Coffee1234 Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Gjerrigknark.com. prisjakt. Mattilbud. Outlet? 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Kjøper kun det jeg trenger. Å holde seg vekke fra nettshopping og kjøpesenter er mitt beste sparetips. De gangene det er noe jeg trenger går jeg til rett butikk, kjøper det jeg skal ha og går hjem. Har heldigvis aldri likt å shoppe kun for å shoppe så sparer litt der. Leser kundeavisene til matbutikkene. Legger sjelden opp middagsplan etter hva som et på tilbud ( kunne spart mye på det i kombinasjon med ukesmeny) men handler det vi trenger der det er billigst. Jeg er så heldig å ha kiwi, rema, extra, mega og prix innen 5 min gangavstand så det eneste det koster meg å handle billigst er litt tid ( i permisjon så har nok av det) og noe skoslitasje 😅 Anonymkode: 8459a...986 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Handler halvprisvarer på Kiwi + First Price produkter, + tilbudsvarer. OG jeg har shoppestopp på alt av unødvendigheter. Ser på pengene vokse på sparekontoen Anonymkode: 2024f...1db 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 Bruker god tid på å se i flere butikker om det er noe vi må ha. Noe av Det kjedeligste en gjerrigknark vet,er å kjøpe noe,og så finne en tilsvarende vare til billigere pris etterpå😋 Anonymkode: 1e3e3...43a 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #6 Skrevet 15. januar 2019 Det du sparer aller mest på er å ikke kjøpe noe i det hele tatt. Planlegg innkjøp på ting du uansett har tenkt å kjøpe deg, i god tid. Når de kommer på tilbud, slår du til på tilbudet Tilbud på en luksusvare er ikke et godt kjøp selv om du får 40% rabatt, hvis et lavprisalternativ uansett er billigere enn tilbudet på luksusvaren. Sitter du dårlig i det, bør du kutte til beinet til situasjonen er litt bedre. Jo rikere du blir, jo mer kan du unne deg å sløse (altså bryte disse reglene). Anonymkode: f8583...80f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #7 Skrevet 15. januar 2019 Mitt beste tips er å ikke tenke beløp men pro cent. For mange tenker sånn, det er bare 50 kr, eller det er bare 100 kr, det er små beløp. Men det er små beløp som vokser store. La meg vise eksempler. Å kjøpe en kaffe ute koster kanskje bare 30 kr. Men å lage kaffe hjemme og ta med koster 5 kr pr kopp. Det er 6 dobling av prisen, og det sier selv at her må man spare, istedenfor betale 600% pris. Samme med f.eks brød. Å kjøpe brød koster 20-30 kr men hjemmelaget kommer på 10-15, og igjen, det er over hundre procent besparelsen. Eller Billig vaskemiddel koster 60 øre pr vask men merkevaskemidler over 1 kroner. Det er 40% økning - er betydelig økning til at du kan spare. Håper du skjønner hva jeg prøver å forklare. Selv om det er bare få kroner, men disse få kroner utgjør betydelig procent av hele prisen, da er det i mine øyne verdt å spare. Anonymkode: 4a8c1...12d 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #8 Skrevet 15. januar 2019 Matvarer kjøper jeg på tilbud eller datovarer, men kjøper kun det vi trenger. Ting jeg har bruk for kjøper jeg på finn.no eller på tilbud. Betaler alt jeg kjøper med kredittkort for å få bonus/cashback. Passer på å alltid ha beste vilkår på sparekontoer, lån, forsikringer, strøm osv. Sløser ikke bort penger på å handle på bensinstasjoner, kiosker osv. Anonymkode: d5717...8c7 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #9 Skrevet 15. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du sparer aller mest på er å ikke kjøpe noe i det hele tatt. Planlegg innkjøp på ting du uansett har tenkt å kjøpe deg, i god tid. Når de kommer på tilbud, slår du til på tilbudet Tilbud på en luksusvare er ikke et godt kjøp selv om du får 40% rabatt, hvis et lavprisalternativ uansett er billigere enn tilbudet på luksusvaren. Sitter du dårlig i det, bør du kutte til beinet til situasjonen er litt bedre. Jo rikere du blir, jo mer kan du unne deg å sløse (altså bryte disse reglene). Anonymkode: f8583...80f Jeg er enig med deg i det å planlegge, men jeg kjøper heller kvalitet på 70% enn hva som helst. Ikke luksus, men jeg har bygget opp garderoben min over år, med klassiske kvalitetsklær. Det gjør at jeg kan bruke ting i mange år. Skal jeg på fest kan jeg gjerne bruke en "lille svarte" som er 10 år, og like fin, fordi det er god kvalitet. Jeg bruker veldig lite på klær i forhold til de fleste jeg kjenner, men har en stor garderobe, fordi det er bygget opp over år. Billigklær jeg har tabbet meg til å kjøpe varer ikke. Satser man på tidløse klassiske klær, en basisgarderobe, så går ikke det av moten. Anonymkode: 2f0e3...ba7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå