AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Hva gjør dere med katten deres når dere drar på ferie? Her vi bor nå har vi alltid hatt katteluke, slik at katten har muligheten til å gå inn og ut. I tillegg til at vi har hatt venner som bor nærme som får nøkkel til å gå inn å gi katten mat, og litt kos. Men nå skal vi flytte og der blir det ikke katteluke. Så jeg lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre med katten, slik at vi kan dra på ferie. Vil helst unngå kattehotell, pga dårlige erfaringer med de jeg har vært borti i tillegg til at katten min blir aggressiv rundt andre katter. Anonymkode: 85a74...02f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Tja, gjør som andre katteeiere og bare reis fra katten og kryss fingrene for at den fortsatt er der når du kommer tilbake? Katter er jo den uansvarlige dyreeiers kjæledyr. (Seriøst så skaffer du selvsagt en kattepasser eller sender katten på pensjonat. Skjønner ikke at det er noe å spørre om en gang. Har du noen gang hørt tilsvarende spørsmål fra en hundeeier?) Anonymkode: bac1e...7cb 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Vi har kattepasser. En superhyggelig, uføretrygdet voksen dame som elsker katter, men som ikke kan ha katt selv. Hun har jobbet for oss i 4 år, og når vi trenger kattepass kommer hun hjem til oss minst 3 ganger i døgnet. Slipper kattene inn og ut, koser med dem, setter frem mat, skifter vann i vannskåler, rensker innedoene. Flere ganger overnatter hun også. Vi gjør alltid klar gjesterommet til henne når vi reiser bort, fordi vi vet at hun liker å sove med kattene. Anonymkode: 60f94...b29 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Har innekatter, så blir jo ikke helt det samme. De er to, så har mye selskap i hverandre. Helst er de hjemme, så kommer nabo/venner/familie innom daglig. Klaffer det dårlig bor de hos foreldrene mine - de eneste jeg stoler på at ikke slipper dem ut. Sistevalget når ingen har mulighet er at jeg betaler noen for å komme innom daglig, selvfølgelig med referanser. Anonymkode: 4f85e...7dd 1
tirben Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 Vi bruker kattepensjonat. Ikke hvilket som helst, men vi sjekker ut, og drar på besøk først, for å finne ut om dette er et sted våre katter kan trives. Kunne aldri bare reist på ferie og latt dem være hjemme. 3
SPOCA Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Familie eller venner kommer innom/passer dem. Stort sett pleier pappa å bo hos oss når vi er borte (har innekatter), han er veldig glad i kattene våre. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, gjør som andre katteeiere og bare reis fra katten og kryss fingrene for at den fortsatt er der når du kommer tilbake? Katter er jo den uansvarlige dyreeiers kjæledyr. (Seriøst så skaffer du selvsagt en kattepasser eller sender katten på pensjonat. Skjønner ikke at det er noe å spørre om en gang. Har du noen gang hørt tilsvarende spørsmål fra en hundeeier?) Anonymkode: bac1e...7cb Stått opp på feil fot i dag? Hvorfor i alle dager svarer du når du ikke kan komme med noe som er i nærheten av fornuftig? Hva er det med folk som deg som måååååå uttrykke ditt misnøye mot folk som har katter egentlig? Tror du ALLE er uansvarlige? Anonymkode: 47b5a...32f 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, gjør som andre katteeiere og bare reis fra katten og kryss fingrene for at den fortsatt er der når du kommer tilbake? Katter er jo den uansvarlige dyreeiers kjæledyr. (Seriøst så skaffer du selvsagt en kattepasser eller sender katten på pensjonat. Skjønner ikke at det er noe å spørre om en gang. Har du noen gang hørt tilsvarende spørsmål fra en hundeeier?) Anonymkode: bac1e...7cb Er faktisk en grunn for at jeg skrev dette innlegget! Hvis jeg ikke finner en fornuftig plan for katten min hjemme, så drar jeg ikke på ferie. Katter og hunder er helt forskjellige. Har både katt og hund. Hunden kan enten bli med oss (spørs hvor vi drar), eller bo hos noen nære venner eller familie. Katter derimot skal helst være hjemme, hvor de kjenner seg igjen. Vil ikke ha katten hjemme hos noen andre, fordi jeg ikke vil at den skal måtte være bare inne. Katten kan ikke bare slippes ut med en gang den kommer på en ny ukjent plass. ts Anonymkode: 85a74...02f
Hurrahei Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 www.pawshake.no/kattepass https://www.care.com/no-no/profiler/dyrepass/kattepasser http://kattepass.weebly.com/ http://www.kattevakten.com/ http://www.kattepassoslo.no/ https://passop.no/passer/katt Sikkert en hel del FB sider også som man kan søke opp. Noen bruker Finn.no
prettylittlemisfit Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 Før med gamlepus hadde vi ikke katteluke, var det naboer eller slektninger som stakk innom og så etter henne, ga henne mat og drikke, ordnet med kattedoen og slapp henne ut og inn. Veldig rolig og avslappende katt. Nå som vi har ny katt, hannkatt, som er mye mer rampete og "ulydig", skaffa vi oss katteluke. Da er det bare for naboer/slektninger å stikke innom å gi mat/drikke. Har ikke do inne da han ikke brukte den og kan gå ut på do. Var en gang på en lengre ferie på over 2 uker, da hadde vi gamlepus på pensjonat. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere med katten deres når dere drar på ferie? Her vi bor nå har vi alltid hatt katteluke, slik at katten har muligheten til å gå inn og ut. I tillegg til at vi har hatt venner som bor nærme som får nøkkel til å gå inn å gi katten mat, og litt kos. Men nå skal vi flytte og der blir det ikke katteluke. Så jeg lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre med katten, slik at vi kan dra på ferie. Vil helst unngå kattehotell, pga dårlige erfaringer med de jeg har vært borti i tillegg til at katten min blir aggressiv rundt andre katter. Anonymkode: 85a74...02f Finnes gode kattehotell Anonymkode: be398...87b 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 Skulle ønske folk kunne være ærlige. Det fins bra kattepensonater, men det koster litt ja... og aggressiv rundt andre katter? Hva har du sett egentlig? At den jager katter fra sitt område? Som er helt normalt. De som driver kattepensonater vet hva de driver med stort sett. Det koster ikke all verden! Anonymkode: 64e20...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #13 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske folk kunne være ærlige. Det fins bra kattepensonater, men det koster litt ja... og aggressiv rundt andre katter? Hva har du sett egentlig? At den jager katter fra sitt område? Som er helt normalt. De som driver kattepensonater vet hva de driver med stort sett. Det koster ikke all verden! Anonymkode: 64e20...ccd Det koster litt, det er ikke gratis, men for ansvarlige eiere er det verd det. Regn med å betale et sted mellom 175 og 200 kr/døgn for 1 enkelt katt. Så er jeg enig med TS i at det ikke alltid er like lett å finne de virkelig gode pensjonatene, men de finnes. og det har blitt flere av dem de siste 15 årene. Snakk med folk i nabolaget, sjekk på nettet hvem som finnes i ditt nærområde (regn med en halvtime/tre kvarters kjøretur hver vei). Anonymkode: 0aab8...abd 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #14 Skrevet 13. januar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske folk kunne være ærlige. Det fins bra kattepensonater, men det koster litt ja... og aggressiv rundt andre katter? Hva har du sett egentlig? At den jager katter fra sitt område? Som er helt normalt. De som driver kattepensonater vet hva de driver med stort sett. Det koster ikke all verden! Anonymkode: 64e20...ccd Katten min tolerer ikke andre katter. Ja, der er kanskje normalt at katter generelt ikke er så glad i andre katter... men opp gjennom årene har jeg aldr hatt en katt som misliker andre katter såpass mye som min gjør. Katten min er verdens herligste og snilleste pus mot oss mennesker, men ikke til andre katter. Anonymkode: 85a74...02f 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #15 Skrevet 13. januar 2019 Katten min har bare vært inne. Passer derfor ikke til leksikonet med andre katter. Har kattepasser som gir katten mat, vann, sand og kos. Anonymkode: 5aa91...2e2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #16 Skrevet 13. januar 2019 Min søster passer. Om hun også skal bort, foreldrene mine. Om de og skal bort, kan jeg få husverten til å stikke innom daglig. To innekatter. Anonymkode: 30d7b...b4b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 Når vi drar på ferie, drar kattene på ferie til foreldrene mine.. Der blir de skikkelig bortskjemt og koser seg. Godt vant til begge stedene, så ikke noe problem med å være ute der heller Anonymkode: 89080...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 På 13.1.2019 den 15.49, AnonymBruker skrev: Er faktisk en grunn for at jeg skrev dette innlegget! Hvis jeg ikke finner en fornuftig plan for katten min hjemme, så drar jeg ikke på ferie. Katter og hunder er helt forskjellige. Har både katt og hund. Hunden kan enten bli med oss (spørs hvor vi drar), eller bo hos noen nære venner eller familie. Katter derimot skal helst være hjemme, hvor de kjenner seg igjen. Vil ikke ha katten hjemme hos noen andre, fordi jeg ikke vil at den skal måtte være bare inne. Katten kan ikke bare slippes ut med en gang den kommer på en ny ukjent plass. ts Anonymkode: 85a74...02f Bare et tips. Men ikke svar kjæledyrpolitiet. Gir du dem lillefingeren så tar de hele hånda....de vet jo alltid best, så er ikke vits å diskutere med dem;) Anonymkode: 16c86...621 1
Gjest Lily_88 Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 Jeg pleier å få søster, venninne / kompis til å gå innom. De får nøkkelen, så tar de inn posten i samme slengen som de koser og leker med katten vår. Tv og internett og snacks er tilgjengelig.
Ginny Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 Pus her er så redd for fremmede at kattehotell ikke er et alternativ. Om vi er borte på vinteren får vi en venn til å bo hos oss, pus kjenner vennene våre og aksepterer det. Vi er sjeldent borte begge to om vinteren fordi det er ikke så lett å få folk til å bo her, forståelig nok. Om sommeren får vi venner til å komme innom på rundgang og gi ny mat og nytt vann. Pus har eget hus på verandaen hvor bare hans chip kommer inn, så maten får stå trygt i fred. Han er en utpreget utekatt, så så lenge det er varmt nok i været koser han seg ute. Og i juleferien har vi hatt ham med. Det fungerer egentlig ikke 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå