AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Dere som har blitt innlagt gjennom legevakta før.. pakket dere med dere noe? Klær? Toalettartikler? Anonymkode: 0b5f1...ccd
_Lilla_Sky_ Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Har mange innleggelser bak meg. Både tvang og frivillig. Jeg har ikke tatt med meg noe på legevakten, men heller dratt med personal og hentet dagen etterpå.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, _Lilla_Sky_ skrev: Har mange innleggelser bak meg. Både tvang og frivillig. Jeg har ikke tatt med meg noe på legevakten, men heller dratt med personal og hentet dagen etterpå. Ok, men da bor du kanskje ikke så langt fra sykehuset? Selv så bor jeg i en annen by enn sykehuset så det hadde tatt kanskje 30min å kjørt. Gjør virkelig personalet det? Ellers så er jo alternativet å gå rundt i sykehuskjole hele oppholdet 🤔 Anonymkode: 0b5f1...ccd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 Ja har tatt med ting Anonymkode: 59292...434
_Lilla_Sky_ Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men da bor du kanskje ikke så langt fra sykehuset? Selv så bor jeg i en annen by enn sykehuset så det hadde tatt kanskje 30min å kjørt. Gjør virkelig personalet det? Ellers så er jo alternativet å gå rundt i sykehuskjole hele oppholdet 🤔 Anonymkode: 0b5f1...ccd Jeg bor 15-20 min unna. Aktivitetsseksjonen på sykehuset har biler som blant annet akuttpostene låner til diverse ting. Alt fra å bare kjøre en tur med pasientene til å gjøre slike erneder.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 Man vet jo aldri om det blir innleggelse, men jeg tar med ørepropper, lader, snus, hårbørste og et par truser og sokker i jakkelommen i tilfelle. Jeg har store lommer Anonymkode: a7bf3...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man vet jo aldri om det blir innleggelse, men jeg tar med ørepropper, lader, snus, hårbørste og et par truser og sokker i jakkelommen i tilfelle. Jeg har store lommer Anonymkode: a7bf3...8a7 Går du med samme genser og bukse mens du er der da eller låner du der? Anonymkode: 0b5f1...ccd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 Jeg kan tenke meg at ved en innleggelse på psyk- via legevakten, så er ikke klesskift noe man tenker på, eller bekymrer seg over. Da har man større problemer å hanskes med. Så skitten blir ikke buksa på en dag eller to. Anonymkode: 217af...be5 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan tenke meg at ved en innleggelse på psyk- via legevakten, så er ikke klesskift noe man tenker på, eller bekymrer seg over. Da har man større problemer å hanskes med. Så skitten blir ikke buksa på en dag eller to. Anonymkode: 217af...be5 Der er man ulike. Og en dag eller to? En innleggelse kan vare lenger enn som så Anonymkode: 59292...434 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet jo aldri om det blir innleggelse, men jeg tar med ørepropper, lader, snus, hårbørste og et par truser og sokker i jakkelommen i tilfelle. Jeg har store lommer Anonymkode: a7bf3...8a7 Det kommer ann på sykdom og tidligere historikk. Anonymkode: 59292...434
Chablis Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, men da bor du kanskje ikke så langt fra sykehuset? Selv så bor jeg i en annen by enn sykehuset så det hadde tatt kanskje 30min å kjørt. Gjør virkelig personalet det? Ellers så er jo alternativet å gå rundt i sykehuskjole hele oppholdet 🤔 Anonymkode: 0b5f1...ccd De har vaskemaskin der og du kan vaske klærne du har frem til de hjelper deg med å hente ting hjemme. En akuttpost skal man typisk ikke være på spesielt lenge men er det snakk om en uke feks så kjører de deg hjem å henter såfremt du ikke har noen som kan hente for deg. Men, dersom dette er din største bekymring så tror jeg ikke du er aktuell for akuttposten.. Endret 13. januar 2019 av Chablis 1
