AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Dere som vokste opp på Oslo/Bærum vest hvordan var oppveksten og miljøet der? Stemmer det at det var et evig jag etter å ha det nyeste og dyreste, og ble dere presset hjemmefra til å ta dere lange utdannelser og å holde dere til andre med sterke ressurser? Anonymkode: d5935...936 1
Daria Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Jeg opplevde det ikke sånn, men det betyr ikke at ikke andre gjorde det. Det er forskjellige folk med forskjellige verdier, prioriteringer, meninger og omgangskrets der som alle andre steder, Oslo vest er ikke ett miljø med én homogen befolkningsmasse hvor alle mener og gjør akkurat det samme. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Det er ikke mye prestisje- og statusjag her vi bor. Foreldrene er veldig engasjert i barna sine og bra skolemiljø. Oslo vest og Bærum øst vil jeg absolutt anbefale. Bærum øst er vel kanskje billigere enn Oslo vest. Anonymkode: 66420...270
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 Jo det var det. Aner ikke hvor på Oslo vest her over vokste opp på men ikke langt nok vest tydeligvis Anonymkode: 56ef6...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: a71e7...1e3 Hvor vokste du opp? Anonymkode: 56ef6...4e6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som vokste opp på Oslo/Bærum vest hvordan var oppveksten og miljøet der? Stemmer det at det var et evig jag etter å ha det nyeste og dyreste, og ble dere presset hjemmefra til å ta dere lange utdannelser og å holde dere til andre med sterke ressurser? Anonymkode: d5935...936 Hva anser du som Oslo vest da ? Anonymkode: 56ef6...4e6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Nja, litt. Hvertfall holde meg meg ressurssterke personer og helst ta lang utdanning. Noen år siden, da Dette var føroveig på Frogner Anonymkode: 06edf...dca
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 Sånn var det på Bestum iallfall. Anonymkode: 8bbac...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 26 år og oppvokst på Stabekk i Bærum. Trygg og fint miljø og stortrivdes og vil gjerne flytte tilbake med familie den gang det blir aktuelt. Mine beste venninner den dag i dag møtte jeg på barneskolen og gikk sammen med på ungdomsskolen og videregående. På ungdomskolen og videregående møtte jeg enda flere av mine nærmeste venner og vi er en stor og fin gjeng i dag Aldri drama i gjengen, men der tror jeg vi var heldige. Drama i en jentegjeng kan vel skje hvor som helst. Opplevde lite statusjag og press på å studere noe viktig. Men nå skal det sies at alle mine venner har tatt høyere utdannelse med master på lik linje med meg, men alltid sett på det som en naturlig vei. Men det har jeg kanskje fått pga hvor jeg er oppvokst. Anonymkode: 837db...15d 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 Vokste opp i Bærum på -80/-90-tallet og har en helt annen opplevelse enn hva folk ynder å fortelle meg om egen oppvekst som "Bærumsoss". I dag er det jo svært mange utenbysfra som har bosatt seg i Bærum (og Oslo vest). Disse har ofte mye penger og representerer ikke helt kulturen som var her før i tiden. Likevel skal det sies at det fortsatt bor mange med normale inntekter i Bærum og ikke alle er opptatt av merkeklær og andre materielle verdier eller sosial status generelt. Selv de med penger er ikke alltid selv så opptatt av dette. Ser derimot at mange på østkanten i dag er vel så opptatt av merker og sosial status som det ryktes at oss folk på vestkanten liksom alltid vil være. Tenker det er blanda drops overalt 😉 Anonymkode: e86c9...a6f 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som vokste opp på Oslo/Bærum vest hvordan var oppveksten og miljøet der? Stemmer det at det var et evig jag etter å ha det nyeste og dyreste, og ble dere presset hjemmefra til å ta dere lange utdannelser og å holde dere til andre med sterke ressurser? Anonymkode: d5935...936 Tror at de fleste ikke blir presset, men føler det helt naturlig og ønsker selv å ta lange utdanninger. Et evig jag etter det dyreste og nyeste syns jeg ikke det er, de fleste trenger slett ikke jage, de HAR det de trenger og litt til (som barn). Det er dessuten høystatus for tiden med gjenbruk, bærekraft, elsykler osv, og ikke minst en aktiv friluftsliv-livstil for hele familien. Det skrytes mye mer av å ha gitt datra fiskestang til jul enn spillkonsoller, å ha vært på overnatting i skogen enn Disney-on-ica". "Holde seg til andre med sterke ressurser", mener du at barna bare får leke med de som er rike? Det har jeg ikke sett noe til. Jeg er ikke oppvokst her selv, men mine barn gjør det jo, og jeg hadde venner her i min barndom. Det er ikke akkurat en annen planet der det er ett miljø og en type folk, like lite som andre steder. Det er 48 skoler i Bærum, 21 bare i bydel Frogner på Oslo vest. Tror du alle som bor der opplever oppveksten sin likt og har like foreldre? Det blir som å spørre , Hvordan er oppveksten i Stavanger og Rogaland-traktene egentlig? Anonymkode: 2832d...195 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 Det er forøvrig forskjell på Oslo vest og Oslo vest. Anonymkode: 56ef6...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå