AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Vet ikke om alenemor blir riktig å si, men forholdet til meg og samboer er så dårlig nå at jeg er forberedt på at det vil bli slutt ganske snart.. vi prøver å fikse opp, men det ser ikke ut som om det går. Jeg prøver å forberede meg mentalt på å bli alene med to. Vårt eldste barn blir straks to, og vårt andre barn blir snart født.. vet ikke hvor mye samvær som vil være normalt med denne alderen, men vi kommer til å bo nærme hverandre og samarbeide godt. Jeg er student og jobber deltid. Hva har jeg krav på? Forsto det slik at overgangsstønad kun gjelder for dem som er helt alene med barnet? Jeg er relativt flink på å spare penger, så jeg har en del på sparekonto og bsu, men har endel studielån også. Jeg tjener ca 9-10 tusen i mnd fra jobb og får 9 tusen i lån/ stipend (dette vil vel også endre seg når jeg blir alene i og med at det er basert på hva vi tjener til sammen). Jeg har prøvd å Google og finne ut selv, men synes dette er så utrolig vanskelig å forstå. Til sammen for husleie og barnehage betaler vi rett under 12 000. Anonymkode: 28eda...334
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om alenemor blir riktig å si, men forholdet til meg og samboer er så dårlig nå at jeg er forberedt på at det vil bli slutt ganske snart.. vi prøver å fikse opp, men det ser ikke ut som om det går. Jeg prøver å forberede meg mentalt på å bli alene med to. Vårt eldste barn blir straks to, og vårt andre barn blir snart født.. vet ikke hvor mye samvær som vil være normalt med denne alderen, men vi kommer til å bo nærme hverandre og samarbeide godt. Jeg er student og jobber deltid. Hva har jeg krav på? Forsto det slik at overgangsstønad kun gjelder for dem som er helt alene med barnet? Jeg er relativt flink på å spare penger, så jeg har en del på sparekonto og bsu, men har endel studielån også. Jeg tjener ca 9-10 tusen i mnd fra jobb og får 9 tusen i lån/ stipend (dette vil vel også endre seg når jeg blir alene i og med at det er basert på hva vi tjener til sammen). Jeg har prøvd å Google og finne ut selv, men synes dette er så utrolig vanskelig å forstå. Til sammen for husleie og barnehage betaler vi rett under 12 000. Anonymkode: 28eda...334 https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far han vil betale bidrag. Er vel normalt med typisk annenhver helg på overnatting for 2 åringen og muligens noe i ukedagene. Anonymkode: 4754e...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Vent til etter du har født for å sikre deg om at du ikke er påvirket av hormoner Anonymkode: 06e2f...b0a 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Du har vel ikke krav på noe annet enn dobbel barnetrygd og bidrag, men det spørs jo litt på hvordan dere skal gjøre det med samvær... Hvis du er student så har du kanskje rett på noe stipend eller noe slikt. Anonymkode: 80470...132
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel ikke krav på noe annet enn dobbel barnetrygd og bidrag, men det spørs jo litt på hvordan dere skal gjøre det med samvær... Hvis du er student så har du kanskje rett på noe stipend eller noe slikt. Anonymkode: 80470...132 NEI!! Ikke dobbel barnetrygd!! Det er barnetrygd for ett barn mer enn hva man faktisk har. Du sier hun kan få fire barnetrygder etter fødsel, det stemmer ikke! Etter fødsel, vil hun få barnetrygd tilsvarende 3 barn. TS: les på lånekassens hjemmsider, og se på nav-siden som er henvist til over her. OS kan du få dersom utdanningen din er hensiktmessig, dvs at du ikke har utdanning som gir jobb. OS kan man få så lenge man har barna 60% eller mer. Ikke 100%. Anonymkode: 2acd9...166 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 Greier dere ikke holde sammen mens barna er små? Fortjener ikke minsten å bli født inn i en komplett familie? Hva tror du venter der framme, som er så mye bedre som alene med to barn? Anonymkode: e3ce3...6c3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Greier dere ikke holde sammen mens barna er små? Fortjener ikke minsten å bli født inn i en komplett familie? Hva tror du venter der framme, som er så mye bedre som alene med to barn? Anonymkode: e3ce3...6c3 Vi vet ingenting om TS sin situasjon. For alt vi vet er det psykisk vold involvert eller noe annet som gjør at det er skadelig for alle parter å fortsette. Anonymkode: 4754e...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor dere som har ikke en god job og er studenter fortsetter med å få barn. Hva har du krav på? Selvrespekt..og finne en fulltid jobb da du ikke kan regne med at han betaler nok for deg å jobbe deltid med 2 småbarn i huset. Anonymkode: 50fd1...fea
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Greier dere ikke holde sammen mens barna er små? Fortjener ikke minsten å bli født inn i en komplett familie? Hva tror du venter der framme, som er så mye bedre som alene med to barn? Anonymkode: e3ce3...6c3 Sann er det når unge studenter begynner å leke familie a la rosabloggere! Anonymkode: 50fd1...fea
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #10 Skrevet 15. januar 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Greier dere ikke holde sammen mens barna er små? Fortjener ikke minsten å bli født inn i en komplett familie? Hva tror du venter der framme, som er så mye bedre som alene med to barn? Anonymkode: e3ce3...6c3 Det er ikke opp til deg å definere hva som utgjør en komplett familie. Det vurderer hver enkelt familie helt selv. Anonymkode: db967...b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå