Smileyz Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Hei! Hvis man har vært på en jobb intervju, og den «ny arbeidsgiver» har ringt til dine referanser på samme dag. Er det positivt? Og når kan man forventer svar når dette skjedde på en fredag?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Tror det bare er positivt hvis de har ringt dine referanser. Det har aldri skjedd meg, og jeg er ikke i fast jobb. Har vært på mange 1. gangs-intervju. Anonymkode: 42e13...334
Smileyz Skrevet 13. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror det bare er positivt hvis de har ringt dine referanser. Det har aldri skjedd meg, og jeg er ikke i fast jobb. Har vært på mange 1. gangs-intervju. Anonymkode: 42e13...334 Men du har vel en jobb nå? Selvom det er ikke fast stilling?
Fireflies Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Hvis potensiell arbeidsgiver har ringt referansene dine så er du i hvertfall ikke uaktuell etter intervjuet, og det i seg selv er bra.
Smileyz Skrevet 13. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2019 48 minutter siden, Fireflies said: Hvis potensiell arbeidsgiver har ringt referansene dine så er du i hvertfall ikke uaktuell etter intervjuet, og det i seg selv er bra. Tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 23 timer siden, Smileyz skrev: Hei! Hvis man har vært på en jobb intervju, og den «ny arbeidsgiver» har ringt til dine referanser på samme dag. Er det positivt? Og når kan man forventer svar når dette skjedde på en fredag? Mine erfaringer er at det er veldig positivt. Etter 2. gangs intervju på den jobben jeg nå har så ringte jeg kontaktperson og spurte om jeg kunne få et tips dersom jeg skulle forberede referansene på at de kunne bli oppringt. Svaret jeg fikk var at det var for sent. De hadde allerede snakket med referansene mine. Og dette var samme dag. Anonymkode: def32...34d
Palme Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 De ringer stort sett bare referanser om det er deg de vil ansette. Det er ingen grunn til å spørre referanser på de man ikke har tenkt å ha i jobb der. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, Palme skrev: De ringer stort sett bare referanser om det er deg de vil ansette. Det er ingen grunn til å spørre referanser på de man ikke har tenkt å ha i jobb der. Nettopp. Er en kandidat uaktuell for jobben bruker man ikke tid på å ringe referanser, det er jo bortkastet tid. Anonymkode: 59a0b...88f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå