AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Jeg trenger litt råd og tips om hva jeg kan gjøre om noen måneder. Jeg skal snart ut i permisjon, den jobben jeg har nå er 100% natt. Så det er litt uaktuelt å beholde jobben etter endt permisjon, samtidig så vet jeg at sjefen ikke er så glad i meg da jeg nylig ble ferdig med permisjonen for første barn. ( vi valgte å få to tette) vi skal også kjøpe bolig halvveis inn i permisjonen. Jeg ser ingen annen utvei enn å søke ny stilling om noen måneder, problemet mitt da er hva om jeg får jobben midt i permisjonstiden, vil det bli trøbbel pga jeg allerede har en jobb? Da gjelder det både deltid og heltid. Kan nevnes at arbeidsgiver bare venter på å få en oppsigelse og er helt sikkert med på at jeg er i ny jobb isteden for å komme tilbake. Mannen har en godt betalt jobb som vi ikke har råd til at han skal være borte ifra annet enn disse 15 ukene han allerede skal ha + 4 uker ferie.. hele opplegget Sliter meg ut, jeg vil ikke sitte uten jobb etter endt permisjon, men jeg vil heller ikke tilbake til ren nattevakt som jeg mest sannsynlig får sparken av innen kort tid. Anonymkode: b1318...1fc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Si opp nå. Begynn å søke ny jobb 3-4 mnd før permisjon er over, og si fra hvilken dag du kan starte fra. Anonymkode: a4136...aca
Gjest Albbas Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 Hvis du får ny jobb sier du opp den du har. Er jo sånn alle gjør det, man sier jo ikke opp jobben før man har nytt tilbud.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Albbas skrev: Hvis du får ny jobb sier du opp den du har. Er jo sånn alle gjør det, man sier jo ikke opp jobben før man har nytt tilbud. ☝️ Vi er mange som har søkt nye jobber i permisjon. Jeg ville søkt på det som interessant uavhengig av hvor lenge det er igjen av permisjonen din. Selv sa jeg opp samme mnd jeg begynte på jobb igjen etter permisjon, det var ingen som ble sjokkert. Anonymkode: 8a227...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå