter. I bilen på vei hjem var det helt stille. Ikke et ord fra noen. Da vi stanset utenfor hvor jeg bor, spurte jeg om vi skulle skilles som uvenner? Fikk til svar av X, at ja det var jo ikke noe annet å gjøre. Jeg gikk ut av bilen, og åpnet døren på andre siden for å prøve å løse dette. Da sa X : Hva er det du gjør? Så begynte X å gråte og lukket døren igjen og kjørte. Jeg er forvirret og forstår ingenting. Synes det var en voldsom reaksjon på at jeg sa X alltid var så treg. Anonymkode: ff9a8...cfb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Hvorfor sa du det? Hvordan sa du det? Overreaksjon kanskje, eller reaksjon på flere stikk fra deg/dere over lengre tid? Lurt å tenke litt gjennom ting før man sier det liksom... Anonymkode: 66d91...994 30
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Det var vel kommentaren og holdningen din som gjorde at X ikke orket å fortsette shoppingen. Anonymkode: a8b65...54d 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Kanskje X føler du kommer med stikk hele tiden og dette var dråpen. Kanskje X har hatt en kjip dag/uke. Kanskje du burde se litt på deg selv og tenke at det faktisk er du som burde si unnskyld uansett om det er overreaksjon eller ikke. Vi vet ikke hva som har skjedd. Anonymkode: 9f4d2...d0c 36
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Hva sier de andre da? Anonymkode: 066a7...dbd 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 X hadde vel fått nok da, lei av måten du fremtrer på? Var du spydig ? Men er jo egentlig umulig å vite for oss.
boblevann Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 Dette var alt for vagt til at jeg kan uttale meg.. Har X en grunn (sykdom, skade etc) til å være treig? Hvordan sa du det? Har du mast om dette hele handleturen, eller var det første gang? Hvilke tone sa du det i? Det er stor forskjell på ''kan du prøve å være litt rask, vi skal jo ******'' og ''åååå du er alltid så forbanna treig, ræva i gir!!''. Ser du? Umulig å svare ut fra det du skriver. 19
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, boblevann skrev: Dette var alt for vagt til at jeg kan uttale meg.. Har X en grunn (sykdom, skade etc) til å være treig? Hvordan sa du det? Har du mast om dette hele handleturen, eller var det første gang? Hvilke tone sa du det i? Det er stor forskjell på ''kan du prøve å være litt rask, vi skal jo ******'' og ''åååå du er alltid så forbanna treig, ræva i gir!!''. Ser du? Umulig å svare ut fra det du skriver. Jeg sa til X partner at vedkommende er alltid treg. 1 gang. Det var alt. Ikke noe mer og ikke noe mindre. Vi hadde vært ute og spist og koste oss trodde jeg. Anonymkode: ff9a8...cfb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Hvilken relasjon har du TS og X? Det er relevant. Anonymkode: dd5cc...04b 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa til X partner at vedkommende er alltid treg. 1 gang. Det var alt. Ikke noe mer og ikke noe mindre. Vi hadde vært ute og spist og koste oss trodde jeg. Anonymkode: ff9a8...cfb Koste dere til du bare måtte kritisere... Regel nr.1 i kommunikasjon : aldri start en setning beskyldende med "du skal alltid.." "du er alltid.." Anonymkode: f5d3d...a95 13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koste dere til du bare måtte kritisere... Regel nr.1 i kommunikasjon : aldri start en setning beskyldende med "du skal alltid.." "du er alltid.." Anonymkode: f5d3d...a95 Så hvis en person sa til deg du var treg så hadde du også bare gått?? Er det en voksen måte å gjøre det på? Anonymkode: ff9a8...cfb 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa til X partner at vedkommende er alltid treg. 1 gang. Det var alt. Ikke noe mer og ikke noe mindre. Vi hadde vært ute og spist og koste oss trodde jeg. Anonymkode: ff9a8...cfb Så du snakket ikke til x du snakket om x til x' partner? Akkurat sånn som en forelder snakker til en annen forelder om et barn. Du hadde kanskje blitt litt småsur du også dersom x under spisingen og kosingen hadde sagt til din partner "Y spiser alltid så mye, hu kommer til å bli feit" Det er på samme linje. Anonymkode: 4a612...2de 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis en person sa til deg du var treg så hadde du også bare gått?? Er det en voksen måte å gjøre det på? Anonymkode: ff9a8...cfb Tror det ligger mer bak enn det du kommer fram med, og at nå så bikket det over for personen. Hadde en person kritisert meg eller sagt noe slikt, så hadde jeg gått ja. Det er en mye mer voksen måte å gjøre det på, enn å svare personen noe tilbake. Er ikke den du siterte. Anonymkode: 969c3...bf8 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 Hadde f.eks min søster, som alltid kommer med «små, uskyldige» stikk, sagt dette, så kunne jeg nok reagert likt. Hadde det vært en annen som sjeldent kritiserer så hadde jeg nok ikke reagert sånn. Anonymkode: b9bb0...4e7 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 Dette må være tenåringer vi snakker om nå. Anonymkode: cd49a...5ee 2
emilie123 Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 Kanskje dette var dråpen som fikk det til å renne over? Har selv en i familien som stadig kommer med små stikk. Nå merker jeg at det skal mindre og mindre til før jeg blir sur. En dag gjør jeg nok det samme som venninnen din. Går uten å se meg tilbake. 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 Vanskelig å si noe sikkert, men det virker som dette er noe som har bygget seg opp over lengre tid. Vet x at du ikke sier slikt for å såre vedkommende med vilje? Sier du det for å såre vedkommende med vilje? Hvis ikke, hvorfor sier du det da? Anonymkode: 421c1...157 4
Juniper Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 Man kan ikke vrenge ut av seg hva som helst og forvente at folk ikke reagerer! 8
wintergirl Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 Hvordan er du ellers ts? Og hvordan x ellers? Kommer du med mye stikk? Er x veldig hårsår til vanlig? Et stikk her og er stikk der kan få begeret til å renne over. Samtidig er noen ekstremt hårsåre og tar alt i verste mening. Begge deler er like slitsomt. 4
Snowbrigade Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 (endret) Vanligvis ville jeg ikke brydd meg på sånt, men om det var noe jeg var litt sår på kunne jeg også reagert sånn, selv om det uansett høres ut som overreaksjon. Samtidig takler jeg dårlig når noen sier "du er alltid så..." eller "ikke før å være frekk, men". Da hentyder man at det man sier er skikkelig ille og noe man føler personen har gjort igjen og igjen, og jeg graver meg litt for lett ned i selvforakt av å høre sånt og gruble over hvorfor det ble sagt Endret 14. januar 2019 av Snowbrigade 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå