Gjest Kvikkvas Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Er det galt i dagens NORGE? PGA, føler at jeg ikke passer inn, i dagens fellesskap. Mye stress, noe kroppen reagere negativt på. Der alt skal være rosenrødt.Og mitt liv, er med andre verdier. Hva mener DU?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 47 minutter siden, Kvikkvas skrev: Er det galt i dagens NORGE? PGA, føler at jeg ikke passer inn, i dagens fellesskap. Mye stress, noe kroppen reagere negativt på. Der alt skal være rosenrødt.Og mitt liv, er med andre verdier. Hva mener DU? Jeg mener at du ser ut til å føle deg veldig mye bedre enn andre. "Alle andre" mener at alt skal være rosenrødt og er opptatt av fasaden, men ikke du, nei! Du er nemlig dypere og åndeligere og bryr deg om de VIRKELIGE verdiene. Og dette er du nesten alene om i dagens Norge!!! Men et slikt syn er temmelig utbredt, faktisk. Mange som sitter og føler seg dype og spesielle, mens de tror at "alle andre" er så overfladiske. Egentlig ser det ut som du og dine er dem som ser mest på overflaten, når dere dømmer "alle andre" etter hvordan de ser ut utenfra. Jeg tror at hvis du ble virkelig godt kjent med "alle andre" vil du se at de aller fleste er mennesker på godt og vondt. De fleste elsker sine nærmeste mer enn sine materielle goder, og ville ofret alt for sine barn f eks. Mange er gode søstre, sønner, bestefedre og venninner mot sine relasjoner. Så er det også mange som har det vanskelig. Vi har alle våre problemer, loen store og noen små. Svært få blir spart for smerte og sorg i livet, men det er ikke alltid det vises utenpå. Den der "rosenrøde" dama med den stressende livsstilen kan ha mistet sin far i kreft, kan slite med angst eller med kronisk sykdom, kan ligge våken om nettene fordi datteren mobbes på skolen. Det er ikke ting hun nødvendigvis legger ut på facebook eller snakker med deg om i kantina på jobben... Du virker som om du kanskje ikke har så stor forståelse for andres liv. Anonymkode: 4ad67...fc4 4
Gjest Kvikkvas Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat slik er livet. Ingen bryr seg om hva andre tenker, sier eller bryr seg om. For man er kun opptatt av seg selv og sitt. Men du traff ikke helt med tanken om hvordan jeg er som person. Men det hadde jeg ikke forventet heller.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 6 minutter siden, Kvikkvas skrev: Akkurat slik er livet. Ingen bryr seg om hva andre tenker, sier eller bryr seg om. For man er kun opptatt av seg selv og sitt. Men du traff ikke helt med tanken om hvordan jeg er som person. Men det hadde jeg ikke forventet heller. Dette er bare delvis sant, og det kommer nok an på hvordan du definerer "seg og sitt". Er det kjernefamilien, vennene, kollegene, utvidet familie, naboene, jobben, treningen, hobbyene, interessene, pliktene, dyra, huset, nærmiljøet osv, så omfatter "seg og sitt" ganske mye. Noen er gode lyttere, andre er gode lesere, andre igjen er ivrige debattanter. Mange elsker jo å diskutere andres historier eller meninger. Dette er så forskjellig. At ingen bryr seg om andre er rett og slett ikke sant. Jeg tror at du føler deg ensom, opplever disse tingene selv, og generaliserer det til å gjelde alle. Anonymkode: 4ad67...fc4 1
Gjest Kvikkvas Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare delvis sant, og det kommer nok an på hvordan du definerer "seg og sitt". Er det kjernefamilien, vennene, kollegene, utvidet familie, naboene, jobben, treningen, hobbyene, interessene, pliktene, dyra, huset, nærmiljøet osv, så omfatter "seg og sitt" ganske mye. Noen er gode lyttere, andre er gode lesere, andre igjen er ivrige debattanter. Mange elsker jo å diskutere andres historier eller meninger. Dette er så forskjellig. At ingen bryr seg om andre er rett og slett ikke sant. Jeg tror at du føler deg ensom, opplever disse tingene selv, og generaliserer det til å gjelde alle. Anonymkode: 4ad67...fc4 Seg og sitt, er jo det man har rundt seg i hverdagen. Bruker og si noen er gode til hvert sitt område. Nei, jeg føler meg ikke ensom. Jeg har familie og gode venner. Og har god kontakt med dem. Så det du sier, stemmer nok ikke, hvordan jeg er, som person. Langt i fra. men som sagt. Folk sitter og synser, og får til noe som ikke stemmer, med fakta. Dette er nettet. Der kan man oppleve mye rart. Og ja jeg innrømmer, at jeg ikke lar ukjente komme innpå meg på nettet. Det vet jeg av erfaring kan være veldig skummelt. Så er derfor jeg ikke vil bli bedre kjent med folk på nett.. Har sett og hørt så mange som har opplevd dritt , etter og trodd de hadde kontakt med noen de trodde de kunne stole på. Det visste seg at det var en stygg felle, av grupper på nett. Nei, du tar veldig feil om dine tanker om meg. Det er en forskjell og bry seg IRL, eller og bry seg, for deretter og bli utnyttet på nett. Da er man forsiktig neste gang. Endret 13. januar 2019 av Kvikkvas
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 6 timer siden, Kvikkvas skrev: Seg og sitt, er jo det man har rundt seg i hverdagen. Bruker og si noen er gode til hvert sitt område. Nei, jeg føler meg ikke ensom. Jeg har familie og gode venner. Og har god kontakt med dem. Så det du sier, stemmer nok ikke, hvordan jeg er, som person. Langt i fra. men som sagt. Folk sitter og synser, og får til noe som ikke stemmer, med fakta. Dette er nettet. Der kan man oppleve mye rart. Og ja jeg innrømmer, at jeg ikke lar ukjente komme innpå meg på nettet. Det vet jeg av erfaring kan være veldig skummelt. Så er derfor jeg ikke vil bli bedre kjent med folk på nett.. Har sett og hørt så mange som har opplevd dritt , etter og trodd de hadde kontakt med noen de trodde de kunne stole på. Det visste seg at det var en stygg felle, av grupper på nett. Nei, du tar veldig feil om dine tanker om meg. Det er en forskjell og bry seg IRL, eller og bry seg, for deretter og bli utnyttet på nett. Da er man forsiktig neste gang. ......hæ? Anonymkode: 4ad67...fc4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 8 timer siden, Kvikkvas skrev: Er det galt i dagens NORGE? Ja, det tror jeg. Jeg skjønner ikke et kvekk av hva du prøver å kommunisere, selv om du skriver på norsk. Anonymkode: 1e5fd...e06
Gjest Kvikkvas Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: ......hæ? Anonymkode: 4ad67...fc4 Ja HÆÆÆ 😄
Gjest Kvikkvas Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tror jeg. Jeg skjønner ikke et kvekk av hva du prøver å kommunisere, selv om du skriver på norsk. Anonymkode: 1e5fd...e06 Hvorfor da bruke tid på og fortelle oss det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå