Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på en større stilling i Oslo og  fekk intervju og no blir den utlyst på nytt :( Hva sier det om meg og de andre søkerne? Kan jeg bare gi opp? ;/

Anonymkode: 0a568...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte på en større stilling i Oslo og  fekk intervju og no blir den utlyst på nytt :( Hva sier det om meg og de andre søkerne? Kan jeg bare gi opp? ;/

Jeg har sett et par sånne eksempler tidligere. det kan hende at de ikke har fått riktige, kvalifiserte kandidater som de ønsket.

• Liker 1
Skrevet

Du behøver i alle fall ikke å søke på samme stilling på nytt.

Jeg har søkt på én butikk i nærområdet mitt to ganger, og da jeg andre gangen fikk svarbrev med teksten « Nok en gang, takk for at du søkte, men bla bla bla.» Da tok jeg hintet.

Oslo er stort. Når man bor utenfor Oslo er mine erfaringer at man aldri vil få jobb i Oslo. Det er nok tøft nok bare det å bo der mens du søker på jobber der. Ikke mist motet, men prøv å søke på flere typer jobber.

Anonymkode: 0c09e...444

• Liker 1
Skrevet

Men det må da bety jeg ikke duger? 😕

Skrevet

Fylte du alle kriteriene for stillingen?

Skrevet
Akkurat nå, Duckie skrev:

Fylte du alle kriteriene for stillingen?

Ja!

Skrevet

Men jeg er ung da og har bare fem år i branjsen bak meg.

Skrevet

Du er ikke god nok. Trenger vel ikke å akkurat være Einstein for å forstå det?

Skrevet
Akkurat nå, Parasoll skrev:

Du er ikke god nok. Trenger vel ikke å akkurat være Einstein for å forstå det?

Nei 😕 Men det gjør naturligvis vondt når man er utdanna med gode karakterer og trodde man var flink i det man gjør...

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei 😕 Men det gjør naturligvis vondt når man er utdanna med gode karakterer og trodde man var flink i det man gjør...

Du er nok god, men akkurat de, lette sikkert etter noen enda bedre, tror du ikke?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Du er nok god, men akkurat de, lette sikkert etter noen enda bedre, tror du ikke?

Takk!

Skrevet

Betyr bare at du ikke helt matcher det arbeidsgiveren leter etter denne gangen.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, skrue skrev:

Betyr bare at du ikke helt matcher det arbeidsgiveren leter etter denne gangen.

Takk.

Skrevet

Men av 55 søkere burde de da funnet noen?

Skrevet

Det sier litt om hvilken ekspert de søkte. Du er jo like god som de 55 andre som søkte, KANSKJE du til og med var best av de 55, men de ville ha noen helt helt proffe folk. Tenk at du sikkert var best av de 55 :)

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Det sier litt om hvilken ekspert de søkte. Du er jo like god som de 55 andre som søkte, KANSKJE du til og med var best av de 55, men de ville ha noen helt helt proffe folk. Tenk at du sikkert var best av de 55 :)

Takk, skal prøve tenke slik. Håper de får noen som er god nok i neste runde da.

Skrevet

Vi måtte nettopp gjøre det sammen i min jobb. Grunnen til det er at ingen av søkerne oppfylte kriteriene som skulle til å få stillingen. 

Anonymkode: 69947...070

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du av 55 søkere var en av dem som kom på intervju,tenker jeg at det er veldig bra! At de lyser ut på nytt er nok bare fordi de føler de ikke har funnet riktig person. Det handler ikke om at det er noe galt med deg, men at det ikke ble match stilling x deg. 

Anonymkode: a8c4c...dec

• Liker 3
Skrevet

Vi måtte nettopp gjøre det sammen i min jobb. Grunnen til det er at ingen av søkerne oppfylte kriteriene som skulle til å få stillingen. 

Anonymkode: 69947...070

Hva slags yrke?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du behøver i alle fall ikke å søke på samme stilling på nytt.

Jeg har søkt på én butikk i nærområdet mitt to ganger, og da jeg andre gangen fikk svarbrev med teksten « Nok en gang, takk for at du søkte, men bla bla bla.» Da tok jeg hintet.

Oslo er stort. Når man bor utenfor Oslo er mine erfaringer at man aldri vil få jobb i Oslo. Det er nok tøft nok bare det å bo der mens du søker på jobber der. Ikke mist motet, men prøv å søke på flere typer jobber.

Anonymkode: 0c09e...444

Da er din erfaring temmelig begrenset. :rolleyes:

Eller så jobber du i NSB, og har ansvar for å beregne hvor mange togavganger og hvor mange vogner pr. avgang som skal til for å frakte alle pendlerne inn til Oslo. Det ville faktisk forklare mye. 

Anonymkode: 06197...07f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...