Gå til innhold

Samboer som nekter å fjerne addessen hos meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min over 3 år ble tatt i å være utro med mange damer de årene vi har vært sammen, og snakket dritt om meg, dermed kasta jeg han på dør. Leiligheten var det jeg som leide i mange år før han han flyttet inn, men han nekter nå å flytte adresse sånn at jeg evt kan søke bostøtte. Jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre, noen som har noen råd til dette? 

Anonymkode: 49459...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har ikke lov til å være registrert med bostedsadresse i folkeregisteret på en adresse man ikke bor. Å bo et sted betyr der du sover 50% av tiden din (sånn løst forklart). Du kan melde inn til skatteetaten dersom han er registrert på en adresse han ikke bor på, at han ikke har meldt flytting som han skal gjøre. Man er selv pliktig å melde flytting til korrekt adresse til skatteetaten.

Anonymkode: 36990...d8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Det er straffbart å ikke melde adresseforandring. 

Du kan rapportere til Folkeregisteret som ligger under Skatteetaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min over 3 år ble tatt i å være utro med mange damer de årene vi har vært sammen, og snakket dritt om meg, dermed kasta jeg han på dør. Leiligheten var det jeg som leide i mange år før han han flyttet inn, men han nekter nå å flytte adresse sånn at jeg evt kan søke bostøtte. Jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre, noen som har noen råd til dette? 

Anonymkode: 49459...2e3

Kontakt folkeregisteret, og så får de tvangsflytte han. Han har vel en annen adresse

Anonymkode: 101a7...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...