Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Jeg lurer på noe angående (kommunale) "bedrifter" sine telefonnummer. (legekontor, bank, gamlehjem osv.) 1. Hvis det er sånn (i en kommune) at hver bedrift har første 5 siffer like, mens 6. siffer varierer fra bedrift til bedrift, (eksempel: 80060100, 80060200) er det da sånn at de forskjellige ansatte har telefonnumre som samsvarer med sin bedrift (eksempel 80060101, 80060102 osv.) eller kan en bedrift ha et nummer som samsvarer med en annen bedrift? (altså har 6. siffer likt med en annen bedrift) 2. Er det vanlig at bedrifter ikke publiserer numrene sine i telefonkatalogen? (Altså at de bare publiserer sentralbord, men ikke direktenr. til ansatte) Dette ble veldig komplisert men håper noen forstår :-?
tommeline Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Jeg lurer på noe angående (kommunale) "bedrifter" sine telefonnummer. (legekontor, bank, gamlehjem osv.) 1. Hvis det er sånn (i en kommune) at hver bedrift har første 5 siffer like, mens 6. siffer varierer fra bedrift til bedrift, (eksempel: 80060100, 80060200) er det da sånn at de forskjellige ansatte har telefonnumre som samsvarer med sin bedrift (eksempel 80060101, 80060102 osv.) eller kan en bedrift ha et nummer som samsvarer med en annen bedrift? (altså har 6. siffer likt med en annen bedrift) 2. Er det vanlig at bedrifter ikke publiserer numrene sine i telefonkatalogen? (Altså at de bare publiserer sentralbord, men ikke direktenr. til ansatte) Dette ble veldig komplisert men håper noen forstår :-? Har ikke peiling på første spørsmålet ditt.. varierer sikkert litt med ulike telefonsystemer også.. Når det gjelder telefonnummer i telefonkatalogen til kommuner er det vel vanlig å ha tlf til sentralbord og til sentralbord til ulike avdelinger/etater i kommunen (f.eks tlf til bygningsetaten). Tror ikke det er vanlig med direktenummer, noen har det kanskje under sitt eget navn i telfonkatalogen, men det er vel mer for folk som er litt oppe i systemet.
Gjest happyending Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Jepp, de kjøper nummerserier, men om du bare kan erstatte de 2-3 siste sifferne med nuller varierer VELDIG fra firma til firma mht størrelse og antall nummer de har.. Men en ting er sikkert, og det er at direktenummer så og si aldri blir publisert, og det er flere firmaer som kan ha de seks første sifferne like.. Og ofte blir du satt rett til sentralbordet når du ringer direktenummer.. Men varierer, du kan jo bare ringe det nr som har ringt deg og unnskylde deg med at du har ringt feil hvis det er noen du ikke vil snakke med =)
Snuppelure Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 1) Er det kommunalebedrifter kan kommunen ha kjøtp en stor serie og da kan de patche om som de vil mellom avdeligner og ansatte. 2) Veldig opp og ned. Kommer vel an på type virksomhet. Det er fornuftig at en salgsavdeling har publisert sine nummer for at kunder enklest mulig skal treffe selgeren. På et sosialkontor derimot kan det være en fordel om henvendelser går via sentralbord slik at en saksbehandler ikke må sitte i telefonen hele dagen , men rekke å jobbe litt også.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 I store bedrifter/kommunen vil det ofte kreve enormt med spalteplass dersom man skulle publisere alle direktenummerne. Derfor blir ofte bare sentralbordnummer og nummer til f.eks. ordfører, rådmann osv listet opp. Enkelte nummer er heller ikke ønskelig å liste opp direkte, f.eks. barnevern og lign.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Tja, jeg ville vel ha antatt at det var sånn som du beskriver, men jeg hadde ikke syntes det var rart om feks et direkte-nummer 80060218 hørte til firmaet som har 80060100 som sentralbord heller. Kommer vel helt an på, tror jeg. Egenglit vet jeg ingenting.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå