AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Del Skrevet 13. januar 2019 Spoiler Tenkte å prøve å strikke et Marius-vognteppe og er ganske nybegynner. Bruker oppskriften som er i Mariusboken. Har lagt opp 127 m på rundpinne 3. Så står det at jeg skal strikke 8 p perlestrikk frem og tilbake. Men ser jo ikke ut som perlestrikk etter de 2 første pinnene. Skal man strikke frem og tilbake eller rundt? 1. p: *1 r, 1 vr* ut pinnen 2. p: strikk vr over r, r over vr p ut. Gjenta 2. p. Vil det da si at når jeg er ferdig med å strikke 2 p å skal starte med p 3 så skal jeg bare fortsette å strikke som 2 p helt til jeg har strikket 8 p? Eller er det etter man er ferdig med de 8 p perlestrikk at man skal begynne å strikke rundt? Anonymkode: 8582e...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Del Skrevet 13. januar 2019 Du må passe på at r kommer over v og omvendt hele tiden på de første 8 pinnene, ellers blir det ikke perlestrikk. Anonymkode: 92c2c...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 13. januar 2019 #3 Del Skrevet 13. januar 2019 (endret) 3.pinne skal strikkes som 1.pinne. 4.pinne som 2.pinne osv »gjenta 2 p» betyr at du skal gjenta de to første pinnene. Endret 13. januar 2019 av Muskath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 13. januar 2019 #4 Del Skrevet 13. januar 2019 Når det står " strikk frem og tilbake", skal det ikke strikkes rundt. Pinne 3 strikkes som pinne 1, pinne 4 som pinne 2, osv ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Del Skrevet 13. januar 2019 Oki. Tusen takk 😊 Anonymkode: 8582e...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inzila Skrevet 13. januar 2019 #6 Del Skrevet 13. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Tenkte å prøve å strikke et Marius-vognteppe og er ganske nybegynner. Bruker oppskriften som er i Mariusboken. Har lagt opp 127 m på rundpinne 3. Så står det at jeg skal strikke 8 p perlestrikk frem og tilbake. (...) Eller er det etter man er ferdig med de 8 p perlestrikk at man skal begynne å strikke rundt? Anonymkode: 8582e...143 Du skriver at det står i oppskriften at det står at det skal strikkes frem og tilbake, så da strikker du frem og tilbake hele veien. Lykke til med strikkeprosjektet 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Del Skrevet 13. januar 2019 Gjenta 2.pinne betyr bare at du over alle de neste pinnene skal strikke rett over vrang, og vrang over rett, til du har 8 pinner/rader. Beskrivelsen av 2.pinne er logisk nok det man gjør på alle pinner videre om man strikker perlestrikk. Anonymkode: 7342a...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå