Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2002 #1 Del Skrevet 23. august 2002 Jada, jeg er en snylter. En kvise på samfunnets rompe. Jeg har fulgt litt med på de debattene her om innvandrere, hvorfor man ikke liker "dem", og alle forslagene om hva man skal gjøre med "dem". Hva vil dere gjøre med meg? - jeg sniker på t-banen (lovbryter - dog ikke kriminell) - jeg takket senest i går nei takk til en jobb som er så dårlig betalt at det ikke er verdt bryet så lenge jeg får arbeidsledighetstrygd. I hvert fall nå, når solen skinner og livet er godt å leve. - jeg har en utdannelse jeg har betalt selv, men har tenkt å vri meg unna tilbakebetaling til Lånekassen så lenge jeg kan - jeg har en holdning overfor grisete, gamle mannfolk som ikke passer seg - uavhengig av hva de egentlig tenker og mener... jeg ble nemlig tafset på av en grisete gammel mann en gang, og da er alle sånn. - jeg hater drittunger som skriker i butikkene - hva slags holdning er det overfor den oppvoksende slekt? - jeg sluntrer unna trappevasken, for jeg forstår ikke at jeg må, når andre kan istedenfor - jeg har skulket unna tv-lisensen i årevis - synes det er en dum regel, og jeg velger å se bort fra den ... og sånn kan jeg fortsette... jeg velger bort det i samfunnet som ikke passer for meg av regler og holdninger. Jeg karrer til meg det jeg synes jeg har krav på, også trygd. Jeg forventer at Staten stiller opp med privat sykehus for meg, hvis de har lange ventelister... noe de faktisk gjør i Oslo. Og skulle bare mangle, JEG har da like mye krav på å få barn selv om det krever rådyr behandling. Har jeg ikke? Nei, fysj for noen holdninger, meg kan vi nok ikke ha her. Hvor skal dere sende meg? Nå er jeg riktignok født og oppvokst i Norge, men jeg er sikker på at det er av underordnet betydning - dere finner nok et sted til meg. Eller....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. august 2002 #2 Del Skrevet 23. august 2002 Jan Mayen høres ut som et sted for deg !!! Tror du fokuserer på noe viktig her; Det er lett å kritisere andre, men ikke fullt så lett å se sine egne feil og da tenker jeg på etniske nordmenn vs. innvandrere. Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 23. august 2002 #3 Del Skrevet 23. august 2002 JA DU ER EN SNYLTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FLYTT TIL NORDPOLEN OG MÅK SNØ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 23. august 2002 #4 Del Skrevet 23. august 2002 "jeg har en holdning overfor grisete, gamle mannfolk som ikke passer seg - uavhengig av hva de egentlig tenker og mener... jeg ble nemlig tafset på av en grisete gammel mann en gang, og da er alle sånn. - jeg hater drittunger som skriker i butikkene - hva slags holdning er det overfor den oppvoksende slekt?" Hva har dette med snylting å gjøre? (i så fall er jeg en snylter og! ) (Ikke er jeg flink til å ta trappevasken heller... :o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. august 2002 #5 Del Skrevet 23. august 2002 Så det er du som tar skattepengene mine??? Jeg synes at de burde kutte drastisk ned på dagpenger og sånt, slik at det lønner seg å jobbe. Det er greit nok at folk skal få støtte mens de er arbeidsledige, men det får da være grenser. Det burde kreves dokumentert at personen her søkt jobber, vært på intervjuer og PRØVD. Å takke nei til en jobb er ikke godtatt av meg. Dette er en av sakene jeg brenner skikkelig for. Gir blaffen i om du dropper TV-lisensen eller sniker på banen... men skattepengene jeg betaler skal du IKKE ha bare fordi du er lat!!! Phu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pamella - ikke innlogget Skrevet 23. august 2002 #6 Del Skrevet 23. august 2002 OIOIOI LEA!!!! Du bør passe munnen din for det du ikke vet noen ting om!!! Det er ikke lukrativt å gå arbeidsledig!!! Iallefall ikke så lenge man ikke tjente en formue året før.. Jeg som var delvis student og i jobb i fjor endte ikke akkurat opp med den store summen av årslønn.. Så i år får jeg riktig nok utbetalt 6000 i mnd, men hva hjelper det når jeg har lån på 4000 i mnd og i tillegg et studielån som jeg ikke vet om jeg får utsatt???Heldigvis bor jeg hjemme hos mor og far.... I dag får man ca 2.7 promille om dagen av det man tjente i fjor eller de tre siste årene. Og man får vel 15 kr per barn i uka!!! Er ikke det skammelig??? Hvor mye mat får dette stakkars barnet for 15 i uka? INGENTING!!! Og du sier man skal ta de jobbene man får... ja lett for deg og si som kanskje ikke har brukt en formue på utdanningen! Hvor kult tror du det er å bruke masse penger og tid på en skikkelig it-utdanning og må ta en jobb som vaskekjerring??? (og særlig når man kanskje bare tjener en tusenlapp eller to mer for det blodslitet enn å gå arb.ledig) Nei vet du hva!! Ikke kom her å si at man får for mye eller har det for fint når man er arb.ledig! Man kan heller ikke takke nei til jobbene man blir tilbudt for da mister man dagpengene. Og det er jo vanvittig kult å måtte flytte til andre siden av landet for å ta en skikkelig møkkajobb.... JA!!! Hipp Hurra foor rike velferdsNorge som er verdens beste land å leve i!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. august 2002 #7 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg står for det jeg sier/skriver! Og jeg har gjeld som alle andre. Jeg har jobbet hardt fra den dagen jeg flyttet ut hjemmefra som 15-åring. Har jobbet dobbelt og tatt skikkelige drittjobber for å overleve. Og jeg sitter ikke igjen med mye etter at avdrag og renter er betalt jeg heller. Jeg får ikke et øre i støtte noe sted og har aldri fått det heller. Jeg skriver i mitt innlegg at jeg synes at det bør være grenser; ikke for hvor MYE man skal ha, men hvor LENGE men kan få dagpenger. Et oppegående menneske burde ha klart å skaffe seg en eller annen jobb i løpet av et halvt år. Jeg har flyttet for å få jobber.. hvorfor skal ikke alle andre gjøre det også? Det er valgfritt å ta dyr utdannelse. Jeg har selv utdannet meg for en del kroner i løpet av livet. Studielånet er riktignok ikke stort, ettersom jeg hele tiden har jobbet på spreng for å gjøre opp for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2002 #8 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg sa ikke at jeg ikke kunne jobbe hardt. Jeg har gjort det i alle år. Nå vil jeg ha litt fri. Men poenget mitt var: alle innvandrere som snylter og har "feil" holdning, de skal sendes "hjem" enten de er 2. eller 3. generasjons innvandrere. Ja, jeg har blitt foreslått sendt til Jan Mayen - hmmm... der har jeg aldri vært, Staten betaler...? Og var jeg mørk i huden, hadde jeg fått en enveis billett til et "u-land" av halvparten av debattdeltakerne her inne. Men dere er det tyst fra nå. Jeg spør igjen... hva gjør dere med meg? Tror dere har forlest dere på VG alle sammen, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 24. august 2002 #9 Del Skrevet 24. august 2002 Ingenting! :blunke: Hvis det var opp til meg, så sytes jeg ikke at du gjør så mye galt... Du bruker ikke andre sine skattepenger når du går arbeidsledig, men det du selv har betalt inn gjennom mange års hard jobbing! Jeg er også arbeidsledig, og nyter dagene sammen med ungene mine, og håper det er leeenge til det dukker opp en jobb.... Syntes igrunnen det er deilig at arb. leidigheten stiger, bare det ikke varer for lenge, vil jo ha jobb en dag...... Er noe annet med de som aldri har giddet å jobbe, bare slenger seg ned på sofaen etter skolen og ikke gidder å gjøre en finger, og får da penger på sosialen år etter år! Vet om en jente som er slik, gikk ett år på vgs. deretter låg hun hjemme for hun hadde litt vondt i ryggen stakkar. Veldig rart da, når hun ikke brukte musklene sine!! Nå etter vel 6 år på sofaen, får hun utdannelse gratis gjennom arb. kontoret. Livet er jammen urettferdig, derfor nyter jeg dagene, nå når jeg også har anledning til å snylte litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 24. august 2002 #10 Del Skrevet 24. august 2002 Mener selfølgelig ikke seriøst at det er bra at arb. ledigheten stiger! Men for meg er det bra, for da har de ikke tid til å følge meg opp på aetat... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 24. august 2002 #11 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har flyttet for å få jobber.. hvorfor skal ikke alle andre gjøre det også? Fordi alle kan ikke flytte. Selv kommer ikke jeg til å flytte for en jobb. Fordi: 1. Jeg har en samboer som allerede har en fast jobb. Meningen er jo at man skal liksom ha 2 inntekter og ikke fremdeles 1. Det er jo det som skjer hvis man må flytte, for da må den andre parten si opp jobben sin for at den første parten skal få jobben sin. Det er jo ikke logisk. 2. Jeg kommer sikkert innen den tid til å ha to små barn i barnehage og da vil jeg ikke måtte stresse med ny barnehage og kanskje betale mer. Kommer an på hvor denne jobben skulle være. 3. Det er her familie og venner bor. Men så lenge man ikke har disse "problemene", så er det ikke noe i veien for å flytte for å få en jobb, men det blir vanskeligere når man har samboer med fast jobb og bra inntekt og to små i barnehage/hos dagmamma kanskje. Og disse skal man da også ta hensyn til. Pga dette så er det uaktuelt for meg å flytte for å få en jobb. Og det håper jeg andre forstår og. For det er ikke bare bare å pakke tingene og dure avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2002 #12 Del Skrevet 25. august 2002 Holdninger! P.g.a. folks slappe holdninger/innsats/manglende fellesskapsfølsele/store "ego" så blir vi innføres nye regler, høyere avgifter m.m. :x Også klager vi - fordi det er for mange regler og for høye avgifter!!!! Faen :oops: det er ikke bare "meg" "meg" "meg" og "mitt behov" som skal dekkes. Prøv å tenke litt lenger enn nesen rekker....... :evil: En rettferdigjør ikke èn feil ved å begå en ny!! Fordi om naboen ikke vasker trappa - så trenger ikke det å bety at ikke jeg skal gjøre det!!! Slutt å være så barnslige - oppfør dere "som folk". :x Og dette gjelder meg også - ikke bare "alle andre". *tar meg selv i nakkeskinnet og rister" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 25. august 2002 #13 Del Skrevet 25. august 2002 Det siste innlegget var det meg som skrev! ..... var visst ikke innlogget!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2002 #14 Del Skrevet 29. august 2002 Det er ikke rart at vi må betale mye skatt. Når folk ikke gidder takke ja til tilbud om jobb, men foretrekker å gå på arbeidsledighetstrygd. Solidaritet, er det en egenskap som er erstattet med egoisme. Vi som jobber og jobber må faktisk brødfø alle de som velger seg bort fra arbeidslivet. Det at så mange snyter og unndrar seg sine forpliktelser, i stede for å bidra til fellesskapet VELGER de å snylte på fellesskapet sine ressurser. Dette er ment til de som ikke selv har jobbmulighet, er syke eller uføre. Friske som har mulighet for å jobbe, men takker nei til jobb burde skamme seg. Det er faktisk trygdesnyteri og kan faktisk straffes!! Sussi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnononA Skrevet 30. august 2002 #15 Del Skrevet 30. august 2002 Hadde vi ikke hatt alle snylterne, tenker da på de som ikke gidder å jobbe, de som jobber svart, trygdemisbrukere og andre som misbruker samfunnets goder, så hadde nok samfunnet sett anderledes ut. Skole, helsevesen, eldreomsorg osv får mer i potten og vi slipper å sy puter under armene på mennesker uten samvittighet og ansvarsfølelse! Ser du prøver å få igang en diskusjon om å sende ut innvandrere som snylter, men dette gjelder alle som bor i norge; brun, hvit, gul og grønn.... :-? Hvor er stoltheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut Skrevet 7. september 2002 #16 Del Skrevet 7. september 2002 att dere kan sier jeg bare er det virkelig sånn att dere tror det er statens ansvar å betjene deg og din lykke.at du virkelig tørr fortelle slike snyltrtanker gør meg virkelig betenkt.Hvor er din stolthet i et samfunn der alle strever for å klare hverdagen med dets slit,så hopper du altså freidig på dette lasset og vil kreve din naturlige rett!Du har ingen rett på bekostning av andre forstå det dine goder må du jobbe for ikke forvente at vores felles insats i form av offentlige ytelser skal gå til deg.Hva faen er det for slags storforlangende fra totalt uvitende selvgode mennesker. litt selvrespekt og forståelse for di som har slitt og virkelig strevet for å komme dit vi er i dag.Verden ble ikke skapt på en pc faktisk og staten er okke din mor som dere sveklinger løper til heletiden etter penger.Jobb for dine egne penger og ikke ligg andre strevende mennesker til last,ha iallefall denslags selvrespekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå