Gå til innhold

Usikker på min mors kontakt med mine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har over lang tid (20 år ca) hatt et veldig dårlig forhold til min mor. Det var ikke rosenrødt i oppveksten heller men da kunne vi i hvert fall omgås. For 20 år siden ble hun sammen med en mann som var ufyselig. Hans oppførsel gjorde slik at min mor mistet alle sine venner (de få hun hadde) og til og med sin egen søster (de har tatt opp kontakt igjen). Min mor støttet denne mannen i alt han gjorde. Mens hun var sammen med denne mannen fikk jeg mitt første barn (han er nå tolv). Vi bodde i forskjellige byer. Hun og mannen var ufør og hadde mye fritid. Jeg fikk en ganske voldsom fødselsdepresjon og ringte min mor for å få hjelp over noen dager da min mann måtte reise bort da ungen var 5mnd. Hun skjelte meg da ut for at jeg var så egoistisk at jeg trodde hun bare kunne komme når jeg ringte og at jeg alltid bare hadde tenkt på meg selv og at mannen hennes synes jeg var den mest bortskjemte barnet han noen gang hadde møtt. Dette slo meg så hardt i bakken at jeg aldri har klart å komme over det. Etter dette har hun kun sett barnebarna i forbindelse med bursdager (har nå to) og hun har aldri tatt initiativet til noe mer kontakt.

For to år siden derimot ble hun sammen en ny mann som har stor familie og mange barnebarn han har mye kontakt med. Og plutselig har hun fått for seg at hun også skal bli en superbestemor. Hun startet med å ville ha begge barna hos seg i høstferien (de var da 7 og 10) noe barna nektet da de rett og slett ikke kjenner henne (har sett henne to ganger i året siden de var født og hun prater aldri til de i bursdagene). Hun ringte da og skjelte meg ut for å sette barna opp mot henne. Vi har prøvd et par ganger å komme på middagsbesøk ( vi bor nå nærmere hverandre) til denne nye mannen, men det ender bare opp med at hun ignorerer ungene og er mest opptatt av å skryte at sitt nye liv med denne mannen så vi har også sluttet med det. Men allikevel har jeg lyst til å gi henne en sjanse. Hun spurte etter nummeret til eldstemann sin telefon og jeg ga henne det med et håp om at de kanskje kan finne frem til et forhold som jeg og min mor mangler. Men nå driver hun og sender meldinger og ringer han i hytt og pine. Hun blir sur hvis han ikke svarer henne, skriver meldinger om at hun er så glad i han og at han må svare henne fort og ringer i ett sett. Min sønn synes nå det har blitt ubehagelig men svarer så høflig han kan. 

Så nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre? Kan jeg be henne om å slutte å kontakte sønnen min? Da kommer det til å bli fullstendig balluba vet jeg. Eller bare blokkere nummeret hennes slik at han slipper belastningen? Jeg er så i tvil nå, har jo fortsatt ett håp om at hun og barna mine skal finne frem til noe som jeg ikke har hatt....

Anonymkode: b62e0...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beskytt barna mot Besta, og om du er villig til å ta sjansen på at hun skjeller deg ut pånytt, forklar henne at oppførselen ikke passer seg. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville nektet henne kontakt med barna på mobil i alle fall, det der er skadelig! Om hun vil og dere begge er komfortable med det kan hun sende en koselig melding til barna gjennom deg - din mobil - så kan du sortere ut alle meldinger som er ment til å gi dårlig samvittighet.

Bestemødre er, beklager å måtte si det, ikke viktig for barn. Trygge foreldre er viktig. Bestemødre som er en belastning for barnas vel og ve? Nei!

Anonymkode: 829c5...2d7

• Liker 8
Skrevet

Ikke dra barna inn i dette!! Blokker nummeret hennes i fra eldstemann sin telefon.

Anonymkode: 5cd3e...e2f

• Liker 2
Skrevet

Blokker og si ungen har fått nytt nr. Si st all kontakt kan gå gjennom deg fra nå av.

Anonymkode: e10a0...02c

• Liker 1
Skrevet

Ville sagt avtalt med sønnen min at han kan late som om han har mistet telefonen.. Så får han la være å svare en stund. Når han "har spart opp penger til ny mobil" er gjerne nyhetens interesse over. 

Hvod bestemor vil ha dem på overnatting kan dere kanskje starte med én natt? Hvor Kino er en del av daten.. 

Anonymkode: e073d...bbb

Skrevet

Du må verne barna dine mot den ustabile moren din. Du kan ikke endre hennes atferd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...