Gå til innhold

Hvordan fortelle min datter på 12 at hun ikke kan få klær fra gutteavdelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke at den lille jenta mi skal gå i gutteklær. Hun gær i jenteklær men har mer sansen for gensere og jakker fra gutteavdelingen men er redd hvordan dette kan påvirken henne i fremtiden. 

Anonymkode: c784a...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne få gå i det klærne hun vil da. Jeg bruker gjerne bukser feks fra gutteavd, og shortsene er flotte. No worries, hun gjør ikke noe galt. :)

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

La henne få gå i de klærne hun vil. Hun er snart ungdom og burde få påvirke sin egen klesstil helt fritt. 

Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på. Det meste av klær til kvinner som ønsker å være moderne er maskuline / androgyne. Det gjør oss ikke mindre kvinnelig for det, bare stilig. 

Anonymkode: fd5cf...765

• Liker 13
Skrevet

ts her. dette er ikke en tråd for å endre min mening. Dette er min datter og jeg vil ikke ha henne i gutteklær

Skrevet

Som en jente som gikk i gutteklær hele barneskolen og store deler av ungdomsskolen vil jeg bare si at det vil påvirke henne verre i fremtiden om du nekter henne dette i forhold til om hun får gå med det hun vil. Det må få være opp til henne.

Anonymkode: 2c5b3...cc4

• Liker 49
Skrevet

Noen jenter er "tomboys".  La henne få kle seg som det om hun ønsker det.  Ser ikke problemet, helt ærlig.

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor er det et problem at jenter går i klær fra gutteavdelingen?  Det gjorde min datter ofte. Pluss at hun arvet klær etter storebror.

• Liker 11
Skrevet

Stakkars unge som skal presses inn i mors forestilling om hvem hun skal være, fremfor å få utvikle seg til den hun selv ønsker å være. Håper du kommer på bedre tanker ts. 

• Liker 40
Skrevet

Hva tror du egentlig kommer til å skje?:

Da min datter en morgen våknet av urolige drømmer, fant hun seg selv forvandlet til en gutt?

Skrevet

Ser ikke noe problem med det. Du lager jo bare problem for deg selv om jenta ikke får lov til å gå med klær hun liker.....

Anonymkode: 8a0d5...6c9

• Liker 6
Skrevet

Dette er så dumt at det faktisk ikke kan være sant. Men det er jo ikke lov å si her inne 🙄 

Anonymkode: fc0e5...1d0

• Liker 14
Skrevet

Du får nok ingen råd om hvordan du skal fortelle barnet ditt at det ikke kan være seg selv. "Gutteklær" og "jenteklær" er bare tøys. Det viktigste er at hun føler seg vel og komfortabel.

• Liker 20
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Noen jenter er "tomboys".  La henne få kle seg som det om hun ønsker det.  Ser ikke problemet, helt ærlig.

Jepp, det er ikke alle som er sånn rosa prinsesse jenter 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en jente som gikk i gutteklær hele barneskolen og store deler av ungdomsskolen vil jeg bare si at det vil påvirke henne verre i fremtiden om du nekter henne dette i forhold til om hun får gå med det hun vil. Det må få være opp til henne.

Er du lesbisk eller Bi? ts

Skrevet

Håper dette er en tulletråd.. 

Anonymkode: a3e61...42e

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legning handler kun om sexuell tiltrekking.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Godt gift med en mann og går i dag i dameklær. Var bare mer opptatt av a spille fotball, innebandy og basket da jeg var yngre og rosa blomster og blondekanter matchet ikke helt med den jeg følte jeg var på den tiden.

• Liker 16
Skrevet

Hun er snart tenåring, og prøver vel å finne sin plass og stil. Ikke tving henne til å være noen andre enn hun er. Det kan skape problemer senere i livet.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...