Gå til innhold

Blande vin med noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Om jeg velger å fylle opp en halv flaske med vin og resten energidrikke eller lignende, blir det mindre alkohol da?

Takk

Anonymkode: 3fc18...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tynner ut vinen og du kan drikke mer uten å bli like full. Vil anbefale å blande med sitronbrus istedet for energidrikk. Smaker bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja den blir svakere! Anbefaler å blande med Farris eller lignende. Det smaker faktisk godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du drikker vin og cider, da blir du fortere full, da kullsyren går fortere i blodet. Lykketil 

Anonymkode: 93b24...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ha lavere prosent så kjøp heller en svakvin på 4,5% på butikken. 

Anonymkode: 5a617...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanjolene drikker Tinto De Verano: rødvin, sitronbrus-ish og isbiter. 

Anonymkode: c311e...71d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Kina i 2000. Da hadde de akkurat åpnet opp for litt import av utenlandske varer, og kontakt med kapitalismen. 

Var på en stor middag med endel velbeslåtte kinesere. De fortalte om den første gangen de fikk tilgang på fine, franske viner. Men de visste ikke så mye om hvordan bruke/drikke dette "nye". Så en av dem jeg traff, hadde invitert til party og serverte en stor bolle velkomstdrink. 50% dyr fransk rødvin, 50% coca cola. PS. Blandingen anbefales ikke....

Til saken: Det kan være ganske godt å blande (billig!) hvitvin med sitronbrus. Sleng oppi noen biter av jordbær, kiwi, druer e.l. Herlig sommerdrikk! 

Anonymkode: 395d1...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola og rødvin høres helt for jævlig ut.  Rioja og sitronbrus med en skive appelsin i er nydelig. Smaker litt som sangria.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Peonjenta skrev:

Cola og rødvin høres helt for jævlig ut.  Rioja og sitronbrus med en skive appelsin i er nydelig. Smaker litt som sangria.

Jeg drikker ikke rødvin men min svoger anbefalte det til sin mor og hun likte det. Hører med at hun var over 80 før hun smakte på alkohol. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å blande ut vin med mineralvann/brus nedover i vinproduserende land. Fanta og rosé, noen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Catalina Culès skrev:

Vin blandes ikke :fy_fy:

Joda, ordinære kartongviner kan godt blandes med f.eks. sitronbrus/sevenup/eplejuice m.m. Men man ser selvsagt litt an hvilken vin man velger å blande ut. Ikke noe for en årgangs-bordeaux, akkurat. :) 

2 timer siden, Peonjenta skrev:

110 % enig i alle tre påstander. :) 

Anonymkode: a9fc2...28c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, Peonjenta said:

Cola og rødvin er nydelig! :) Utrolig nok. Dette kommer fra en som ikke liker cola. Men må være kald og fersk cola. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin kan fint blandes med Julebrus eller Eventyrbrus, tilsett også eple i små terninger og kansje litt appelsin eller en skvett med sitronsaft. Kan også bruke andre typer frukt, drikkes kaldt. Det er kjempegodt og minner litt om Sangria. 

Anonymkode: cf5d1...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns hvitvin med sprite (brusen) er godt. 

Mimosa er en god drink, champagne (event musserende) med appelsinjuice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...