AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Mens andre kan opp til 5 språk, kan jeg 2, det ene er norsk , det ansre er engelsk som jeg må jobbe hardt for å vedlikeholde..kan kanskje glemme å lære meg et tredje. Venner får jeg ikke lett heller. Jeg skjønner bare ikke denne greia. Jeg foretrekker å være alene. Det er dødslitsomt å være sammen med andre, og jeg prøver og prøver å skjule de autistiske trekkene mine, pga de. Jeg føler meg konstant hatet. Og blir vi mer enn 2 så er det jeg som havner i bakgrunnen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 219e8...f80
Gjest O.G. Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Hvor er de her flinke sosiale lurer jeg på.
Gjest kittkatt Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Snakk med legen din? Det er kanskje noe han/hun kan hjelpe deg med å finne ut av
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Men hvis du foretrekker å være alene, hva er da problemet? Bare fordi noen er supersosiale og kan masse språk betyr ikke det at DU også må kunne det. Alle er forskjellige og har ulike behov. Aksepter deg selv som du er, og ikke streb etter andres måte å leve livet på. Anonymkode: 72edd...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du foretrekker å være alene, hva er da problemet? Bare fordi noen er supersosiale og kan masse språk betyr ikke det at DU også må kunne det. Alle er forskjellige og har ulike behov. Aksepter deg selv som du er, og ikke streb etter andres måte å leve livet på. Anonymkode: 72edd...fc1 Men jeg vil kunne det og det er en fordel i jobben. Og i dag faller du faktisk fort ut av arb.livet dersom du ikke er en ener. Føler meg bare så håpløs i forhold til andre. Anonymkode: 219e8...f80
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Har du prøvd å få venner som er autister? Da slipper du å skjule de autistiske trekkene dine. Jeg tror uansett at det er usunt å skjule hvem du er i lengden. Anonymkode: 03bbd...97e 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mens andre kan opp til 5 språk, kan jeg 2, det ene er norsk , det ansre er engelsk som jeg må jobbe hardt for å vedlikeholde..kan kanskje glemme å lære meg et tredje. Venner får jeg ikke lett heller. Jeg skjønner bare ikke denne greia. Jeg foretrekker å være alene. Det er dødslitsomt å være sammen med andre, og jeg prøver og prøver å skjule de autistiske trekkene mine, pga de. Jeg føler meg konstant hatet. Og blir vi mer enn 2 så er det jeg som havner i bakgrunnen. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 219e8...f80 Jeg har sjeldent møtt noen som kan så mange språk... jeg kjenner flere som ikke kan engelsk engang. Har du prøvd å lære deg flere språk da? Hvorfor må du vedlikeholde norsken feks? Det er morsmålet ditt? Anonymkode: fb535...6a6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å få venner som er autister? Da slipper du å skjule de autistiske trekkene dine. Jeg tror uansett at det er usunt å skjule hvem du er i lengden. Anonymkode: 03bbd...97e Problemet er at de som er like meg er kjedelige! Jeg forelsker meg også, men jeg er for autistisk og må skjule meg også for dem. Men jeg skjønner dem. De er ikke slemme men det er ikke lett å forholde til en autist. Anonymkode: 219e8...f80
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sjeldent møtt noen som kan så mange språk... jeg kjenner flere som ikke kan engelsk engang. Har du prøvd å lære deg flere språk da? Hvorfor må du vedlikeholde norsken feks? Det er morsmålet ditt? Anonymkode: fb535...6a6 Norsk er morsmålet. Anonymkode: 219e8...f80
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 Hva slags jobb er det du ønsker å ha som gjør språk nyttig? Stort sett trenger man kun norsk (muligens engelsk) i det fleste jobber. Med mindre du vil bli tolk?🤔 Anonymkode: 158e8...ae4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 Vi er alle unike på hver vår måte, finn det du er glad i i livet og tenk positivt om deg selv.hvor mange språk man kan er helt uvesentlig i den store sammenhengen Nyt livet ditt 👍💜 Anonymkode: 1ab29...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå