Gå til innhold

Ubehagelige opplevelser på buss

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tar ofte buss sent på kvelden i helger i forbindelse med jobb.

For et par dager siden går jeg til busstoppet mitt som ligger litt øde til. Så kommer det en mann i 50-årene gående og kikker bort og prøver å få kontakt (jeg er i midten av 20-årene). Jeg opplever mannen som beruset så jeg unngår å se på han og har øreproppene i men har skrudd volumet av for å følge litt med. Så sier han at han trodde han hadde mistet bussen, men siden jeg stod her så tok han det som et tegn på at den ikke var kommet enda. Så sa jeg at det var riktig det. Og oppfordret ikke til noe mer snakk. Men så begynner han å spørre å grave om hvor jeg bor, hva jeg heter og hva jeg skal osv. Jeg oppgir kun falsk info og holder alt veldig kort. Så kommer heldigvis bussen og jeg setter meg og har ryggsekken min i setet ved siden av siden det kun var 2 andre på hele bussen. Så sier han at jeg skal flytte meg og ikke oppta to plasser. Så setter han seg ved siden av meg og prater enda mer og når han sier noe han selv syns er morsomt så sitter han og klemmer meg i armen, egentlig ganske hardt. Så skulle han absolutt handshake og så slipper han ikke hånden min etterpå men tar den opp til munnen og kysser den og fortsetter å holde den fast og stryke på den med andre hånda. Jeg røsker hånden til meg og han sier at vi nordmenn (han var selv norsk btw) er så redde for kroppskontakt og tolker alt feil..

Jeg bare mulig det men det er forskjell på bekjente og venner fremfor en totalt fremmed som dukker opp beruset på et busstopp og begynner å invadere intimgrensene til en tilfeldig jente..

Altså, jeg blir så paff! Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Jeg blir så irritert at noen tror de bare kan gjøre sånn!

Endret av Ewisti
Skrivefeil
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagt ifra til bussjåføren.

Anonymkode: add8f...0a4

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg ikke synes dette var greit, og så hadde jeg flyttet meg. Dersom dette ikke virket ville jeg gjort sjåføren oppmerksom på mannen. 

Antageligvis var han full og ensom, og hadde glemt tankelesnings-hjelmen hjemme, så når du ikke sa noe så tok han det som at du synes dette var ok. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt hans oppførsel som en mann som var litt på snurr og ikke tenkt så mye mer over det. Han er nok ikke sånn i edru tilstand hadde jeg tenkt.
Kommer kanskje av at jeg i mitt yrkesaktive liv hadde en del med folk generelt å gjøre i ambulansetjenesten.

• Liker 1
Skrevet

Lett å si hva man ville gjort, men vanskeligere å si hva man faktisk hadde gjort. Idét han kom bort til mitt sete med den kommentaren, så hadde jeg reist meg og sagt "å ville du også sitte her? Vær så god, bare ta plassen. Jeg finner meg et nytt sete, for jeg vil sitte i fred". Og så satt meg lengst mulig unna ham. 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

For en utrolig ubehagelig situasjon! Skjønner godt du reagerte. 

Skrevet

Du skal gjøre som du er lært opp til. Være snill pike og la han gjøre som han vil. Det er uhøflig å si nei.

Anonymkode: 2dc6f...52b

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal gjøre som du er lært opp til. Være snill pike og la han gjøre som han vil. Det er uhøflig å si nei.

Idiot. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 timer siden, OPIgirl skrev:

Idiot. 

Skjønte du ikke sarkasmen her? For dette var jo akkurat det ts gjorde.. Sa ingenting, gjorde ingenting og lot han holde på.. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Chablis skrev:

Skjønte du ikke sarkasmen her? For dette var jo akkurat det ts gjorde.. Sa ingenting, gjorde ingenting og lot han holde på.. 

Folk reagerer forskjellige i situasjoner de er ubehagelige å være i, noen stivner noen blir usikker og prøver å ikke skape frustrasjon /irritasjon hos personen for å ikke havne dypere i situasjonen. Klart det er ubehagelig for vedkommende, så istedet for å komme med sarkastiske kommentarer kan du heller svare på spørsmålet eller holde kjeft :)

Skrevet
4 timer siden, Pan skrev:

Folk reagerer forskjellige i situasjoner de er ubehagelige å være i, noen stivner noen blir usikker og prøver å ikke skape frustrasjon /irritasjon hos personen for å ikke havne dypere i situasjonen. Klart det er ubehagelig for vedkommende, så istedet for å komme med sarkastiske kommentarer kan du heller svare på spørsmålet eller holde kjeft :)

Jeg har svart på spørsmålet OG benytter min rett til å kommentere ts sine handlinger. Dette er et forum og man kan ikke diktere hva som skal svares på og ikke. 

Skrevet

Vet ikke hva jeg ville gjort egentlig, man kan fryse til veldig i sånne situasjoner. Jeg ville garantert ha bedt han om å slutte å ta på meg, men avhengig av hvor lenge jeg måtte sitte på bussen vet jeg ikke om jeg hadde turt å flytte meg for man vil jo ikke være frekk eller skape sinne hos den andre heller. Men et triks er å sette seg helt forrerst ved sjåføren om man blir oppsøkt av ubehagelige folk på holdeplassen. 

Anonymkode: 501a8...a28

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt innestemme. Ropt « se til å pakk de ufyselige griselabbene dine vekk fra meg din jævla kåte gris» så hadde jeg gått sporenstreks til sjåføren og fått han kastet av bussen.

han antaster unge jenter. Det er IKKE greit! 

Anonymkode: 5de7c...ce2

• Liker 2
Skrevet

Vi nordmenn er for høflige:P Ser ikke bort i fra at jeg kunne gjort det samme selv altså, men egentlig bør vi bli flinkere til å være tydelige uten å frykte for å såre noen når de er fullstendig klar over at de trør over intimgrenser. Evt. bør vite det.

Anonymkode: 84b4d...3d9

• Liker 2
Skrevet

Til neste gang, ta kontakt med bussjåføren. Jeg hadde en lignende hendelse da jeg var 18-19. Sein buss og øde plass, begge to skulle av på siste holdeplass. Så bussjåføren kjørte meg helt hjem til døren min. For jeg måtte ha gått rundt 10 min med denne mannen, forbi en skog med null hus på ca 10 min. Og det turte jeg ikke, hadde tatt pappa 20 min å komme å hente meg. 

Anonymkode: c73f9...087

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har opplevd det flere ganger og da trekker jeg meg bare unna med en gang jeg har svart kort på det de spør om. Det må ikke være den minste tvil om at du vil være i fred. Setter de seg ved siden av meg på bussen flytter jeg meg til et annet sted, gjerne så nær bussjåføren som mulig. 

Skrevet
På 13.1.2019 den 22.20, Ewisti skrev:

Tar ofte buss sent på kvelden i helger i forbindelse med jobb.

For et par dager siden går jeg til busstoppet mitt som ligger litt øde til. Så kommer det en mann i 50-årene gående og kikker bort og prøver å få kontakt (jeg er i midten av 20-årene). Jeg opplever mannen som beruset så jeg unngår å se på han og har øreproppene i men har skrudd volumet av for å følge litt med. Så sier han at han trodde han hadde mistet bussen, men siden jeg stod her så tok han det som et tegn på at den ikke var kommet enda. Så sa jeg at det var riktig det. Og oppfordret ikke til noe mer snakk. Men så begynner han å spørre å grave om hvor jeg bor, hva jeg heter og hva jeg skal osv. Jeg oppgir kun falsk info og holder alt veldig kort. Så kommer heldigvis bussen og jeg setter meg og har ryggsekken min i setet ved siden av siden det kun var 2 andre på hele bussen. Så sier han at jeg skal flytte meg og ikke oppta to plasser. Så setter han seg ved siden av meg og prater enda mer og når han sier noe han selv syns er morsomt så sitter han og klemmer meg i armen, egentlig ganske hardt. Så skulle han absolutt handshake og så slipper han ikke hånden min etterpå men tar den opp til munnen og kysser den og fortsetter å holde den fast og stryke på den med andre hånda. Jeg røsker hånden til meg og han sier at vi nordmenn (han var selv norsk btw) er så redde for kroppskontakt og tolker alt feil..

Jeg bare mulig det men det er forskjell på bekjente og venner fremfor en totalt fremmed som dukker opp beruset på et busstopp og begynner å invadere intimgrensene til en tilfeldig jente..

Altså, jeg blir så paff! Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Jeg blir så irritert at noen tror de bare kan gjøre sånn!

For det første hadde jeg sagt på bussen at han kan finne seg et ledig sete!! Å ha sekken ved siden av seg på en nesten tom buss er helt innafor! Hadde han fortsatt å insistert hadde jeg flyttet meg helt frem til bussjåføren. Hadde han fulgt etter hadde jeg sagt fra til mannen først og så til bussjåføren. 

Anonymkode: f4a83...cdf

Skrevet
On 1/15/2019 at 1:15 PM, AnonymBruker said:

Til neste gang, ta kontakt med bussjåføren. Jeg hadde en lignende hendelse da jeg var 18-19. Sein buss og øde plass, begge to skulle av på siste holdeplass. Så bussjåføren kjørte meg helt hjem til døren min. For jeg måtte ha gått rundt 10 min med denne mannen, forbi en skog med null hus på ca 10 min. Og det turte jeg ikke, hadde tatt pappa 20 min å komme å hente meg. 

Anonymkode: c73f9...087

For en flott bussjåfør. :)

Anonymkode: 096d9...33f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
På 15.1.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke brukt innestemme. Ropt « se til å pakk de ufyselige griselabbene dine vekk fra meg din jævla kåte gris» så hadde jeg gått sporenstreks til sjåføren og fått han kastet av bussen.

han antaster unge jenter. Det er IKKE greit! 

Anonymkode: 5de7c...ce2

Dette var vel ikke direkte antasting. Dette var vel mer enn (muligens) ensom mann som var litt på en snurr. Nei, det er ikke greit å ta på ukjente uten videre. Og jeg skjønner at det kan føles ubehagelig. Men han tafset henne ikke akkurat på puppene eller rumpa. Så "antasting" er ikke akkurat riktig ord her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...