Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg begynte som lærling i voksen alder i høst. Vi har et barn på 1år og mannen jobber 100% , men økonomien er jo stramt. Jeg fikk redusert læretiden fra 3 til 1år da jeg fikk et par år godskrevet. 

Problemet er at jeg må bestå det tverrfaglige skriftlig eksamen for Kontor og Administrasjon. Jeg tok eksamen i november og fikk svar at jeg strøyk. Fikk bokstavlig talt 1er. 

Dette var et syyykt nederlag for min del. Dette faget er jo det jeg kan, og det jeg har jobbet med. I flerne uker før eksamen leste jeg, skrev hele boka for hånd, fikk sjefen min til å hørre på mine svar på gamle eksamener, osv. Jeg følte virkelig at dette hadde jeg i boks! Jeg har klagt på karakteren men får ikke vite den før i mars, og må i mellomtiden melde meg opp på ny eksamen til våren. 

Jeg har lenge slitt med skriftlig eksamener, hadde glemt det litt av etter så mange år av skolebenken, men kjente på det nå i november når jeg skulle ta. Våknet midt på natten med det jeg trodde var spysyken. Jeg var heeeeelt ødelagt, spya, diaré, mageknipe - ALT på en og samme gang. Men nei. Det var kun nervene. 😭  nå er jeg så demotivert og har så lite tro på meg selv, for helt ærlig - HVORDAN ER DET MULIG Å STRYKE PÅ VGS EKSAMEN?? 

Jeg blir 27 og vi planlegger neste baby så snart jeg er ferdig med fagprøven. Kjenner at livmor mi bokstaveligtalt skriker etter å bli gravid igjen, men fagprøven må i boks først, og for å få det må jeg bestå denne eksamen. Vi har heller ikke råd for meg å gå lenge i lære, jeg har en siste sjans på det, hvis ikke så får det faktisk bare være. 

Så er spørsmålet mitt. Er det bare jeg som har glemt helt ut hvordan å skrive eksamenstekst??? Har prøvd å Google men finner faktisk ingen eksempler på en eksamensbeskrivelse?? Er det noen som har hatt en eksamen innen for salg og service som kunne delt den med meg? 

Krysser fingrene for at noen vil dele med meg, er så usikker på meg selv nå at det er rett og slett flaut 😣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...