Gå til innhold

Lukter det litt av rått lammelår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri laget lammelår. Planen er at jeg skal forsøke det i dag. Jeg tok det ut av fryseren på torsdag kveld. Tok det da ut av plasten (syns ikke plasten var helt stram rundt hele låret. Vakuumslipp eller bare vanskelig å få det helt stramt rundt et lammelår?), la det på en langpanne med folie over i kjøleskapet. Da jeg åpnet kjøleskapet i dag kjente jeg en litt uvanlig lukt. Vil ikke si det lukter vondt kanskje, men annerledes enn hva det vanligvis gjør i kjøleskapet. 

Er det vanlig at det er en litt spesiell lukt av lammelår som er rått? Hva skal til for at kjøttet eventuelt er dårlig og hvordan skal jeg finne ut av det?

Anonymkode: 60bf4...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lukter litt, betyr ikke at det er noe galt med det. Men det skal ikke lukte 'surt' 

Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Ja det lukter litt, betyr ikke at det er noe galt med det. Men det skal ikke lukte 'surt' 

Jeg syns ikke det lukter surt (tror jeg 😂), men at det lukter bittelitt "stramt". Får se godt på det når jeg tar det ut. Det har ligger i plastikk i fryseren og etter jeg la det i kjøleskapet har det ligger under folie hele tiden. 

Takk for svar!

Anonymkode: 60bf4...f3e

Skrevet

Lam lukter litt stramt 😊 og så lenge du har oppbevart det riktig og det ikke lukter surt, så er det helt sikkert ikke noe galt med det. God middag! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...