AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 De som blir slitne av å være sosiale, blir veldig frustrerte over seg selv fordi de ikke knekker koden. Men hvorfor er det så om å gjøre å være utadvendt? Selv er jeg innadvendt og det plager meg også. Datet også en mann for mange år siden som var det, og han klagde også over at han var slik. Syntes det var vedlig turn off at han var det også.. greit med en mann som ikke må være på scenen osv..men jeg syntes det var så lite maskulint å sitte nesten med pipestemme og klage over at han ikke får til denne sosiale dritten. Anonymkode: 5d810...7a7
Jolene Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Selv er jeg introvert og gift med en mann som er introvert. Kjenner ikke igjen verken min mann eller meg selv i den beskrivelsen. Folk er forskjellige. 8
Ariana807 Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Eneste gangene jeg kanskje klager (til meg selv) på å være introvert er når jeg har 3x12 timers skift på jobben. Det å ha mindre enn 12 timer fra jeg går til jeg skal være tilbake på jobb... ja de 3 vaktene er drepende. Å måtte tilbringe så mye tid sammen med folk jeg jobber med! (Fantastiske folk jeg jobber med, men jeg har ingen behov for å nermest bo sammen med dem en helg!). Gud om jeg dør litt innvendig hver gang! Men sån ellers, er jo ganske herlig å kunne kose seg i sitt eget selskap 😄 1
Gjest Regn Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Sjefen min er introvert og blid positiv og resultatdrevet. Hen har løfta avdelinga de to årene vi har vært ledet av vedkommende. Handler jo berre om hvordan de lader og verdiene deres.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: De som blir slitne av å være sosiale, blir veldig frustrerte over seg selv fordi de ikke knekker koden. Men hvorfor er det så om å gjøre å være utadvendt? Selv er jeg innadvendt og det plager meg også. Datet også en mann for mange år siden som var det, og han klagde også over at han var slik. Syntes det var vedlig turn off at han var det også.. greit med en mann som ikke må være på scenen osv..men jeg syntes det var så lite maskulint å sitte nesten med pipestemme og klage over at han ikke får til denne sosiale dritten. Anonymkode: 5d810...7a7 Hva slags kode? Sosial kode du mener? Introverte har ikke mindre sosiale ferdigheter enn de som er ekstrovert, det handler bare om hvor man henter eller bruker energi. Er du introvert "lader" man batteriene når de er alene, og bruker dem når de er sammen med folk. Ekstroverte er motsatt. Ekstroverte kan like gjerne ha dårlige sosiale ferdigheter. Anonymkode: bf9c9...65c 7
SPOCA Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 (endret) Å være introvert har ingenting med å ikke knekke "den sosiale koden" å gjøre. Det betyr helt enkelt at i stedet for å få energi av mennesker, tappes man for energi av dem. Det betyr at man kan godt like å være sosial i begrensede mengder, jeg er en av dem, men etter å ha vært sosial en stund er jeg helt utslitt. Jeg er selv ekstremt introvert, men har aldri hatt problemer med å knekke sosiale koder, og jeg har også ganske mange venner. Vi er alle forskjellige. Endret 13. januar 2019 av SPOCA 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 Det virker som mange tror at det å være introvert betyr at du er psykisk syk og at du ikke klarer å være rundt andre mennesker. Det handler jo bare om hvor man henter energi fra og ikke at man alltid er dårlig på det sosiale selv om man er introvert. Folk behandler det nesten som en psykisk diagnose. Ikke rart folk føler seg annerledes og rare. Anonymkode: b1f99...70e 3
Gjest supernova_87 Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 Å være introvert er ikke det samme som å ikke få til den sosiale dritten. Det betyr bare at den sosiale dritten tapper deg i stedet for å fylle deg.
Zaga Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 Jeg er introvert og jeg blir veldig sliten psykisk av å være sammen med andre men samtidig blir jeg veldig sliten psykisk å være alene også fordi da er de dumme tankene som Kværner enda mere. Blir så sliten av alle tankene i huet. Bekymringstanker som pøser på i en kaotisk sirkel som går rundt fort i en karusell som bryteren er ødelagt på. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 Jeg er introvert og elsker at jeg sitter så mye alene. Er ikke misfornøyd i det hele tatt. Bare når jeg må være mye med folk, da kan jeg klage. Så det er godt mulig at eksen din bare slet sosialt. Anonymkode: 8e71b...eec
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De som blir slitne av å være sosiale, blir veldig frustrerte over seg selv fordi de ikke knekker koden. Men hvorfor er det så om å gjøre å være utadvendt? Selv er jeg innadvendt og det plager meg også. Datet også en mann for mange år siden som var det, og han klagde også over at han var slik. Syntes det var vedlig turn off at han var det også.. greit med en mann som ikke må være på scenen osv..men jeg syntes det var så lite maskulint å sitte nesten med pipestemme og klage over at han ikke får til denne sosiale dritten. Anonymkode: 5d810...7a7 Dette er ikke å være introvert, men å ha sosial angst. Det er vondt, men kan jobbes med. Det hjelper ikke å sutre over at man ikke takler det sosiale. Det krever eksponeringsterapi eller annen type terapi. Jeg finner ingenting turn-off med mennesker som er introverte, men jeg synes det er turn-off med godt voksne mennesker - kvinner og menn - som ikke tar tak i problemene sine. Det mener jeg er alfa og omega for et voksent menneske. Sliter man med noe, så prøver man å fikse det. Anonymkode: fea89...654
Alice123 Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 Å være introvert handler som andre her skriver, ikke om at man ikke har klart å knekke sosiale koder. Det handler om at man henter energi av å være alene. Jeg er introvert og har stor omgangskrets, et aktivt sosialt liv og jobben min består av å møte og snakke med mennesker hele tiden. Jeg har lagt opp livet mitt på denne måten og trives veldig. Men for å lade batteriene må jeg være helt alene. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå