Gå til innhold

Badedrakt eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går har jeg vært på et badeland her i byen å reagerer med litt undring på enkeltes valg av svømmeklær. Ja de det er snakk om er jenter i 12-15 årsalderen. De har knapt fått pupper å toppene er ettersittende ganske store topper mere likt en sportstopp. Det er jo greit å i min verden ser jo det bedre ut enn en vanlig bikini kansje. Men underdelen herrejesus!! Det flere av disse små ja barna hadde på var en string. De var flere i flokk der så dette var en greie de i gjengen der holdt på med tydeligvis. 2 av disse hadde en så smal string at den knapt skulte noen som helst foran også. 

Er dette greit? 

Flere i mitt følge reagerte også på dette. Et par damer reagerte veldig sterkt faktisk å tok kontakt med badevaktene.

Jeg må si meg enig i deres tanker. Aldri om mitt barn har fått gå slik på et offentlig sted. Hvor er foreldrene til disse jentene?

I sterk kontrast bruker gutta i aldergruppa der shorts som er langbukse å regne så dette er en jentegreie helt klart.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter hadde ikke fått lov. Upraktisk er det også. Badedrakt på svømmehall.

Anonymkode: 2ca54...39a

• Liker 1
Skrevet

Slutt å seksualisere barn. De bruker det de syns er fint og bryr seg ikke om ting henger ut her og der

Anonymkode: b75ce...f1e

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å seksualisere barn. De bruker det de syns er fint og bryr seg ikke om ting henger ut her og der

Anonymkode: b75ce...f1e

Så det er helt greit for deg at barn går med så utfordrende klær at grisete mennesker sitter å sikler? Deg om det. Dette betyr ikke at JEG seksualiserte barn, men sannheten er at det finnes nok av dem som gjør det. Man er ganske naiv om man går rundt å tror at barn kan gå med hva som helst uten at noen seksualiserer dem. 

Anonymkode: bdaa2...067

• Liker 7
Skrevet

Er det ikke noen form for kleskode i svømmehaller? Det der er jo omtrent som å gå naken, og det er jo ikke akkurat for å få sol på seg.

Anonymkode: 8f34a...592

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er greit at verken du, eller vi fremmede skal ta stilling til og mene noe som helst om andre menneskers badetøy. Er det en kleskodeks på stedet de brøt, får de som jobber der ta slike problemstillinger opp med ledelsen hvis de er usikre. Andre folks badetøy er en ikke-sak. Jeg syns ikke det er greit at du bryr deg.

• Liker 4
Skrevet

Ja, selvfølgelig er det greit. Det er ikke noe nytt at tenåringsjenter er styrt av trender. Hvis du tar en liten stripe inn i bloggverden, er minimale bikinitruser som har mer stoff foran, en bak, svært populært blant kvinner godt opp i 20 årene. Gjerne med snorer i siden. Der toppen som du sier: gjerne er mer som en sportsbH. Det er ikke det verste de kan bruke i basseng, da de kan hoppe og stupe i de bikiniene uten at bikinien "hopper" av. Badedrakt er uten tvil bedre egnet i basseng. Men tenåringsjenter tenker sjelden på hva som er mest praktisk. Blir ikke brun på rompa i ett basseng midtvinters uansett. 

Anonymkode: 8b67c...124

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Lou Salome skrev:

Nei, jeg syns ikke det er greit at verken du, eller vi fremmede skal ta stilling til og mene noe som helst om andre menneskers badetøy. Er det en kleskodeks på stedet de brøt, får de som jobber der ta slike problemstillinger opp med ledelsen hvis de er usikre. Andre folks badetøy er en ikke-sak. Jeg syns ikke det er greit at du bryr deg.

Men hva om man snur på dette og det var en 50-år gammel mann med en slik string av en strek midt i badeland blandt barnefamilier. Har man ikke lov til å mene noe om det da? 

Anonymkode: d9db0...a68

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om man snur på dette og det var en 50-år gammel mann med en slik string av en strek midt i badeland blandt barnefamilier. Har man ikke lov til å mene noe om det da? 

Nei, ikke offentlig.  Jeg ser da så mange usmakelig kledde folk på den ene eller andre måten, både i svømmehall og ellers. Jeg syns ikke at noen skal forby dem det, men koner eller nær familie kan jo si sin mening til dem det gjelder. Er det forbud mot stringtruser for menn i svømmehall? Er det det for 14 år gamle jenter? 

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er helt greit å gå slik, nei. Likevel, er det et regelbrudd så er det vaktene som må ta seg av det. Skjønner at du reagerer, men det er vel egentlig bare de som jobber der som kan gjøre noe.

Endret av Kjærlighetsbarn98
Skrevet
8 minutter siden, Lou Salome skrev:

Nei, ikke offentlig.  Jeg ser da så mange usmakelig kledde folk på den ene eller andre måten, både i svømmehall og ellers. Jeg syns ikke at noen skal forby dem det, men koner eller nær familie kan jo si sin mening til dem det gjelder. Er det forbud mot stringtruser for menn i svømmehall? Er det det for 14 år gamle jenter? 

Hvis det er snakk om en så petite stringtruse at det er til sjenanse for andre folk, så ja selvfølgelig kan man si ifra om det! Da hadde jeg selv sagt i fra og basta bom! Hvordan vedkommende reagerer er et annet peoblem. Forbud er det nok ikke nei.  

Skrevet

Registrerer at stringtruse er greit på barn. Ja det er små jenter (barn) det er snakk om her. 

Herregud holdningene til enkelte her inne er værre enn det jeg trodde. 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Registrerer at stringtruse er greit på barn. Ja det er små jenter (barn) det er snakk om her. 

Herregud holdningene til enkelte her inne er værre enn det jeg trodde. 

Helt enig. Det holder ikke med "Det sa foreldrene våre om oss også" og "Det er bare mote", dette har gått for langt.

Anonymkode: 8f34a...592

• Liker 1
Skrevet

Aldri om datteren min hadde fått lov til å gå slikt kledd. Hun vil forstå når hun blir eldre, så får jeg bare være den kjipe mora. 

Mamma nekta å kjøpe stringtruser til meg da jeg gikk i syvende. Venninna mi hadde det, og folk fikk jo vite det. Lærern sikla og guttene tvang seg på for å se. Jeg så hun ble plaget av det, og jeg visste at den vanlige trusa jeg hadde på meg var det nok ingen som ville se. Glad jeg slapp det der nå i ettertid. Så flaut. 

Anonymkode: 844c5...bf8

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er stor forskjell på 12 åringer og 15 åringer.  Er du 15 år er du konfirmert. Har selv døtre og ville vært strengere om de er 12 fremfor 15

Skrevet (endret)

Det er en himmelvid forskjell på hva jeg som mor kan bestemme (12 år, jeg hadde ikke godtatt det hvis jeg hadde visst det) og mene noe om (alltid) når det gjelder sønner og døtres påkledning, og det at "noen damer i ditt følge reagerte kraftig og sa ifra". Hva reagerte de sånn på? Hvorfor syns de at de har noen myndighet over andre badegjesters utseende og bekledning? Hvorfor plaget det dem, kunne de ikke se bort, var det for mye hud, disse damene i ditt følge dusjet vel nakne med de samme jentene både før og etterpå? Jeg skjønner bare ikke problemet for andre. Hvorfor er det verre at de var 12-15, enn om de hadde vært 4-9 eller 17-21? I siste tilfelle, ville dere sagt ifra da? Hvis denne mannen i femtiårene var der i stringbadetøy, ville dere sagt i fra? 

Kunne dere ikke smile for dere selv, tenkt "herregud, glad JEG ikke gikk sånn/det er mine døtre for det der krangles det vel mye om", og svømt videre? Reagere?

Endret av Lou Salome
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Lou Salome skrev:

Det er en himmelvid forskjell på hva jeg som mor kan bestemme (12 år, jeg hadde ikke godtatt det hvis jeg hadde vist det) og mene noe om (alltid) når det gjelder sønner og døtres påkledning, og det at "noen damer i ditt følge reagerte kraftig og sa ifra". Hva resgerte de på? Hvorfor syns de at de har noen myndighet over andre badegjesters utseende og bekledning? Hvorfor plaget det dem, kunne de ikke se bort, var det for mye hud, disse damene i ditt følge dusjet vel nakne med de samme jentene både gør og etterpå? Jeg skjønner bare ikke problemet fir andre. Hvorfor er det verre at de var 12-15, enn om de hadde vært 4-9 eller 17-21? I diste tilfelle, ville dere sagt ifra da? Hvis denne mannen i femtiårene var der i stringbadetøy, ville dere sagt i fra? 

Hadde du latt ditt barn være på et offentlig bad med en Boratdrakt nedentil? Er liksom det greit? 

Et barn trenger ikke å gå rundt med en tråd i sprekken foran. Dette kan voksne damer gjøre på dertil mere egnede steder.

Damene varslet badevaktene. Ja flere i følget vårt reagerte på bekledningen. Jentene forsvant kort tid etter dette så det er stor sanssynlighet for at badevaktene eller flere andre hadde sagt ifra. 

Men ser jo at dette er helt akseptabelt på kg. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hadde du latt ditt barn være på et offentlig bad med en Boratdrakt nedentil? Er liksom det greit? 

Et barn trenger ikke å gå rundt med en tråd i sprekken foran. Dette kan voksne damer gjøre på dertil mere egnede steder.

Damene varslet badevaktene. Ja flere i følget vårt reagerte på bekledningen. Jentene forsvant kort tid etter dette så det er stor sanssynlighet for at badevaktene eller flere andre hadde sagt ifra. 

Men ser jo at dette er helt akseptabelt på kg. 

"En tråd i sprekken foran"?? Du mener at jentene har snudd String trusa? 

Skrevet
11 minutter siden, terteskjell skrev:

"En tråd i sprekken foran"?? Du mener at jentene har snudd String trusa? 

Nei, men ikke langt unna. 

Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Nei, men ikke langt unna. 

Har du døtre i 12-15 års alderen? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...