Chablis Skrevet 13. januar 2019 #13 Skrevet 13. januar 2019 De har også enkle toalettsaker der, som sjampo, såpe, tannkrem og tannbørste.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #14 Skrevet 13. januar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du med samme genser og bukse mens du er der da eller låner du der? Anonymkode: 0b5f1...ccd Om jeg lukter låner jeg klær der til jeg får mulighet til å hente mine egne. 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ann på sykdom og tidligere historikk. Anonymkode: 59292...434 Og veldig mye annet. Anonymkode: a7bf3...8a7
_Lilla_Sky_ Skrevet 13. januar 2019 #15 Skrevet 13. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan tenke meg at ved en innleggelse på psyk- via legevakten, så er ikke klesskift noe man tenker på, eller bekymrer seg over. Da har man større problemer å hanskes med. Så skitten blir ikke buksa på en dag eller to. Anonymkode: 217af...be5 Jeg har nå hatt behov for å bytte undertøy hver dag uansett hvor dårlig jeg har vært. Noen ganger har jeg lånt klær der fordi mine egne har vært skitten eller at det ikke har vært klær jeg ville gå i på en akuttpost. Ofte har jeg blitt innlagt på tvang i en helg og har måttet vente til mandag for å få lov til å dra ut med personale for å hente klær.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #16 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, Chablis skrev: De har vaskemaskin der og du kan vaske klærne du har frem til de hjelper deg med å hente ting hjemme. En akuttpost skal man typisk ikke være på spesielt lenge men er det snakk om en uke feks så kjører de deg hjem å henter såfremt du ikke har noen som kan hente for deg. Men, dersom dette er din største bekymring så tror jeg ikke du er aktuell for akuttposten.. De fleste tar da med både mobilen og røykpakke når de drar av gårde. Betyr det at de ikke er psyke nok til å bli innalgt av den grunn? Er det kun nakne folk som kan bli innlagt? Anonymkode: 0b5f1...ccd 1
Chablis Skrevet 13. januar 2019 #17 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste tar da med både mobilen og røykpakke når de drar av gårde. Betyr det at de ikke er psyke nok til å bli innalgt av den grunn? Er det kun nakne folk som kan bli innlagt? Anonymkode: 0b5f1...ccd Nå var det vel ikke standard ting som man har i vesken når man går ut, uavhengig om du drar på butikken eller legen vi snakket om her heller da.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #18 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, Chablis skrev: Nå var det vel ikke standard ting som man har i vesken når man går ut, uavhengig om du drar på butikken eller legen vi snakket om her heller da. Ja, men viss du er sååå suicidal som en skal ha det til.. hvorfor tar en seg da bryet med å ta med seg mobilen til legevakta da da? Jeg har foresten ikke veske. Mobilen min ligger i senga sammen med meg både dag og natt er ingen som jeg kjenner allikevel.. Anonymkode: 0b5f1...ccd
Chablis Skrevet 13. januar 2019 #19 Skrevet 13. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men viss du er sååå suicidal som en skal ha det til.. hvorfor tar en seg da bryet med å ta med seg mobilen til legevakta da da? Jeg har foresten ikke veske. Mobilen min ligger i senga sammen med meg både dag og natt er ingen som jeg kjenner allikevel.. Anonymkode: 0b5f1...ccd Min søster har blitt innlagt akutt flere ganger og vesken har hun alltid med fordi når hun er dårlig så er røyken og mobilen det viktigste for henne. Hvordan det er i ditt tilfelle kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om. Men nå snakker du om noe helt annet enn trådens tema.
_Lilla_Sky_ Skrevet 13. januar 2019 #20 Skrevet 13. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men viss du er sååå suicidal som en skal ha det til.. hvorfor tar en seg da bryet med å ta med seg mobilen til legevakta da da? Jeg har foresten ikke veske. Mobilen min ligger i senga sammen med meg både dag og natt er ingen som jeg kjenner allikevel.. Anonymkode: 0b5f1...ccd Jeg har nå hatt med meg mobil og snus hver gang uansett om jeg har blitt tvangsinnlagt eller frivillig innlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå