Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et år etter fødsel, og syklusen er fremdeles rar. To uker etter mensen, får jeg eggløsning. Tar eggløsningstest, og noterer meg når den er positiv. Men så kommer det til lutealfasen... den kan variere! Og på denne måten kan syklusen variere fra 25-30 dager. Men er dette noe rart? Kanskje jeg har vært for godt vant fra før, som alltid har fått mensen «på dagen». ??

Anonymkode: 8dd4b...eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. Har forresten ikke ammet. Går ikke på prevensjon. 

Skrevet

25-30 er jo helt innenfor normalen og ikke regnet som ustabil syklus. Du er nok bortskjemt fra tidligere. Prøver du på barn nr 2?

Anonymkode: a370f...c1b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25-30 er jo helt innenfor normalen og ikke regnet som ustabil syklus. Du er nok bortskjemt fra tidligere. Prøver du på barn nr 2?

Anonymkode: a370f...c1b

Takk for svar!! Så bra. Det er da helt vanlig å få mensen på litt ulikt tidspunkt, tydeligvis. Stemmer, prøver på barn nr 2. Blir første pp dette.

Skrevet

Hvis det er lutealfasen som varierer med fem dager, så er vel ikke det normalt?

• Liker 1
Skrevet

Er ikke lutealfasen den samme hele tiden? Jeg trodde det var tiden melllom siste menstruasjon og eggløsning som kunne variere. Har du testet deg rundt den tiden du forventet menstruasjon?

Anonymkode: 7c2eb...ccd

Skrevet
5 minutter siden, Irisiri skrev:

Hvis det er lutealfasen som varierer med fem dager, så er vel ikke det normalt?

Ja, tiden fra positiv eggløsningstest til jeg får mensen varierer. Kan variere med fem dager..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke lutealfasen den samme hele tiden? Jeg trodde det var tiden melllom siste menstruasjon og eggløsning som kunne variere. Har du testet deg rundt den tiden du forventet menstruasjon?

Jeg vet ikke om den er det samme hele tiden? Eller vent litt... når jeg ser på oversikten så står det at eggløsningen har vært på dag 14, 18, 15... 

kanskje det ikke er lutealfasen det er noe «feil» med da???

Skrevet

Helt normalt at tiden fra siste mens til eggløsning varierer med noen dager :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt at tiden fra siste mens til eggløsning varierer med noen dager :) 

Men når jeg ser på det, så varierer dager fra positiv eggløsningstest til mensen også. De tre forrige mnd: 12 dager mellom, 13 dager mellom, og nå er jeg på 14 dager mellom (negativ test, heller ikke hatt ubeskyttet sex)

Skrevet

Lutealfase på pluss/minus 1 dag tror jeg er ganske normalt. Min er stort sett 14, men kan være 13-15. 

Så hvis resten av variasjonen din er før EL, så høres det ut som alt er som det skal. Syklusdag for eggløsning er det helt normalt at varierer med flere dager.

Skrevet

Husk at en EL-test ikke måler om egget slipper eller ikke, bare at kroppen forbereder seg på å slippe et egg. :) 

Nevner det fordi det kan hende at kroppen din «strever» med å slippe egget i noen sykluser og at det der derfor syklusen varierer, men at lutealfasen fortsatt er like lang. 

Anonymkode: 9663f...0dc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...