Gå til innhold

«Vanntette» sko til barn som ikke tørker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte et par sko til 3-klassingen nå før jul som vi betalte 800kr for. Disse:

https://www.xxl.no/sorel-youth-whitney-suede-vintersko-junior-forpris-xxl-no-699-gra/p/1150898_1_style

Det står waterproof på siden av dem, men det er forsåvidt ikke forventet at de skulle holde i det været som var på torsdag da det var masse slaps og regn. Det er fair enough når det kommer til slike sko.

Da gutten kom hjem så var skoene klissblaute. Ikke noe problem, det er bare å tørke dem. Problemet er at de ikke tørker..! Tok ut sålene og la skoene først på varmekabler på badet. På kvelden så satte jeg de foran peisen. På fredag lå de foran peisen. Lørdag så var de fortsatt klissblaute, typ at ungen sine sokker fortsatt ble våte av å ta de på. Vi innså at vi måtte ha skotørker lørdag kveld, men de hadde ikke inne der vi var og skulle kjøpe så vi måtte rett og slett kjøpe reservesko. I dag er det søndag - det har gått FIRE dager, og skoene er fortsatt for våte til å brukes..

Kan det være grunn til å reklamere på de, eller er dette normalt? Det kan jo ikke være sånn at man kjøper relativt dyre sko som ikke kan brukes på en uke fordi de har blitt våte (de er fortsatt så fuktige at det sikkert kommer til å ta et par dager til).. Spesielt når de skal være vanntette i utgangspunktet 😕

Anonymkode: e58af...ee3

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, her ville jeg klaget.

Du bør unngå å tørke sko med varmekabler - det gir veldig dårlig lukt. Bruk avispapir nedi skoen og sett de tørt i et oppvarmet rom.

Jeg går ut fra at dere hadde impregnert skoene slik de anbefaler?

Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Du bør unngå å tørke sko med varmekabler - det gir veldig dårlig lukt. Bruk avispapir nedi skoen og sett de tørt i et oppvarmet rom.

Vi betalte ekstra på XXL for impregnering da vi kjøpte dem.

Har dessverre ikke aviser. Noe annet som kan funke? Håper bare jeg finner kvittering i det heletatt.. 

TS

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi betalte ekstra på XXL for impregnering da vi kjøpte dem.

Har dessverre ikke aviser. Noe annet som kan funke? Håper bare jeg finner kvittering i det heletatt.. 

TS

Tørkepapir? Toalettpapir?  Ellers så hadde jeg tatt en tur til nærmeste kiosk/bensinstasjon og kjøpt med meg dagens aviser :)

Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Angående impregnering så reagerer jeg forresten ikke på at de ble våte da det slapsværet på torsdag var cherrox-vær, så det er liksom greit at de ble blaute.

Problemet er mer at vi ikke evner å få de tørre for bruk igjen 😩

TS

Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Tørkepapir? Toalettpapir?  Ellers så hadde jeg tatt en tur til nærmeste kiosk/bensinstasjon og kjøpt med meg dagens aviser :)

Så korttenkt jeg er, vi har jo såklart tørkerull 😂🙌🏻

Skrevet

Så korttenkt jeg er, vi har jo såklart tørkerull 😂🙌🏻

Ja, eller stapp full skoene med noen gamle t-skjorter i bomull. Bomull suger fuktighet godt :) 

Anonymkode: c76ab...3ea

Gjest Blondie65
Skrevet

Angående impregnering så reagerer jeg forresten ikke på at de ble våte da det slapsværet på torsdag var cherrox-vær, så det er liksom greit at de ble blaute.

Problemet er mer at vi ikke evner å få de tørre for bruk igjen 😩

TS

Jeg forstod problemstillingen. Det er bare litt kjedelig å komme til butikken hvis de ikke er impregnert og de bruker det som unnskyldning for at skoen ikke fungerer.

Bare for å understreke: Når jeg kjøper en vanntett sko uansett type forventer jeg at den faktisk holder meg tørr, og at den selvsagt kan brukes hver dag selv om jeg dessverre skulle blitt våt gjennom skoene på grunn av ekstra ordinære forhold. Så jeg mener du har all grunn til å klage.

Skrevet

Har du en avfukter, så kan du sette skoene på et varmt rom sammen med avfukteren påslått

Skrevet

Bleier og bind suger også opp fuktighet

Skrevet

Ukokt riskorn suger også fukt.

Skrevet

Har han badet med dem?? 

Anonymkode: 9bede...f65

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han badet med dem?? 

Anonymkode: 9bede...f65

Nei såklart ikke, men med snøfall på 30-40 cm dagen før, plutselig 5-6 grader og styrtregn + storm natta over så kan jeg forstå at de er våte. Kan ikke forstå at de skal være SÅ våte som de ble mtp at skoene skal være vanntette, men.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...