Gå til innhold

Lei av mitt triste og patetiske liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av å sitte hjemme helt alene uten et sted å gå til. Har ikke jobb fordi jeg er ufør, og det er en tilværelse jeg ikke klarer å venne meg til. Venner har jeg ikke. De få jeg hadde har flyttet pga yrkesvalg og familieforøkelse. Ingen mann vil ha meg for jeg er stygg og sjenert. Når er det min tur til å føle meg vel angående meg og mitt? Føler bare jeg har skuffet meg selv, og andre har noen rundt seg hele tiden. Det har ikke jeg. Jeg klarer ikke en gang å få noen til å like meg, selv om jeg prøver å være positiv de få gangene jeg er sosial. Før likte jeg å være alene, men nå avskyr jeg det. Føler ikke jeg er verdt noe. Er det mulig å dø av ensomhet?

Anonymkode: 6e269...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du aner ikke hvor heldig du er! 

Jeg drømmer hver dag om uføretrygd.

Anonymkode: ea559...5d4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hvor heldig du er! 

Jeg drømmer hver dag om uføretrygd.

Anonymkode: ea559...5d4

Denne meldingen er rapportert. Orker ikke barnslige meldinger som dette.

Hilsen Ts.

• Liker 12
Skrevet

Man må begynne med seg selv. Prøv å ta tak i din egen hverdag og ditt liv. Do you! 

Mange veier fører til Rom og du må finne den veien som passer deg best. 

Sett deg ned og lag deg en plan for hvordan du skal lykkes med dine mål. Hvor ønsker du å se deg selv om fem år? Vær realistisk.

Anonymkode: 2fee2...e1f

Gjest kittkatt
Skrevet

Liker du å trene? Liker fu dyr? Er det noe friluftsgrupper der du bor? Er det noe du kan engasjere deg i? 

Det første og viktigste du gjør er å komme deg ut å være aktiv i noe :)

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lei av å sitte hjemme helt alene uten et sted å gå til. Har ikke jobb fordi jeg er ufør, og det er en tilværelse jeg ikke klarer å venne meg til. Venner har jeg ikke. De få jeg hadde har flyttet pga yrkesvalg og familieforøkelse. Ingen mann vil ha meg for jeg er stygg og sjenert. Når er det min tur til å føle meg vel angående meg og mitt? Føler bare jeg har skuffet meg selv, og andre har noen rundt seg hele tiden. Det har ikke jeg. Jeg klarer ikke en gang å få noen til å like meg, selv om jeg prøver å være positiv de få gangene jeg er sosial. Før likte jeg å være alene, men nå avskyr jeg det. Føler ikke jeg er verdt noe. Er det mulig å dø av ensomhet?

Når du bestemmer deg for det!!!

Anbefaler denne podcasten webpsykologen .  Er en norsk psykolog som snakker om vårt indre liv og om mennesker som deg! Lytt å lær, din tur er nå.

Endret av Emblja
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, kittkatt skrev:

Liker du å trene? Liker fu dyr? Er det noe friluftsgrupper der du bor? Er det noe du kan engasjere deg i? 

Det første og viktigste du gjør er å komme deg ut å være aktiv i noe :)

Vil gjerne bli flinkere til å gå ut av døra og bli mer aktiv. Sitter altfor mye innendørs.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Emblja skrev:

Når du bestemmer deg for det!!!

Anbefaler denne podcasten www.webpsyokologen.no/podcast Er en norsk psykolog som snakker om vårt indre liv og om mennesker som deg! Lytt å lær, din tur er nå.

Mennesker som meg? Tror ikke det har noen virkning på meg da jeg har gått til psykolog tidligere, men skal gi denne podcasten et forsøk.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som meg? Tror ikke det har noen virkning på meg da jeg har gått til psykolog tidligere, men skal gi denne podcasten et forsøk.

Gjør det :)

Og ja, med mennesker som deg mente jeg de som har det vanskelig med seg selv. 

Endret av Emblja
Gjest kittkatt
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne bli flinkere til å gå ut av døra og bli mer aktiv. Sitter altfor mye innendørs.

Frisk luft hjelper på humøret. Trening hjelper på en lykkefølelse. Om du klarer å få gjennomført de to tingene i løpet av uka, så kommer du til å føle deg bedre. Det er vanskelig å få nye venner, derfor kan det være lurt å finne en gruppe eller et treningssenter elller noe slikt, så kan du treffe mennesker der. Om du har mulighet. Og å pushe seg selv til å gjøre ting man kanskje ikke egentlig vil eller tør. 

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen mann vil ha meg for jeg er stygg og sjenert

Kanskje du har dårlig selvtillit fordi du er ufør og dette forsterkes av at du er mye alene? Kanskje du er finere enn hva du tror?

Skrevet

Start å tren! Og dette sier jeg uavhengig av hvordan du ser ut. Trening er BRA for kropp og sjel, og du vil med tiden føle deg bedre og dermed stråle mer. Nå vet jeg ikke årsaken til hvorfor du er uføre, men er fysisk trening totalt umulig med sykdommen din?

Les bøker! Gode litteratur bøker. Hjernen din trenes.

Igjen, dersom ikke sykdommen din står i veien for fysisk bevegelse: meld deg i en frivillig organisasjon! Om det er en time i uka/annenhver uke så do it! Du gjør da en superviktig handling for samfunnet.

Anonymkode: 2a308...e36

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Emblja skrev:

Gjør det :)

Og ja, med mennesker som deg mente jeg de som har det vanskelig med seg selv. 

Trodde det var det du mente ja. Og takk for tips. Hilsen ts.

Skrevet
Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Kanskje du har dårlig selvtillit fordi du er ufør og dette forsterkes av at du er mye alene? Kanskje du er finere enn hva du tror?

Jeg tror du er inne på noe der. Hadde dårlig selvtillit fra før og, og veldig sjenert. Så har det litt vanskelig med å akseptere meg selv en gang i blant og da er det lett å tro at ingen andre vil det heller.

Hilsen ts.

Skrevet

Bor du langt unna Oslo? Ca alder? 

Anonymkode: 3ba2a...be7

Skrevet
2 minutter siden, kittkatt skrev:

Frisk luft hjelper på humøret. Trening hjelper på en lykkefølelse. Om du klarer å få gjennomført de to tingene i løpet av uka, så kommer du til å føle deg bedre. Det er vanskelig å få nye venner, derfor kan det være lurt å finne en gruppe eller et treningssenter elller noe slikt, så kan du treffe mennesker der. Om du har mulighet. Og å pushe seg selv til å gjøre ting man kanskje ikke egentlig vil eller tør. 

Tusen takk for tips. Skal begynne med å gå tur i morgen og gjøre det til en vane. Komme seg over dørterskelen og bli mer aktiv.

• Liker 2
Skrevet

Bor du langt unna Oslo? Ca alder? 

Jeg er 35 og bor i trøndelag, litt utenfor Trondheim.

Skrevet

Jeg er 35 og bor i trøndelag, litt utenfor Trondheim.

Åja. Hadde du bodd nærmere kunne vi møtt hverandre, er en ganske så ensom dame selv. Ønsker deg alt godt. Vet nøyaktig hvordan du har det, og det er en ekstremt smertefull ensomhet, den du snakker om. <3 

Skrevet

Du sier det selv. Du er lei. Da må du snu om. Vet ikke hvordan hverdagen din er med rutiner, men lag deg faste rutiner. 

Lag en plan. Stå opp. Gå på badet og fiks deg, spis frokost, gå en tur. 

Sett deg mål for uken. Ha en plan hver dag. Eks biblioteket, svømming, kurs. Les lokalavisen, der kan du finne ting som foregår. 

Lag en kake, si til nabo.. Du jeg har bakt en kake, har dere lyst på kaffe og kake hos meg i dag? 

Røde kors trenger besøksvenner. Sitter mange eldre rundtomkring som trenger besøk

Anonymkode: cedb5...12e

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne meldingen er rapportert. Orker ikke barnslige meldinger som dette.

Hilsen Ts.

Det handler om at du virker utakknemlig. Du aner ikke hvor heldig du er!

Andre kan slite med at de ikke velger å leve isolert slik du gjør, men som blir tvunget til det fordi man bruker all energi på jobb. En jobb som ikke er bra for dem fordi den ikke tilrettelegger.

Så har du de som ikke er i jobb og som ikke går penger av staten slik du gjør. De er også tvunget til isolasjon pga en ekstremt stressende situasjon. Man orker ikke møte noen fordi man er så stresset og fordi man er så nedfor av alle bekymringene at man ikke klarer å smile.

Du har valget. Husk det og vær takknemlig!!

Anonymkode: 0d4de...54d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...