Gå til innhold

Minecraft på Playstation 4 - hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skrur man av naturkatastrofer i dette spillet?? Jeg har en sønn som akkurat har grått seg i søvn fordi alt han har bygget opp i kveld plutselig ble oversvømt av lava og vannmasser... 😔

Anonymkode: a2d5b...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høre med sønnen min i morgen.. Han sover nå :) Han er skikkelig Minecraft-nørd haha

• Liker 1
Skrevet

I følge min datter så kan man ikke gjøre så mye annet enn å velge at det ikke skal spre seg. Uansett så ville jeg vurdert mindre spilletid for det er ikke normalt å gråte seg i søvn pga. et spill.

Anonymkode: e699a...31a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge min datter så kan man ikke gjøre så mye annet enn å velge at det ikke skal spre seg. Uansett så ville jeg vurdert mindre spilletid for det er ikke normalt å gråte seg i søvn pga. et spill.

Første gangen han har spilt det, han rakk å spille i 2 t før han skulle legge seg. Syns ikke det var så ille.. Han er 8 år. Jeg syns det var et fint spill uten vold og banneord 😆 Hvordan kan man velge at lavaen ikke sprer seg?

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Absurdah skrev:

Kan høre med sønnen min i morgen.. Han sover nå :) Han er skikkelig Minecraft-nørd haha

Tusen takk. Vann og lava overalt :bond:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Første gangen han har spilt det, han rakk å spille i 2 t før han skulle legge seg. Syns ikke det var så ille.. Han er 8 år. Jeg syns det var et fint spill uten vold og banneord 😆 Hvordan kan man velge at lavaen ikke sprer seg?

Finnes under options i spillet. Du bør i alle fall ta en prat med han om at det er et spill og ikke verdens undergang, slike ting kan skje i spill.

• Liker 1
Skrevet

Han kan også stille inn slik at "brettene" er enkle og ikke inneholder så mye lava og vann.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jo da, det er helt normalt å bli lei seg over at noe man har brukt lang tid på å lage blir ødelagt.

Anonymkode: 9ea6f...840

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes under options i spillet. Du bør i alle fall ta en prat med han om at det er et spill og ikke verdens undergang, slike ting kan skje i spill.

Nøyaktig hvor, under options? Hva heter alternativet? Han spiller på en modus som heter Kreativ: fredelig - tror jeg det var.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort, men det hjelper jo lite når han blir så lei seg. Når man er 8 år så er heldigvis hele hans verden så liten og trygg at den kan rase ganske mye når noe han har bygd opp i et spill blir ødelagt.

Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøyaktig hvor, under options? Hva heter alternativet? Han spiller på en modus som heter Kreativ: fredelig - tror jeg det var.

Endret av Kvartz
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller han på pc, ps4, Xbox eller hva? Kan kanskje forklare fremgangsmåte til deg.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Kvartz skrev:

Spiller han på pc, ps4, Xbox eller hva? Kan kanskje forklare fremgangsmåte til deg.

Han spiller på Playstation 4 (derav tittelen på tråden 😬). Hvis du kan forklare fremgangsmåten så hadde jeg blitt kjempeglad!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han spiller på Playstation 4 (derav tittelen på tråden 😬). Hvis du kan forklare fremgangsmåten så hadde jeg blitt kjempeglad!

Gir deg et svar i morgen

• Liker 1
Skrevet

Han mener  det er best å spille «fredelig» til han blir «bedre». Der er det ikke zombier etc. Han forklarer meg noe greier her, men må innrømme at det er for komplisert å skrive ned her hehe. Noe med å logge inn på nettleser 😄 

Skrevet
3 timer siden, Absurdah skrev:

Han mener  det er best å spille «fredelig» til han blir «bedre». Der er det ikke zombier etc. Han forklarer meg noe greier her, men må innrømme at det er for komplisert å skrive ned her hehe. Noe med å logge inn på nettleser 😄 

Han spiller allerede på fredelig 😑 Er ingen zombier der, men problemet er at det han bygger oversvømmes av lava og blir ødelagt. Graver han for langt ned da eller? Hvordan kan det stoppes?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han spiller allerede på fredelig 😑 Er ingen zombier der, men problemet er at det han bygger oversvømmes av lava og blir ødelagt. Graver han for langt ned da eller? Hvordan kan det stoppes?

Han sier at han ikke skal grave så langt som ned til lavaen og mener det er grunnen til at det oversvømmes :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Absurdah skrev:

Han sier at han ikke skal grave så langt som ned til lavaen og mener det er grunnen til at det oversvømmes :) 

Tusen takk for hjelpen, da får han starte på nytt og ikke grave noe særlig nedover😊

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hjelpen, da får han starte på nytt og ikke grave noe særlig nedover😊

Håper det hjelper 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...