vlev98 Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 (endret) Hei! Jeg fyller nå 21 år, har studert psykologi ett år på Lillehammer og har hatt 1 friår hjemme der jeg har jobbet. Jeg har lenge vært så sykt usikker på hva jeg skal gjøre med livet mitt, hva jeg skal studere og hva jeg vil jobbe med. Jeg er enda ikke sikker. Uheldigvis er jeg en av de mange som er litt god i mye, men ikke kjempegod i noe. Jeg har ikke noe talent i idrett, musikk, kunst, matte eller forfatteri. Hadde jeg hatt noe slags talent, hadde jeg satset på det 100%. MEN, hvis jeg absolutt skulle trekke fram noe jeg er spesielt god på, så er det psykologi. Jeg vet ikke om det stammer fra at jeg har vokst opp med en far som er psykolog og bestefar som er terapeut, eller om jeg bare "er sånn", men det har vist seg opp gjennom årene at jeg har en særlig god forståelse for mennesker. Jeg ser mennesker, jeg forstår hvorfor vi gjør som vi gjør, jeg er veldig flink til å lese oppførsel og ord, uten å ha noe relasjon til personen. Det er vanskelig å forklare, men jeg er veldig god til å se mennesker som de virkelig er. Det er egentlig det eneste talentet jeg har. å lese mennesker. I min evige leten etter den "perfekte utdanningen" for meg, eller det "perfekte yrket" for meg, så har jeg lest noen tips. tipsene innebærer ofte at man må finne ut hva man er interessert i. Men jeg er jo interessert i alt mulig rart! Jeg er over gjennomsnittet nysgjerrig, og jeg liker å vite alt mulig om alt mulig rart, feks er jeg interessert i havet, i universet, stjerner, planeter, dyr, fisk. Jeg elsker politikk, leser mye aviser og liker å engasjere meg i debatter med andre. Jeg er opptatt av miljø og klima, økonomi, finans, helse, ernæring, trening. Man kan vel beskrive meg som litt av en nerd B-). I tillegg er jeg ganske god på data og interessert i tech. Tilbake til utdanning; jeg har selvsagt gjort meg opp noen tanker om hva jeg burde studere. Jeg har tenkt på noe innen økonomi, eller juss, eller psykologi. Hjemme har pappa lenge håpet at jeg skal studere psyk, og han ønsker veldig gjerne at jeg gjør det. Jeg tror det også stammer fra at han genuint mener jeg passer veldig godt til det yrket. Uheldigvis har jeg ikke godt nok snitt til profesjonsutdanningen, og vet ikke om jeg er motivert nok til å ta opp fag i 1-2 år, for dermed å studere i 6 år til. Danmark eller England er også alternativer, men jeg er så sykt glad i Norge, og ønsker helst å bo i Oslo. Er redd for at det blir en enorm påkjenning å flytte ut av landet. Vet ikke helt hva jeg ønsker å oppnå med dette innlegget, men jeg poster det likevel. Kanskje noen har gode råd her inne? Endret 10. februar 2019 av vlev98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå