AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Jeg er en jente i 20-årene som kun har en god venn. Resten blir bekjente som jeg ser nå og da, men de sender meg aldri melding eller tar initiativ til og møtes. Siden jeg er i den situasjonen jeg er i har jeg ofte lurt på hva det er med meg som gjør at ingen vil være sammen med meg. Når jeg ser andre stå frem i media med at de er ensomme, blir mobbet eller ikke har venner så har jeg tatt meg selv i å tenke at jeg skjønner hvorfor... Veldig slemt, I know, men jeg håper andre skjønner hva jeg mener? Jeg har spurt min ene gode venn om dette. Hun mener bestemt at grunnen er at jeg ikke er åpen. Jeg deler ikke så mye. Hvis du skal være "selvkritisk", hvorfor tror du at du er ensom/har få venner? Anonymkode: 0f9c6...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 At jeg ikke helt tør å ta kontakt med folk. Jeg er redd for å drite meg ut, redd for at noen skal synes at jeg er for lite verdt til å bli venn med. Har ikke noen spesiell grunn, jeg er jo helt vanlig vil jeg påstå, men er mer en generell dårlig selvfølelse fra mange år tilbake. Så blir det en ond sirkel.. Jeg er ikke vant til å henge med venner, så da blir jeg også mer og mer klønete, svett og nervøs når jeg først skal prøve å være imøtekommende med folk. Har mange ganger tenkt at jeg vil prøve å møte opp på noe sosialt, for eksempel i en fritidsaktivitet eller interessegruppe for noe jeg interesserer meg for, men på grunn av at jeg er ute av trening sosialt så klarer jeg aldri å manne meg opp til å gjennomføre. Sånn går no dagan.. sitter mest foran pc-en om ettermiddagen når jeg ikke er på jobb. Anonymkode: c9921...678 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 De kan bruke vennskapet mot meg dersom krig... shifty eyes... Anonymkode: d5de8...a79
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Jeg syns det er pes å finne på ting. Greit nok å ta en kaffe en time, men folk skal alltid... Noe mer. Dra på festival, dra på stranda, dra på ferie, dra på konsert, dra på fest, dra på nach, dra hit og dra dit. Fuck det jeg blir heller hjemme og sover. Jeg er kjip og liker det sånn. Anonymkode: 5f189...f68 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 Ingen liker meg. Anonymkode: 97b28...cb8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Av samme grunn som deg, jeg er en veldig lukket person. Utadvendt, men lukket. Anonymkode: 14411...519 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 Fordi jeg ikke har noe tilfelles med noen, og fordi jeg planlegger å dø snart. Anonymkode: 5f6c1...cb7 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 Jeg er også sånn at jeg ikke orker å finne på ting. Blir aldri med på fester, foretrekker å være hjemme eller ta initiativ selv. Ellers er jeg kanskje litt rar under samtaler med folk jeg ikke kjenner så godt. Noe som kanskje gjør at jeg trekker meg bort. Er generelt stille av meg. Til tross for at jeg jobber med folk hele dagen og er supersosial av meg på utsiden.. Anonymkode: 10ccd...51d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke har noe tilfelles med noen, og fordi jeg planlegger å dø snart. Anonymkode: 5f6c1...cb7 Håper du innserat du ikke er alene, det er nok flere som deg. Og mtp selvmordsønsket ditt burde du virkelig søke hjelp, ønsker deg alt godt ❤️ Til TS: Jeg har nesten ikke venner fordi jeg er utrolig sær! Jeg har allikevel gode kolleger og en nydelig familie som gjør at jeg ikke savner å være sosial utenom jobb og aktiviteter med barna. Anonymkode: a72e5...9aa 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av samme grunn som deg, jeg er en veldig lukket person. Utadvendt, men lukket. Anonymkode: 14411...519 Takk for en god beskrivelse! Sånn føler jeg meg også. Utadvendt men lukket. Hva skal man være så åpen om da? Jeg har ingen store skjeletter i skapet. Har slitt med bulimi, men det er jo ikke noe man tar opp når man skal starte et vennskap?! Eller må man det for å være såkalt "åpen"? Anonymkode: 0f9c6...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 Jeg er sær. Og stoler ikke på folk. Anonymkode: 55cf3...f59
Gjest secretidentity Skrevet 13. januar 2019 #13 Skrevet 13. januar 2019 Jeg er sjenert og bruker lenger tid enn de fleste på å bli godt kjent. Dessuten er jeg syk og kan ikke finne på så mye sosialt da energien er veldig lav. Men det store problemet er at det er så mange som har skuffet meg oppgjennom årene, at jeg har det vanskelig for å stole på noen. Det er vanskelig å finne noen å relatere seg til.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #14 Skrevet 13. januar 2019 Jeg har ingen nære, ønsker ikke det. Slipper aldri noen inn til det innerste. Men har lett for å snakke med mennesker, er utadvent og ekstrovert. De fleste mennesker man møter på er ganske kjedelige stort sett, spesielt nordmenn. Finner andre nasjonaliteter mer spennende, største problemet i norge er likehetsprinsippet. Alle skal være like, følge strømmen å ikke skille seg ut. Anonymkode: 105fe...cf6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 jeg vet ikke. har noen få venner, ca 4 stk. men jeg tror ikke de anser meg som en nær venn. jeg er nå 39 år, og ting faller ikke på plass, ble bare vanskeligere og vanskeligere. jeg har humor, er snill, omtenksom, gir av meg selv, engasjerer meg i andre. er ikke pesielt sjenert. så jeg aner ikke hvorfor. jeg tenker veldig mye på om det er noe med meg som jeg ikke ser selv, men som alle andre ser, og som gjør at jeg ikke blir den "bestien". veldig vanskelig å gå å gruble på. Anonymkode: fcee7...78b 1
Zaga Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 Jeg har ingen venner. Får ikke til det sosiale og det å ta kontakt fordi har sosial angst og generell angst også er jeg veldig usikker og utrygg på meg selv om jeg snart er 40. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 Fordi jeg blir veldig sosialt selvbevisst sammen med andre, og får slitsomt dårlig selvtillit iblant sammen med andre, som jeg ikke klarer å kontrollere i situasjonen. Har opplevd så mye å bli ledd av, bli sett rart på, at jeg føler jeg ikke orker det noe mer. Anonymkode: 30f9b...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 Fordi jeg er sær og blir fort lei folk. Utad virker det som at jeg har en bunch med venner, men virkeligheten er noe helt annet. Anonymkode: e2846...c22
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 For min del er det fordi jeg blir sinnsykt fort lei av å prate med mindre intelligente mennesker. Anonymkode: 7eb99...f03 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen nære, ønsker ikke det. Slipper aldri noen inn til det innerste. Men har lett for å snakke med mennesker, er utadvent og ekstrovert. De fleste mennesker man møter på er ganske kjedelige stort sett, spesielt nordmenn. Finner andre nasjonaliteter mer spennende, største problemet i norge er likehetsprinsippet. Alle skal være like, følge strømmen å ikke skille seg ut. Anonymkode: 105fe...cf6 Så du er det eneste spesielle mennesket i hele Norge? Jøss. Imponerende Det er nok mange land som har sterkere sosial kontroll enn Norge, f eks mange land med sterk religion. Ellers handler ikke likhetsprinsippet i Norge om at folk skal være like i interesser og holdninger og utseende og livsførsel. Det handler om at man skal være like mye verdt om man er rik eller fattig, født i en "fin" familie eller en arbeiderfamilie. Mye av vår politikk går på å utjevne sosiale forskjeller, og vi har ikke bukke/skrape-kultur for sjefer eller rikinger. Hvis du mener DET er negativt, og du heller vil ha større forskjellsbehandling og sosial urett, tror jeg du trenger mer kunnskap. Anonymkode: 7e26a...ef4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå