Gå til innhold

Brudd på samværsavtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har 3 barn som bor 50% hos meg og 50% hos far, altså vi har delt foreldreomsorg. 

Nå sier far at han skal slutte i jobben og flytte, så han vil jeg skal ha barna 100%. 

Kan han gjøre dette uten konsekvenser, når vi har avtale på 50/50? Jeg tenker det er utrolig trist for barna å ikke ha en far i livet sitt, i tillegg til at det er utrolig krevende å ha 3 små barn, klarer ikke forstå hvordan jeg skal klare dette helt alene.

Anonymkode: ad962...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel uansett til mekling? 

Anonymkode: 42e5b...09d

Skrevet

Han kan gjøre det uten konsekvenser ja. Den avtalen betyr egentlig ingenting. Bortsett fra at han sårer barna, sannsynligvis ikke får like mye samvær igjen senere og han må nok også betale bidrag. 

Å klare det alene, det får du til på et eller annet vis. Om ikke du har familie og venner som kan hjelpe deg så bør du skaffe deg en barnevakt du kan bruke av og til. 

Det er ikke lett, men du må faktisk bare gjøre det. Jeg er selv mer eller mindre alene med tre barn og det går jo på et vis, om man må. 

Lykke til ♥️

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Han kan gjøre det uten konsekvenser ja. Den avtalen betyr egentlig ingenting. Bortsett fra at han sårer barna, sannsynligvis ikke får like mye samvær igjen senere og han må nok også betale bidrag. 

Å klare det alene, det får du til på et eller annet vis. Om ikke du har familie og venner som kan hjelpe deg så bør du skaffe deg en barnevakt du kan bruke av og til. 

Det er ikke lett, men du må faktisk bare gjøre det. Jeg er selv mer eller mindre alene med tre barn og det går jo på et vis, om man må. 

Lykke til ♥️

Takk ❤️ Føles veldig håpløst ut, men på en måte kanskje greit å sleppe å ha noe å gjøre med en som oppfører seg på den måten, og prøver alt i sin makt for å få livet mitt til å bli mest mulig vanskelig. Vi har utrolig dårlig samarbeid, og jeg begynner å lure på om han i det hele tatt er i stand til å ta vare på barna når han oppfører seg sånn.. 

Endret av squash1
  • Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, 

Jeg har 3 barn som bor 50% hos meg og 50% hos far, altså vi har delt foreldreomsorg. 

Nå sier far at han skal slutte i jobben og flytte, så han vil jeg skal ha barna 100%. 

Kan han gjøre dette uten konsekvenser, når vi har avtale på 50/50? Jeg tenker det er utrolig trist for barna å ikke ha en far i livet sitt, i tillegg til at det er utrolig krevende å ha 3 små barn, klarer ikke forstå hvordan jeg skal klare dette helt alene.

Det vil få konsekvenser for ham, for han må betale barnebidrag for 3 barn. 

Anonymkode: ed5b9...a96

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det vil få konsekvenser for ham, for han må betale barnebidrag for 3 barn. 

Finn deg også en fast barnevakt så fort som mulig. I navs bidragskalkulator kan man legge inn kostnader til barnetilsyn, så tipper han må være med å betale for det.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg også en fast barnevakt så fort som mulig. I navs bidragskalkulator kan man legge inn kostnader til barnetilsyn, så tipper han må være med å betale for det.

Dette gjelder barnepass ifbm jobb eller studier. Ikke fast barnevakt for cafeturer.

Anonymkode: 879fa...c5a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller, mulig dette bare gjelde bhg/sfo..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder barnepass ifbm jobb eller studier. Ikke fast barnevakt for cafeturer.

Ja. Får vel kanskje bidrag til barnehage og sfo også da? Har jo ikke råd til å betale over 8000 i mnd alene bare for bhg/sfo

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Altså, om man er alene med 3 små barn, så har man jo gjerne behov for barnevakt for å ordne praktiske ting også iblant..

Eller på kveldstid om man jobber på kveld.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Får vel kanskje bidrag til barnehage og sfo også da? Har jo ikke råd til å betale over 8000 i mnd alene bare for bhg/sfo

Test ut navs bidragskalkulator for å se hvor mye du kan få

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Test ut navs bidragskalkulator for å se hvor mye du kan få

Ja, sjekka nå, får vel dekt ca 5500 av barnehage/sfo regningen. 

Skrevet

Du har rett på fullt barnebidrag, en dobbel barnetrygd og dekt 64% av barnetilsyn. 

Anonymkode: b4e31...448

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...