AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Jeg har hatt en lang periode der jeg ikke har drukket te, men hadde rikelig stående. Plutselig en dag her fikk jeg smaken på det igjen og begynte å drikke. Hadde da blant annet en 50pk (tror jeg) lipton yellow label, noe twinings earl grey og noe grønn te. Så skulle jeg handle mer, og ser at de store pakkene nå koster godt over 100kr (!) Jeg mener de alltid har ligget på rundt 40-50kr tidligere. Synes det er alt for mye å betale. Noen som vet om det er mulig å få det billigere noen steder? Jeg drikker gjerne 2-3 teposer i samme kopp og det går fort unna. Blir nesten like dyrt som brus. Anonymkode: 77300...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en lang periode der jeg ikke har drukket te, men hadde rikelig stående. Plutselig en dag her fikk jeg smaken på det igjen og begynte å drikke. Hadde da blant annet en 50pk (tror jeg) lipton yellow label, noe twinings earl grey og noe grønn te. Så skulle jeg handle mer, og ser at de store pakkene nå koster godt over 100kr (!) Jeg mener de alltid har ligget på rundt 40-50kr tidligere. Synes det er alt for mye å betale. Noen som vet om det er mulig å få det billigere noen steder? Jeg drikker gjerne 2-3 teposer i samme kopp og det går fort unna. Blir nesten like dyrt som brus. Anonymkode: 77300...6fb Oi, hvor handlet du? De små pakkene koster vel rundt 25,- At du har 2-3 poser i en kopp skjønner jeg ikke da, blir ikke det veldig sterkt og bittert? Kanskje du kan venne deg av med det? Anonymkode: 56aef...d44
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Er det virkelig blitt så dyrt for te av så lav kvalitet!? Det er faktisk billigere å kjøpe te av god kvalitet løsvekt hos en tebutikk. Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg den på Majorstua (for billig te, Perch har bedre te til høyere pris), og i Trondheim anbefaler jeg Te- og Kaffehuset. Anonymkode: 8f4b4...af6 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Jeg kjøper te av god kvalitet som den over meg. Tebutikk og løste. Anonymkode: f074a...5e9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, hvor handlet du? De små pakkene koster vel rundt 25,- At du har 2-3 poser i en kopp skjønner jeg ikke da, blir ikke det veldig sterkt og bittert? Kanskje du kan venne deg av med det? Anonymkode: 56aef...d44 Jeg drikker av noen litt store krus og over litt tid. ikke de små vanlige tekoppene. Dette var på Kiwi. Synes prisen var drøy. Rundt 2kr per pose. Anonymkode: 77300...6fb
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker av noen litt store krus og over litt tid. ikke de små vanlige tekoppene. Dette var på Kiwi. Synes prisen var drøy. Rundt 2kr per pose. Anonymkode: 77300...6fb Vel butikkene setter opp prisene i januar, vent litt og se om de går ned igjen. Anonymkode: 56aef...d44 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 PG tips kan anbefales for de som liker "engelsk sterk" te. Den har vært å få kjøpt på Meny; vet ikke hvilke forretninger som har den nå. https://www.tesco.com/groceries/en-GB/products/298011842 Anonymkode: 04b30...c05
Duckie Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 Sikker på at du så riktig? Jeg synes det høres veldig dyrt ut og en kjapp kikk på nettbutikken til Meny gir helt andre priser. 100 poser Earl Grey koster riktignok over 100 kr, men det blir i overkant av 1 kr per pose, altså halvparten omtrent av det du fant. Går du for first price er du nede i 0,3 kr per pose. Meny er jo også dyrere enn Kiwi. Ellers kan det være verdt å tenke over at teen du drakk nå var gammel, og kanskje ikke smakte så mye. Godt mulig du slipper unna med en pose per kopp om du kjøper ny te, selv om det er stor kopp. Kjøper man av litt bedre kvalitet som du har fått tips om over er gjerne smaken sterkere så man trenger mindre mengde også.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 Ja, sjekka flere ganger og det var faktisk riktig. Riktignok litt forskjellig på de forskjellige teene. First price sin earl grey er billig men dessverre ikke så god. Prøvde den en gang men den var "feil". Mulig det bare var akkurat nå det var så dyrt. Skal sjekke en annen gang eller annen butikk. Anonymkode: 77300...6fb
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 7 minutter siden, Duckie said: Sikker på at du så riktig? Jeg synes det høres veldig dyrt ut og en kjapp kikk på nettbutikken til Meny gir helt andre priser. 100 poser Earl Grey koster riktignok over 100 kr, men det blir i overkant av 1 kr per pose, altså halvparten omtrent av det du fant. Går du for first price er du nede i 0,3 kr per pose. Meny er jo også dyrere enn Kiwi. Ellers kan det være verdt å tenke over at teen du drakk nå var gammel, og kanskje ikke smakte så mye. Godt mulig du slipper unna med en pose per kopp om du kjøper ny te, selv om det er stor kopp. Kjøper man av litt bedre kvalitet som du har fått tips om over er gjerne smaken sterkere så man trenger mindre mengde også. Dette stemmer nok. Men prisen har inntil nylig ligget på rundt 60 øre per pose for standardteene (som Liptons gul), så det er nesten en dobling på få måneder. Anonymkode: 04b30...c05 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 Te av ok kvalitet ligger på rundt 1000,- kr/kg. Anonymkode: f0350...4d8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 På Staples selger de pakker med 150 poser Lipton Yellow Label (som for øvrig er en skrekkelig dårlig te) for 99 kr. De har også en pakke med 300 teposer av ulike samaker fra Lipton for 258. For øvrig bør du heller la teen trekke litt lenger enn å venne deg til tre poser pr kopp, eller være klar til å la det koste det det koster. Anonymkode: e9060...2d0 1
Minya Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 On 1/13/2019 at 1:02 PM, AnonymBruker said: Jeg har hatt en lang periode der jeg ikke har drukket te, men hadde rikelig stående. Plutselig en dag her fikk jeg smaken på det igjen og begynte å drikke. Hadde da blant annet en 50pk (tror jeg) lipton yellow label, noe twinings earl grey og noe grønn te. Så skulle jeg handle mer, og ser at de store pakkene nå koster godt over 100kr (!) Jeg mener de alltid har ligget på rundt 40-50kr tidligere. Synes det er alt for mye å betale. Noen som vet om det er mulig å få det billigere noen steder? Jeg drikker gjerne 2-3 teposer i samme kopp og det går fort unna. Blir nesten like dyrt som brus. Anonymkode: 77300...6fb Jeg kjøpte den store 50-poser pakka med Twinings Earl Grey på Rema den 5. januar (sjekket Æ'en), og da kosta den 67,90. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå