AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Pga jobb oppholder jeg meg mye i utlandet, og har også truffet andre norske. Jeg har erfart at det er en del kulturkræsj, for eksempel at vi norske kvinner er veldig innbiske. Vi tror utenladnske menn er interessert i oss bare de inviterer oss med ut, men det er faktisk veldig vanlig at de liker å treffes en gjeng. Folk er så utadvendte, mye mer utadvendte. Men for meg så virker mye for godt til å være sant, for jeg er mer vant med at folk er veldig forsiktige med hvem de slipper inn på seg, tror alle skal ha pengene våres og folk liker stort sett å ha den samme kjente gjengen hele tiden. Dette føler også de andre norske på, og de har også skjønt at de var innbilske før de ble vant med dette her. Og så dømmer de ikke så utfra hva du jobber med. Det gjør nordmenn. Hva er det med Norge? Det virker heller ikke som det er så veldig interessant et land for andre. Det er bare et sted som er attraktivt å jobbe pga høy lønn, og de snakker om mørketiden vi har der oppe 😛 den er jo ganske spesiell å ha da. Jeg sier ikke at alle nordmenn er kjedelige og dømmende. Norge er behagelig. Norge er rent. Men også veldig stille og tilbaketrukket. Anonymkode: 49a92...ae1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Norge er fantastisk. Jeg elsker Norge! Anonymkode: e411e...0a2 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Alle nordmenn burde blitt sendt på leir. Gjerne en der de får lære å konsentrere seg. Så slipper verden å se mer til søpplet der i nord. Æsj. Ekkelt illeluktende drittfolk. Anonymkode: 06432...9e6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle nordmenn burde blitt sendt på leir. Gjerne en der de får lære å konsentrere seg. Så slipper verden å se mer til søpplet der i nord. Æsj. Ekkelt illeluktende drittfolk. Anonymkode: 06432...9e6 Ekle og illeluktende synes jeg ikke vi er. Men vi er veldig opptatt av å være ovenpå 😛 Anonymkode: 49a92...ae1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Alle nordmenn burde blitt sendt på leir. Gjerne en der de får lære å konsentrere seg. Så slipper verden å se mer til søpplet der i nord. Æsj. Ekkelt illeluktende drittfolk. Anonymkode: 06432...9e6 Hvor er du fra, da? Anonymkode: f5e04...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Litt forskjell er det jo på å være nordmann i Norge og nordmann i utlandet. Alle gangene fremmede menn (norske og utenlandske) har tatt kontakt og ville møtes, har det jo vært som en date. Enten fordi de har litt rare sosiale antenner eller ønsker å sikre seg et anker i landet. I utlandet derimot, kan man heller nyte det å kunne takke ja til ting uten å måtte være så forbanna skeptisk. Der er det jo normen. For her hjemme må man jo beskytte seg selv hvis man ikke vil waste tre timer pr gang på å møte en fremmed som insisterer på at dere skal bli venner før de til slutt spør om et kyss. Jeg er ikke innbilsk, men jeg er litt kynisk og gidder ikke bruke tida mi på sånne tullinger som tror det er en god ide å si til damer at de vil ha venner og så beføle dem etterpå. Jeg er ikke dum, og tida mi er verdt mer. Anonymkode: a45ce...68b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle nordmenn burde blitt sendt på leir. Gjerne en der de får lære å konsentrere seg. Så slipper verden å se mer til søpplet der i nord. Æsj. Ekkelt illeluktende drittfolk. Anonymkode: 06432...9e6 En leir der man lærer å konsentrere seg? Konsentrasjonsleir? 😂 herlig kommentar. Anonymkode: e7038...cc7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt forskjell er det jo på å være nordmann i Norge og nordmann i utlandet. Alle gangene fremmede menn (norske og utenlandske) har tatt kontakt og ville møtes, har det jo vært som en date. Enten fordi de har litt rare sosiale antenner eller ønsker å sikre seg et anker i landet. I utlandet derimot, kan man heller nyte det å kunne takke ja til ting uten å måtte være så forbanna skeptisk. Der er det jo normen. For her hjemme må man jo beskytte seg selv hvis man ikke vil waste tre timer pr gang på å møte en fremmed som insisterer på at dere skal bli venner før de til slutt spør om et kyss. Jeg er ikke innbilsk, men jeg er litt kynisk og gidder ikke bruke tida mi på sånne tullinger som tror det er en god ide å si til damer at de vil ha venner og så beføle dem etterpå. Jeg er ikke dum, og tida mi er verdt mer. Anonymkode: a45ce...68b Hva er forskjellen på om de tar kontakt i Norge eller i utlandet? Dette skjønte jeg ikke. og nei, de beføler deg ikke etterpå. Jeg har aldri opplevd det isåfall. Det har jeg opplevd med norske eldre menn 😛 er det så ille da egentlig? Om noen vil date deg selv om de er utenladnske? Her i utlandet har jeg sett mange forhold der en som er herfra har funnet seg dame fra et annet land. Så flyttet hun hot og har vært sammen med han lenge. Hvorfor er vi norske slik at vi skal dømme de andre pga deres etnisitet? En fyr tok kontakt med meg, og jeg trodde han inviterte meg date. Har bare snakket med han en gang. Men han hadde dame, og ga uttrykk for at han ikke var interessert i meg. Og han oppførte seg heller ikke slik på festen. Det bare er at de er mer åpne og utadvendte sv seg, som vi nordmenn tar som flørt eller interesse. Og dette sa jeg til han 😛 Anonymkode: 49a92...ae1
viren Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 Du kan ikke ha reist veldig mye om dette er oppfattelsen din. Rasismen her til lands er nærmest ikke-eksisterende sammenliknet med de aller fleste andre land i verden. At du blir invitert ut er hyggelig, men det har bare med kulturforskjeller å gjøre - vi holder oss gjerne til oss selv og vil ikke være til bry - det har ingenting med rasisme å gjøre. Her får man stort sett gå i fred på gaten uavhengig av religion og hudfarge, det er ikke tilfelle i svært mange land. Hvorfor skulle Norge være så himla interessant for alle andre? Vi er et bittelitte land i hjørnet av Europa, så det forundrer meg mer at du er overrasket over at folk ikke legger seg for dine føtter fordi du er fra Norge, enn at de forbinder landet med høye lønninger og mørketid. Jeg har sett at det har gått sport i å kritisere Norge, spesielt unge som reiser ut og tror de kommer tilbake med ny og banebrytende innsikt. Vi har definitivt utfordringer, vi har så absolutt kulturelle særheter som kan virke rare på andre, og jeg er helt enig i at vi nok kan være selvgode på ting og tang - AKKURAT SOM ANDRE LAND. Dra til Frankrike, arrogansen hjemland, eller USA "the leader of the free world". Man er seg selv nærmest, og det gjelder ikke bare Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 Jeg er nå enig i det ts sier, men samtidig er mye av det sosiale andre steder overflatisk og også til tider falskt. Har bodd i USA, og der er folk mye mer sosial, både på skolen, i lokalsamfunnet, arbeidsplassen, på gata og butikken, men gud å dømmende mange er. Slike holdninger har jeg ikke møtt på i Norge i den grad. I tillegg føltes det ut som om alt negativt ble hysjet ned på. Var litt sånn: her skal alle være glade, og er man ikke det, falt man fort utenfor. Jeg tror mange nordmenn rett og slett er sjenerte og usikre, ikke hovne og arrogante. I tillegg er det mye stress og press i samfunnet vårt, og den sosiale biten faller mer og mer bort. Samtidig er det utrolig mange som føler seg ensom og mislykket sosialt. Jeg velger å ha noen gode nære venner fremfor mange mindre nære. Noen jeg kan stole på. Men selvfølgelig er jeg åpen for nye vennskap. Anonymkode: ce40e...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 TS er norges Charles Darwin. Hun har nå reist lenger enn til Svinesund for første gang og kommer å hjem for å lære oss huleboere i nord om sin nye innsikt om verden. Anonymkode: 72edc...5d4 2
Christina82 Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 Innlegg fjernet etter hatefullt innhold og tilsvar på dette. * Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens §135a, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat. Ninab82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå