Gå til innhold

Noen som er/har vært alenemor? Beinhardt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker  ikke  mer dramahelvette  med  samboer som drikker  mye, har kort lunte,  lar meg sitte  alene  kveld etter kveld og snakker  med  damer bak ryggen  min.

Det som hindrer  meg i å gå er tanken  på hvor hardt  det blir med en baby og 3 åring  helt alene .  Flytter  tilbake  til min hjemby langt  fra hvor han  bor dersom  jeg går.

Noen med erfaring som alenemor til to små?  Beinhardt?? 

Anonymkode: b80ff...d00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro meg, det er mye enklere å være alenemor med to stk enn å være i et dårlig forhold. Du kommer endelig til å puste fritt og oppleve at alle diskusjonene du slipper å ta med en annen voksen, gjør hverdagen lettere, selv om du må gjøre alt det fysiske selv. 

Jeg var alene med tre stk i noen år. 

• Liker 35
Skrevet

Sånn som du forteller så virker det som om du allerede er alenemor. Forskjellen om du drar er at du slipper drama og de negative situasjonene, pluss at du slutter å utsette barna for et dårlig oppvekstmiljø. Det er barnas beste som burde komme først og dette høres virkelig ikke ut som barnas beste. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg er alene med tre, og har vært det siden yngste var 1,5. De andre var da 3,5 og 6. Jobben var den samme, og den hadde jeg allerede gjort lenge. Både med barn og hus. Lettelsen over å puste fritt i eget hjem og ikke gå på nåler var fantastisk! Lite/ingen egentid noen år, men det hadde nok ikke vært annerledes om jeg hadde blitt i forholdet... 

Anonymkode: 66c74...f59

• Liker 10
Skrevet

Du kan ikke bare flytte langt unna uten at han er enig i det.

Anonymkode: ba6fd...06d

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke bare flytte langt unna uten at han er enig i det.

Jo det kan du. Har sett flere eksempler på det der mødre etter endt forhold har vært å fått meklingsattest bare har tatt med seg barna å flyttet å pålagt far samværsnekt. Bak dette står en frekk og dreven advokat å styrer. Det er ikke bortføring når det er egne barn. Da vil det bli berammet en hastesak i rettssystemet hvis da far går til retten med det. Dette er noe som vil ta noen mnd. Når saken da kommer opp blir ikke bortføringen noe tema da hastesaker kun tar det som er det beste for barnet der og da. Hvis mor har fulgt opp godt mtp. skole osv. vil retten opprettholde at barna bor til mor inntil dom er avsagt. Hvis det nå ikke inngåes et forlik å søksmål havner i et hovedoppgjør så har barna bodd såpass lenge på den nye plassen at det skal tungtveiende grunn til å flytte dem tilbake. Ergo far taper i stort sett alle saker der mor ikke har anmerkninger på seg. 

• Liker 3
Gjest 007_008_007
Skrevet
16 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jo det kan du. Har sett flere eksempler på det der mødre etter endt forhold har vært å fått meklingsattest bare har tatt med seg barna å flyttet å pålagt far samværsnekt. Bak dette står en frekk og dreven advokat å styrer. Det er ikke bortføring når det er egne barn. Da vil det bli berammet en hastesak i rettssystemet hvis da far går til retten med det. Dette er noe som vil ta noen mnd. Når saken da kommer opp blir ikke bortføringen noe tema da hastesaker kun tar det som er det beste for barnet der og da. Hvis mor har fulgt opp godt mtp. skole osv. vil retten opprettholde at barna bor til mor inntil dom er avsagt. Hvis det nå ikke inngåes et forlik å søksmål havner i et hovedoppgjør så har barna bodd såpass lenge på den nye plassen at det skal tungtveiende grunn til å flytte dem tilbake. Ergo far taper i stort sett alle saker der mor ikke har anmerkninger på seg. 

Med andre ord lønner det seg ikke å få barn med en samboer?

Skrevet
19 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det vet jeg ikke noe om, men det er jo ikke lov!

Skrevet

Å være alenemor er helt fantastisk😊

Anonymkode: 05e91...595

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Med andre ord lønner det seg ikke å få barn med en samboer?

Jeg vet ikke om det er noen forskjell mtp. barn der de er gifte. Man som samboere så er det slik jeg har skissert her. Rettssystemet skal likestille, men fremdeles favoriseres mor. Mange gode fedre som blir frarøvet sine barn. Det er ikke til barnets beste at det flyttes. Det er til mors beste.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke noe om, men det er jo ikke lov!

Ikke lov? Retten gjør ingenting med det annet enn å premiere mor. Så da må det i høyeste grad være lov eller hva?

Skrevet
37 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Så bra! Det er sånn det skal være! 

Anonymkode: 62f01...8e4

• Liker 2
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg vet ikke om det er noen forskjell mtp. barn der de er gifte. Man som samboere så er det slik jeg har skissert her. Rettssystemet skal likestille, men fremdeles favoriseres mor. Mange gode fedre som blir frarøvet sine barn. Det er ikke til barnets beste at det flyttes. Det er til mors beste.

I de aller fleste tilfeller er også mor den beste omsorgspersonen. Men det finnes seøvfølgelig unntak 

Endret av Rucula
  • Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Rucula skrev:

I de aller fleste tilfeller er også mor den beste omsorgspersonen. Men det finnes seøvfølgelig unntak 

Ok, utdyp er du snill.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Rucula skrev:

Hvorfor fratar hun da barnet eller barna deres mulighet til å ha kontakt med sin far? Det er ikke noe en god mor gjør. En god mor holder familien sammen.

Anonymkode: 396c2...a2e

• Liker 2
Skrevet

Det er enklere å være alenemor enn å være i et dårlig forhold! Det eneste jeg synes var litt vanskelig var når jeg ble syk. Heldigvis hadde jeg foreldre i nærheten som stilte opp det de kunne i slike tilfeller, men de var begge i full jobb, så jeg måtte klare mye selv, uansett hvor syk jeg var. Her var det far som flyttet langt bort da vi gikk fra hverandre. 

Vanlige hverdager ble mye lettere. Jeg trengte ikke lenger å bruke energi på krangel, eller å være trist over at ting ikke fungerte. 

Jeg hadde tvillinger, som var 3 år da jeg ble alene. 

Anonymkode: dce83...c97

Skrevet

Er alene med tre barn. Ja det er beinhardt, men enklere enn å ha fire barn hvor den eldste er 40!! 

Anonymkode: af208...c3f

• Liker 8
Skrevet (endret)
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Ok, utdyp er du snill.

Du lever i samme verden som meg, se rundt deg. De fleste menn er bare ikke like engasjert og interessert som kvinner.. du kan leste utallige tråder om det her på kvinneguiden. 

Og det er jo ikke så rart...mor har gått gravid og født barnet. Det er mor som har melk. Det er ren biologi! 

Ta en titt på naturen...på aper, hester, kuer, hunder...osv osv,  de fleste arter.

Mor er den som oppdrar ungene. Og vi er faktisk bare et dyr vi mennesker også . Hadde vi skilt oss veldig fra andre dyr på dette feltet hadde far kunne gi melk feks

Endret av Rucula
  • Liker 3
Skrevet

Det er forsket på og bevist at kvinner har mer empati enn menn.

Og selvfølgelig finnes det individuelle unntak. 

Anonymkode: e9abd...e31

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Rucula skrev:

Du lever i samme verden som meg, se rundt deg. De fleste menn er bare ikke like engasjert og interessert som kvinner.. du kan leste utallige tråder om det her på kvinneguiden. 

Og det er jo ikke så rart...mor har gått gravid og født barnet. Det er mor som har melk. Det er ren biologi! 

Ta en titt på naturen...på aper, hester, kuer, hunder...osv osv,  de fleste arter.

Mor er den som oppdrar ungene. Og vi er faktisk bare et dyr vi mennesker også . 

Har sett mange menn som er i aller høyeste grad en god forelder. Det er flere i nabolaget her som lider samme skjebne nå. Alle de er nannen med stor M. De jobber, vasker hus, lager mat er konsekvent de som følger opp barna på skolen, fritiden mtp. aktiviterer m.m. Kan faktisk ikke hvor mor skal være bedre oppi dette annet enn å dra på cafe med sine venniner noe de ofte gjør. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...