AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Er det bare med mine foreldre, eller gjelder dette mange flere? Foreldrene mine er i tidlig 60-årene og jeg besøker dem ca hver 2. eller 3. mnd og pleier være der noen dager med ungen på 2år. Gjør dette først og fremst for at de skal bli kjent med og se ungen vokse opp/delta litt mer i livet til ungen, men noen ganger ønsker jeg å komme meg ut og gjøre noen ærender uten ungen på slep. Føler ikke de er i stand til å passe på ungen, jeg lar dem ikke trille ungen ute lenger f.eks. fordi jeg stoler ikke på at de klarer å få ungen til å sove eller at de passer godt nok på når de krysser en evt vei og generelt følger med på omgivelsene. Ikke på lekeplassen heller fordi de reagerer ikke fort nok hvis det skulle skje noe. De gangene jeg er på besøk bruker jeg de som barnevakt i kanskje 2-3 timer totalt på ca 5-6 dagers periode, ganske lite mao, men har nå funnet ut at jeg kan nesten ikke etterlate dem med ungen i et par timer engang for jeg kommer tilbake og han har klart å skade seg (ikke noe alvorlig heldigvis) bare på den korte tiden jeg har vært borte. Unger skader seg hele tiden, men grunnen her er rett og slett fordi de ikke følger med godt nok, og lar ungen røre ting som jeg på forhånd har advart mot å la ligge fremme når vi er der, men som de ikke forstår er farlig før skaden er skjedd. Syns det er synd at man lar seg forfalle så fort, de vil jo passe han men er jo totalt ubrukelige i praksis! Anonymkode: b0d27...eea 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Synes du heller skal være glad for at ungen har besteforeldre som er engasjert. For å være ærlig så fremstår du som ganske usympatisk og ufyselig i innlegget her og disse menneskene har oppdratt deg, så dersom de bruker de samme teknikkene ennå så ville ikke jeg latt de passe barnet heller. Anonymkode: 5dede...c24 26
vintage Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Det eneste jeg kan se her, er muligens at de en gang i tiden har vært dårlige i oppdragerrollen. 16
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Modern min er lik. Totalt ubrukelig hvis barna er våkne. Anonymkode: b4da6...9b6 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 Du er klar over at det er dine foreldre? De som da vel antageligvis oppdratt deg? Blev menneske av deg blei det ikke? Anonymkode: fa15a...b4f 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Hvordan overlevde du barndommen?🙄 Du er nok ikke alene om å ikke ha perfekte barnevakter.. mine foreldre måtte ned på kne og se på gulvet/under sofaen og sånt etter piller, drops, mynter og sånt når de kom på besøk til mine besteforeldre når jeg og søsknene mine var veldig små.. for min bestemor satt i rullestol og knasket smertestillende og tenkte aldri på at barn plukker opp ting fra gulvet å putter i munnen.. I tillegg var de ikke «spreke» nok til å passe små barn. så mine besteforeldre var aldri alene med oss før vi var over 6 år. Men de passet oss mye når vi ble større. Og jeg har koselige minner om lek med minkpels og smykkene i smykkeskrinet. Anonymkode: 9278c...f58 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Modern min er lik. Totalt ubrukelig hvis barna er våkne. Anonymkode: b4da6...9b6 Hun har ikke lykkes med oppdragelsen av deg heller virker det som.... Anonymkode: fa15a...b4f 13
Gjest COSL Innovator Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 Det er tydelig at de feilet med oppdragelsen. Innlegget ditt oser av forakt for dine foreldre. Pass ungen din selv, men du er langt fra perfekt barnepasser selv.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke lykkes med oppdragelsen av deg heller virker det som.... Anonymkode: fa15a...b4f Det stemmer min gode venn, for saken er den at jeg har oppdratt meg selv. Du skjønner det Einstein at det finnes mennesker her i denne verden som faktisk ikke er i stand til å ta vare på og å oppdra barna de har klart å sette til verden. Det at du innbiller deg at du skal kunne slå ned på meg fordi jeg er sppass realistisk at jeg kaller min egen mor, mitt eget kjøtt og blod for ubrukelig når det kommer til å passe på det mest dyrebare jeg har i mitt liv.. Det forteller at dine egne foreldre har feilet i det å forberede deg på hvor ufattelig forferdelig utettferdig tilværelsen kan være for mange. Kanskje er du en slik ''heldig'' sjel du som har fått sydd puter under armene? Anonymkode: b4da6...9b6 17
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer min gode venn, for saken er den at jeg har oppdratt meg selv. Du skjønner det Einstein at det finnes mennesker her i denne verden som faktisk ikke er i stand til å ta vare på og å oppdra barna de har klart å sette til verden. Det at du innbiller deg at du skal kunne slå ned på meg fordi jeg er sppass realistisk at jeg kaller min egen mor, mitt eget kjøtt og blod for ubrukelig når det kommer til å passe på det mest dyrebare jeg har i mitt liv.. Det forteller at dine egne foreldre har feilet i det å forberede deg på hvor ufattelig forferdelig utettferdig tilværelsen kan være for mange. Kanskje er du en slik ''heldig'' sjel du som har fått sydd puter under armene? Anonymkode: b4da6...9b6 Du er ikke ts. Anonymkode: 9ed52...5ac 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 Nei, men da får du jo bare droppe forventninger om barnepass da, hvis du synes de ikke er gode nok. Og bare dra på besøk for å besøke dem rett og slett. Anonymkode: 422f9...d04 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare med mine foreldre, eller gjelder dette mange flere? Foreldrene mine er i tidlig 60-årene og jeg besøker dem ca hver 2. eller 3. mnd og pleier være der noen dager med ungen på 2år. Gjør dette først og fremst for at de skal bli kjent med og se ungen vokse opp/delta litt mer i livet til ungen, men noen ganger ønsker jeg å komme meg ut og gjøre noen ærender uten ungen på slep. Føler ikke de er i stand til å passe på ungen, jeg lar dem ikke trille ungen ute lenger f.eks. fordi jeg stoler ikke på at de klarer å få ungen til å sove eller at de passer godt nok på når de krysser en evt vei og generelt følger med på omgivelsene. Ikke på lekeplassen heller fordi de reagerer ikke fort nok hvis det skulle skje noe. De gangene jeg er på besøk bruker jeg de som barnevakt i kanskje 2-3 timer totalt på ca 5-6 dagers periode, ganske lite mao, men har nå funnet ut at jeg kan nesten ikke etterlate dem med ungen i et par timer engang for jeg kommer tilbake og han har klart å skade seg (ikke noe alvorlig heldigvis) bare på den korte tiden jeg har vært borte. Unger skader seg hele tiden, men grunnen her er rett og slett fordi de ikke følger med godt nok, og lar ungen røre ting som jeg på forhånd har advart mot å la ligge fremme når vi er der, men som de ikke forstår er farlig før skaden er skjedd. Syns det er synd at man lar seg forfalle så fort, de vil jo passe han men er jo totalt ubrukelige i praksis! Anonymkode: b0d27...eea Og akkurat der mistet du min interesse og vilje til å gi deg noe som helst. De har forfalt fori de ikke klarer å få ungen din til å sove eller er like raske til bens som en 20-åring. Virkelig sympatisk du, mamma. Hvorfor er du da så fryktelig opptatt av at foreldrene dine skal være barnevakt for ungen din når "forfallet" har kommet så langt? Anonymkode: 33620...74b 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer min gode venn, for saken er den at jeg har oppdratt meg selv. Du skjønner det Einstein at det finnes mennesker her i denne verden som faktisk ikke er i stand til å ta vare på og å oppdra barna de har klart å sette til verden. Det at du innbiller deg at du skal kunne slå ned på meg fordi jeg er sppass realistisk at jeg kaller min egen mor, mitt eget kjøtt og blod for ubrukelig når det kommer til å passe på det mest dyrebare jeg har i mitt liv.. Det forteller at dine egne foreldre har feilet i det å forberede deg på hvor ufattelig forferdelig utettferdig tilværelsen kan være for mange. Kanskje er du en slik ''heldig'' sjel du som har fått sydd puter under armene? Anonymkode: b4da6...9b6 Hahahaha! Jeg orker ikke ens å gi deg et skikkelig svar fordi jeg har vanskeligheter med å se at det nytter til noe som helst. Ha en fin dag! Anonymkode: fa15a...b4f 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 "Unger skader seg hele tiden, men grunnen her er rett og slett fordi de ikke følger med godt nok, og lar ungen røre ting som jeg på forhånd har advart mot å la ligge fremme når vi er der, men som de ikke forstår er farlig før skaden er skjedd. Syns det er synd at man lar seg forfalle så fort, de vil jo passe han men er jo totalt ubrukelige i praksis! " Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har innsett at du da ikke kan la de være barnevakt for barnet ditt? Det var omtrent slik med mitt barn sin bestefar hele tiden. Helsen var ikke der til å passe på et barn. Da må man bare innse det. De "lar seg ikke forfalle". Det er en aldringsprosess som også etter hvert vil skje med deg, uansett hvor godt du tar vare på din kropp og helse nå. Du bør fokusere på å være sammen med både barnet og besteforeldrene. De egner seg ikke som barnevakter alene. Da må du sette den grensen. Anonymkode: 6d9d2...00f 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 Svar angående mine foreldre er todelt... Mora mi er kjempeflink bestemor! Flink til å lage mat, flink med barna, flink til å involvere seg i lek, flink til å lære bort osv osv. Hun klarer alt fint selv. Bading og legging er ikke noe problem. Faren min derimot... jah hva skal jeg si? Jeg føler meg tryggere med å gi bort barna til en flokk orangutanger enn faren min. Såpass håpløs er han... Altså ikke missforså, han er bare helt håpløs når det kommer til barn, mat, klesvask, husarbeid generelt... Anonymkode: d00d3...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 Moren min er kjempeflink,lager barnas favorittmiddager,spiller spill og er ansvarsfull og følger opp. Så har vi svigerfar som gjerne er ute med barna i minusgrader uten lue og ungene har gjerne på seg de samme klærne som når de kom,litt sånn typisk mann.Litt nervøs når de var mindre.MEN for meg er dette bagateller da han alltid stiller opp,passer de i ferier og planleggingsdager.Han henter og bringer de og er kjempeflink til å være ute med de når de er hos han. Så tenker noen ting er anderledes for 30 år siden når de var småbarnsforeldre. Anonymkode: 5d4b2...b53 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke lykkes med oppdragelsen av deg heller virker det som.... Anonymkode: fa15a...b4f Det var min tanke også..... Eplet faller tydeligvis ikke langt fra stammen hvis det TS sier stemmer. Synes TS er usympatisk og utakknemlig, det er utrolig slitsomt å bo med og forholde seg til slike mennesker. Aller mest synes jeg synd på barna hennes som mister gode opplevelser med besteforeldrene sine pga hennes behov for å kontrollere og bestemme over alt. Anonymkode: 3eb0e...eac 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare med mine foreldre, eller gjelder dette mange flere? Foreldrene mine er i tidlig 60-årene og jeg besøker dem ca hver 2. eller 3. mnd og pleier være der noen dager med ungen på 2år. Gjør dette først og fremst for at de skal bli kjent med og se ungen vokse opp/delta litt mer i livet til ungen, men noen ganger ønsker jeg å komme meg ut og gjøre noen ærender uten ungen på slep. Føler ikke de er i stand til å passe på ungen, jeg lar dem ikke trille ungen ute lenger f.eks. fordi jeg stoler ikke på at de klarer å få ungen til å sove eller at de passer godt nok på når de krysser en evt vei og generelt følger med på omgivelsene. Ikke på lekeplassen heller fordi de reagerer ikke fort nok hvis det skulle skje noe. De gangene jeg er på besøk bruker jeg de som barnevakt i kanskje 2-3 timer totalt på ca 5-6 dagers periode, ganske lite mao, men har nå funnet ut at jeg kan nesten ikke etterlate dem med ungen i et par timer engang for jeg kommer tilbake og han har klart å skade seg (ikke noe alvorlig heldigvis) bare på den korte tiden jeg har vært borte. Unger skader seg hele tiden, men grunnen her er rett og slett fordi de ikke følger med godt nok, og lar ungen røre ting som jeg på forhånd har advart mot å la ligge fremme når vi er der, men som de ikke forstår er farlig før skaden er skjedd. Syns det er synd at man lar seg forfalle så fort, de vil jo passe han men er jo totalt ubrukelige i praksis! Anonymkode: b0d27...eea Hvor mange ganger har dine foreldre blitt påkjørt, når de krysser veien.? Gjennom hele livet. Ungen sover ikke,? Unger sover når de er trett. Skadet seg? Hvilke skader? Jeg lar ting ligge fremme, slik lærte de å passe seg. Selvsagt ikke kniver, våpen og skarpe ting. Tror det er du som må endre deg Anonymkode: 95af3...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare med mine foreldre, eller gjelder dette mange flere? Foreldrene mine er i tidlig 60-årene og jeg besøker dem ca hver 2. eller 3. mnd og pleier være der noen dager med ungen på 2år. Gjør dette først og fremst for at de skal bli kjent med og se ungen vokse opp/delta litt mer i livet til ungen, men noen ganger ønsker jeg å komme meg ut og gjøre noen ærender uten ungen på slep. Føler ikke de er i stand til å passe på ungen, jeg lar dem ikke trille ungen ute lenger f.eks. fordi jeg stoler ikke på at de klarer å få ungen til å sove eller at de passer godt nok på når de krysser en evt vei og generelt følger med på omgivelsene. Ikke på lekeplassen heller fordi de reagerer ikke fort nok hvis det skulle skje noe. De gangene jeg er på besøk bruker jeg de som barnevakt i kanskje 2-3 timer totalt på ca 5-6 dagers periode, ganske lite mao, men har nå funnet ut at jeg kan nesten ikke etterlate dem med ungen i et par timer engang for jeg kommer tilbake og han har klart å skade seg (ikke noe alvorlig heldigvis) bare på den korte tiden jeg har vært borte. Unger skader seg hele tiden, men grunnen her er rett og slett fordi de ikke følger med godt nok, og lar ungen røre ting som jeg på forhånd har advart mot å la ligge fremme når vi er der, men som de ikke forstår er farlig før skaden er skjedd. Syns det er synd at man lar seg forfalle så fort, de vil jo passe han men er jo totalt ubrukelige i praksis! Anonymkode: b0d27...eea Forstår deg veldig godt! Mine svigerforeldre er likedan. De følger liksom ikke med. Har ingen forståelse for risikofaktorer. Anonymkode: 2ba0c...acb 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 Hvem har oppdratt flest overlevende barn av dere? Anonymkode: f7845...522 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå