Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Idag laget jeg meg kaffe når jeg stod opp og sitter her å drikker den nå.
Jeg er 30 år, og har aldri likt kaffe før. Har hørt at kaffe er noe man lærer seg å like, men jeg har aldri gjort det. Før nå. 

Så vet dere det.
God Søndag!

Endret av Emblja
  • Liker 1
Gjest secretidentity
Skrevet

Det gjør meg glad. :) Jeg begynte ikke å drikke kaffe før jeg ble omtrent 24, så tok sin tid, og nå klarer jeg ikke å holde meg unna. Er ikke avhengig eller syynes det er oppkvikkende. Syns bare kaffe er kos. :)

Skrevet

Jeg begynte drikke kaffe i starten av 20årene. 
Våkna en dag og tenkte "åh, nå vil jeg ha kaffe!" så tok det noen sekunder før "vent litt, jeg liker jo ikke kaffe..." 😛 Sånn var starten for meg som kaffedrikker :fnise:

Skrevet
9 minutter siden, secretidentity skrev:

Det gjør meg glad. :) Jeg begynte ikke å drikke kaffe før jeg ble omtrent 24, så tok sin tid, og nå klarer jeg ikke å holde meg unna. Er ikke avhengig eller syynes det er oppkvikkende. Syns bare kaffe er kos. :)

Jaa, vil ikke bli avhengig eller noe! Er nesten litt imponert over meg selv fordi det er bare helt svart kaffe uten melk eller sukker 😮

8 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg begynte drikke kaffe i starten av 20årene. 
Våkna en dag og tenkte "åh, nå vil jeg ha kaffe!" så tok det noen sekunder før "vent litt, jeg liker jo ikke kaffe..." 😛 Sånn var starten for meg som kaffedrikker :fnise:

Sånn var det for meg idag, skal huske denne dagen. 13 Januar 2019 var den dagen jeg begynte å drikke kaffe 😂

Gjest secretidentity
Skrevet
Akkurat nå, Emblja skrev:

Jaa, vil ikke bli avhengig eller noe! Er nesten litt imponert over meg selv fordi det er bare helt svart kaffe uten melk eller sukker 😮

Sånn var det for meg idag, skal huske denne dagen. 13 Januar 2019 var den dagen jeg begynte å drikke kaffe 😂

Jeg drikker både svart kaffe, og kapsler, men svart kaffe uten noe tilbehør er oftest best. ;)

Skrevet (endret)
7 minutter siden, secretidentity skrev:

Jeg drikker både svart kaffe, og kapsler, men svart kaffe uten noe tilbehør er oftest best. ;)

Helt urelevant til kaffe, men relevant til det som er flytende. Jeg elsker chai latte, sånn man får den på jordbærpikene. MEN DET GÅR JO IKKE AN Å LAGE DEN SELV :(

men en venninne av moren min har sånn kapselmaskin, og den lager nydelig chai latte, kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn.. hmm

Endret av Emblja
Skrevet (endret)

Hehe rart det der, jeg begynte å drikke kaffe når jeg tok ekstravakter i hjemmetjenesten som ung, du ble sett litt rart på om du takket nei -slik lærte jeg meg å drikke kaffe -vi snakker skikkelig kommunekaffe -sterk som fy og alltid pisslunka i dårlige kanner. Så drukket kaffe i mange år, men det siste året har jeg strevet med store mageproblemer og kaffe byr meg i mot desverre -men savner morgenkaffen sååååå veldig -blir ikke det samme med te eller annen varm drikke..

Endret av GulleGull
Skrivefeil
  • Liker 1
Gjest secretidentity
Skrevet
Akkurat nå, Emblja skrev:

Helt urelevant til kaffe, men relevant til det som er flytende. Jeg elsker chai latte, sånn man får den på jordbærpikene. MEN DET GÅR JO IKKE AN Å LAGE DEN SELV :(

men en venninne av moren min har sånn kapselmaskin, og den lager nydelig chai latte, kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn.. hmm

Anbefales, og så er det jo veldig mange sorter å velge mellom og gøy å eksperimentere seg frem til nye favoritter. ;) Min er ofte brukt så du kommer til å få bruk for det, praktisk også, i hvert fall på morgenen. ;)

Skrevet
7 minutter siden, secretidentity skrev:

Anbefales, og så er det jo veldig mange sorter å velge mellom og gøy å eksperimentere seg frem til nye favoritter. ;) Min er ofte brukt så du kommer til å få bruk for det, praktisk også, i hvert fall på morgenen. ;)

Er de veldig dyre eller? Har du en å anbefale? 🤭

Skrevet
8 minutter siden, GulleGull skrev:

Hehe rart det der, jeg begynte å drikke kaffe når jeg tok ekstravakter i hjemmetjenesten som ung, du ble sett litt rart på om du takket nei -slik lærte jeg meg å drikke kaffe -vi snakker skikkelig kommunekaffe -sterk som fy og alltid pisslunka i dårlige kanner. Så drukket kaffe i mange år, men det siste året har jeg strevet med store mageproblemer og kaffe byr meg i mot desverre -men savner morgenkaffen sååååå veldig -blir ikke det samme med te eller annen varm drikke..

ååh, ja kaffe er kanskje litt sterkt for magen? Så kjedelig da 😕 Har du prøvd chai latte? 😂 helt forelsket i den jeg altså!
Drakk du mange kopper om dagen før?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Emblja skrev:

ååh, ja kaffe er kanskje litt sterkt for magen? Så kjedelig da 😕 Har du prøvd chai latte? 😂 helt forelsket i den jeg altså!
Drakk du mange kopper om dagen før?

Nei, tror ikke det er for sterkt, drakk kanskje 3 kopper om dagen -men morgenkaffen var obligatorisk! ..men jeg er kvalm og uvel hele tiden bla. nå så det vrenger seg i magen med tanke på kaffe -har prøvd å drikke også på trass, men det smaker ikke like godt som før jeg ble syk. Har smakt chai latte for lenge siden ja, men kanskje jeg skal prøve det igjen siden kaffe utgår som ett alternativ om dagen...takk for tips👍🏻

Endret av GulleGull
Skrivefeil
  • Liker 1
Gjest secretidentity
Skrevet
10 minutter siden, Emblja skrev:

Er de veldig dyre eller? Har du en å anbefale? 🤭

Husker ikke hvor dyre de er da det er en stund siden. Jeg har Bosch, og tror de har det til rimelig pris og varer lenge. Enkel å bruke også. :)

Skrevet

Bedre sent enn aldri. :)

Sevl var jeg 19 da jeg fant ut at svart kaffe var nam. Etter et år med sukker og fløte glemte jeg å tilsette noe av det en dag, og da var det gjort. :) Hender fortsatt at jeg innimellom tar litt fløte eller melk i kaffen, men sukkeret er bannlyst for all fremtid. 😛 

Skrevet

Er 35 har aldri drukket kaffe og ser ingen grunn til å begynne med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...