Mrs. K Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Når skal deres 15-åring komme hjem på kvelden og når skal evt. gjester gå hjem? Hilsen Trille
Brunhilde Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Ukedager kl. 22.00 senest for begge deler. Helger er "forhandlingsbare" - avhenger hva, hvor og med hvem. Dessuten skal det kjøres og hentes ved f.eks kinobesøk.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 21.30 om det ikke er noe spesielt som foregår. I helger kl23 og da SKAL jeg vite HVOR/HVEM. Er det noe spesielt som foregår i helger blir det lengre. Uansett sent, så ring hjem så han kan bli hentet. Ikke noe haiking og kjøring med overfylte biler.
Mrs. K Skrevet 6. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2005 Hos oss er det 15-åring inne senest 2200 (for ikke lenge siden 2130) og gjester ute senest 2200. Syns det er greit med litt ro i huset før vi selv går og legger oss. 15-åringen (15 år + 2 uker) er i slitsom forhandlingsmodus, men jeg ser her at jeg slett ikke er urimelig. :-) Takk for svar. Hilsen Trille
Fakse Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 15-åringen (15 år + 2 uker) er i slitsom forhandlingsmodus, men jeg ser her at jeg slett ikke er urimelig. :-) Forhandlingsmodus er sikkert slitsomt for foreldrene, men husk at det er en viktig læreprosess for tenåringen din. Og det er kjempeviktig at du noen ganger gir deg for gode argumenter men ellers er prinsippfast og ikke gir deg bare fordi h*n maser. Hold ut, og du vil få en ungdom du kan være stolt av!
Gyda Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 23 i uka og 24 i helgene. Kommer oftest hjem lenge før innetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå