Gå til innhold

Noen tror jeg har ett alkohol problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fortalte et medlem av slekten, at jeg tok meg et par glass med vin eller øl i helgene. Da ble vedkommende redd for at jeg skulle bli alkoholiker. 

Hvordan er det mulig liksom?? Blir jo ikke alkis av det.

Anonymkode: ba92f...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen folk altså. Noen tror jeg tar dop og jeg har aldri tatt dop i hele mitt liv. Men bare driter i det. Folk får bare tro hva de vil tro. 

Mitt råd er å bare drite i hva alle anere tror og gjør som du vil. Er ganske deilig å være så fri. Hvem i slekten fortalte du det til foresten?

Har den personen noen nære som er alkoholiker? Er ganske vanlig å drikke i helgen. Man er langt fra alkoliker selv om man tar seg noen enheter med alkohol i helgen. 

Anonymkode: 3e93f...26a

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ta et glass vin på en onsdag også jeg. Jeg er dømt.

Anonymkode: 4d342...5be

• Liker 4
Skrevet

Ignorer det. Jeg tar meg gjerne et glass vin midt i uka til og med. Det er et helt skrudd syn på alkohol i detta landet. Mange har en ide om at det ikke finnes bare litt alkohol, men at man alltid må drikke så man blir brisen/full. Må være slitsomt å være så redd for alkohol at man tror folk blir alkoholikere bare de taes seg en øl eller vin hver helg.

Jeg kan gå ukesvis uten alkohol, men når jeg skal ha vin så vil jeg ha en med alkohol fordi jeg syns rødvin uten alkohol smaker fysj, så det går rett og slett på smaken, ikke rusen. 

Anonymkode: 773b7...5c6

• Liker 2
Skrevet

Det var litt krisemaksimering det,ja...

Men vær obs på at folk er forskjellige. Noen kan drikke ei flaske vin eller en sekspakke+ med øl hver dag over en lang periode uten å bli avhengige (de slutter uten videre når det ikke passer å holde på slik), andre har seg helgefyll hver helg en periode og blir avhengige av alkohol i det mønsteret og må arbeide seg ut av det.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortalte et medlem av slekten, at jeg tok meg et par glass med vin eller øl i helgene. Da ble vedkommende redd for at jeg skulle bli alkoholiker. 

Hvordan er det mulig liksom?? Blir jo ikke alkis av det.

Hvis du skal bry deg så mye med hva folk sier om deg eller til deg om hva du sier eller gjør, vil du få et vanskelig liv.

Skrevet

Og jeg drikker meg aldri full.  Koser meg bare. Men det var vist helt krise.

Skrevet
3 minutter siden, Kritt skrev:

Hvis du skal bry deg så mye med hva folk sier om deg eller til deg om hva du sier eller gjør, vil du få et vanskelig liv.

Sa ikke at jeg brydde meg, syns bare det var en rar ting å reagere på.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa ikke at jeg brydde meg, syns bare det var en rar ting å reagere på.

Du bryr deg jo nok til å skrive om det her. 

Skrevet
1 minutt siden, Kritt skrev:

Hva er det med folk som innbiller at de kjenner folk her, egentlig ?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Kritt said:

Fordi hun/han synes det er rart. Er da helt ok å lufte tankene sine.

Anonymkode: b71c4...600

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ta et glass vin på en onsdag også jeg. Jeg er dømt.

Hjelpes! Dømmer folk deg for det? 

Er så lei av at folk skal dømme hverandre hele tiden 🙄 Er til å spy av. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Dømmer folk deg for det? 

Er så lei av at folk skal dømme hverandre hele tiden 🙄 Er til å spy av. 

Noen gjør. Helst religiøse.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med folk som innbiller at de kjenner folk her, egentlig ?

Den skjønte jeg ikke.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun/han synes det er rart. Er da helt ok å lufte tankene sine.

Anonymkode: b71c4...600

Enig i det, generelt sett. Synes bare ikke dette var noe å reflektere over en gang ;) . Som jeg skrev over her - generelt bør man bry seg mindre om hva andre tenker, føler og sier om en.

Endret av Kritt
Skrevet

Det er ingenting i veien for å gjøre det selvfølgelig, men har du vært helt avholds tidligere, eller vedkommende selv eller noen i nær relasjon, har startet å misbruke på den måten, så får en forstå uttalelsen litt. Eller om vedkommende er skeptisk og redd av andre grunner. Det er jo den som har et problem, og ikke du. 

Anonymkode: 2f127...4ef

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen gjør. Helst religiøse.

Jeg er troende. De værste folkene til å dømme er de troende virker det som. Har de ikke lest bibelen??? Du skal ikke dømme andre!!!! Ta ut din egen BJELKE ut av øyet før du fjerner FLISEN i din brors øye. Dette sier MYE om at man IKKE skal dømme. 

Og jeg synes det er helt forferdelig at de skal dømme sånn. Vi kristne er ikke bedre enn andre. Det er tull. Og vi har ikke rett på å dømme mer. Vi skal ikke dømme for man VET aldri. Og vi alle har gjort nok feil selv så det burde bli slutt på denne dømmingen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting i veien for å gjøre det selvfølgelig, men har du vært helt avholds tidligere, eller vedkommende selv eller noen i nær relasjon, har startet å misbruke på den måten, så får en forstå uttalelsen litt. Eller om vedkommende er skeptisk og redd av andre grunner. Det er jo den som har et problem, og ikke du. 

Anonymkode: 2f127...4ef

Vedkommende hadde en far som var alkoholiker, ligger kanskje noe der. Men selv om faren var det, betyr jo ikke det at alle blir alkiser. Personen ble helt rar da jeg tok meg et glass til middagen. Får bare la være de få gangene vi treffes.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende hadde en far som var alkoholiker, ligger kanskje noe der. Men selv om faren var det, betyr jo ikke det at alle blir alkiser. Personen ble helt rar da jeg tok meg et glass til middagen. Får bare la være de få gangene vi treffes.

Kanskje et veldig sårt tema. Men når det er så mange som drikker er det ikke til å unngå å se alt folk drikker eller viste at det finnes mange folk som drikker. 

Håper personen kommer seg videre da eller kan få hjelp med dette. Ikke at personen må ha det men hadde jo vært greit å kommet seg videre fra slike ting man sliter med så det ikke setter en stopper for livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...