Gå til innhold

Jeg gjør folk usikre og virker arrogant uten å mene det. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :)

Jeg er ei jente på 21 år. Som person er jeg utadvendt og lett å bli kjent med. Jeg har nære, gode venner som jeg kan dele alt med, og får fort nye bekjentskaper. Likevel har jeg fått høre fra flere at de oppfatter meg som truende. Jeg føler ofte at jeg gjør folk usikre, og at jeg bare blir venner med de som enten er veldig utadvendte selv eller som er veldig sjenerte. Jeg har fått høre at jeg virker arrogant, som om jeg er bedre enn andre. Dette har jeg aldri følt på, og syns det er veldig synd at jeg oppfattes sånn!

Jeg syns det er utrolig kjipt at jeg får frem usikkerhet i folk, både fordi jeg (som de fleste) ønsker å bli likt og fordi jeg ikke vil at folk skal føle seg dårlige.

Jeg altså lurer på:

1. Hva skal til for at du ikke liker andre? 

2. Hva gjør at noen fremstår arrogant?

Anonymkode: 39402...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det likedan som du. Og det jeg prøver å øve meg på akkurat nå, er følgende:

-smile! Jeg er ikke god på det å smile, tvinge fram et smil, men det er faktisk noe som gjør at folk blir vennligere innstilt, fordi man virker mye mildere når man har et vennlig smil.

-bli dreven på small-talk. Der du lar den andre stå i sentrum. Hvordan har du hatt det i helgen? Og i stedet for at det da blir din tur til å fortelle om din helg etter han/hun har svart, skal du stille oppfølgingsspørsmål, eller i allefall ikke la fokuset gå bort fra DEN personens helg.

Anonymkode: ed24d...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...