Gå til innhold

Noe rart skjer med meg under sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i to år nå, men det er en ting som ødelegger for oss. Hver gang vi skal ha sex, ender det alltid opp med at det ikke går. Eller det går jo, men - det gjør så utrolig vondt for meg. Det er ikke på grunn av mangel på lyst eller at jeg ikke er våt nok. Vi har prøvd alt. Det virker ikke som det er problemet, vi har prøvd glidemiddel i tillegg. Det kjennes ut som det er noe galt der nede. I det penis trenger inn, føles det nesten slik at han må trenge igjennom flere «hinner» om jeg kan kalle det det. Både han og jeg kan kjenne det, det trenger på en måte igjennom flere hinner- før han omsider klarer å komme seg igjennom etter utallige forsøk og mye smerte. Akkurat som noe er i veien og at han må igjennom dette. Noen ganger så er det så vondt at jeg ikke klarer å få den inn, og vi må bare gi opp. Og dette skjer hver gang vi skal ha samleie. Dette kan ikke være normalt? Noen som har en  anelse? Eller tips eventuelt? 

Anonymkode: 426b3...4f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du burde snakket med en lege, eventuelt gynekolog. 

• Liker 2
Skrevet

Dra til gynekologen!

Anonymkode: cb5e1...abf

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Ja jeg må nesten gjøre det, er bare redd det er noe alvorlig. Har aldri hørt noe lignende før og finner heller ingen med samme problem på nettet heller. 

Skrevet

Som de over her sier, lege og gynekolog. 

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som vaginisme, evt vestibulitt. Dra til legen og be om henvisning til gynekolog.

Anbefaler podcasten Femihelse på det sterkeste! Både episodene om vagisnisme og vestibulitt, og også episoden som heter «personlig» er spesielt aktuell for deg.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, bib_84 skrev:

Det høres ut som vaginisme, evt vestibulitt. Dra til legen og be om henvisning til gynekolog.

Anbefaler podcasten Femihelse på det sterkeste! Både episodene om vagisnisme og vestibulitt, og også episoden som heter «personlig» er spesielt aktuell for deg.

Jeg leste om vaginisme nå, følte det stemte ganske godt i forhold til min situasjon. Skal sjekke ut podcasten, takk. Finnes det noe behandling for dette? Har prøvd å slappe av og gjort det så behagelig som mulig med typen min før, men føler ingenting hjelper .. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om vaginisme nå, følte det stemte ganske godt i forhold til min situasjon. Skal sjekke ut podcasten, takk. Finnes det noe behandling for dette? Har prøvd å slappe av og gjort det så behagelig som mulig med typen min før, men føler ingenting hjelper .. 

Jeg har ikke vaginisme selv, men ut fra det jeg leser så kan det skyldes veldig mye forskjellig, og eventuell behandling vil da også variere ut fra årsak. Ser ut som behandling kan være alt fra samtaleterapi og samleiepauser til fysioterapi, botox og operasjon. Håper du finner ut av det! :)

Skrevet
6 minutter siden, bib_84 skrev:

Jeg har ikke vaginisme selv, men ut fra det jeg leser så kan det skyldes veldig mye forskjellig, og eventuell behandling vil da også variere ut fra årsak. Ser ut som behandling kan være alt fra samtaleterapi og samleiepauser til fysioterapi, botox og operasjon. Håper du finner ut av det! :)

Tusen takk for svar og masse informasjon. Jeg setter pris på det. Skal bestille time til gynekolog 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...