Gå til innhold

Dro hjem, folk ble irritert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i å feste lenger, dette visste de. Jeg ble med på fest likevel for å være høffelig, men etter å ha vært på nattklubben en stund, så skulle vi plutselig til en annen. Jeg sa at jeg ville hjem. De prøvde å presse meg til å drikke mer og å bli med..for dette var jo sååå gøy. Men jeg dro hjem , de visste at jeg hverken drikker noe særlig eller fester. Hvorfor blir folk så vimsete og presser en til å delta når man er ute? Nattklubber er ikke noe kult for meg..folk over ALT, man hører ikke noen snakke eller noen ting. 

Anonymkode: d8ef6...5f4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innafor. Gjør det nok ganger og de venner deg til Det:)

Anonymkode: 76f85...c9a

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Det er veldig bra at du setter grenser for deg selv og faktisk tar hensyn til det du vil. Du ville dra hjem, og dro hjem. Bra! 

Når det kommer til de som presser, så slutter de vel med det om man motstår det flere ganger; om du viser tydelig hvor skapet skal stå. 

Skrevet

Det handler ikke om at du skal ha det gøy. Nattklubber og drikking er et sosialt ritualet. Om du melder deg ut bryter du med sosiale normer, som vekker sterke følelser hos folk. 

Selv hater jeg å være gjest i bryllup, men deltar likevel. Frodi det er ett sosialt ritual, og jeg setter mine egne ønsker til side for å ikke bryte sosiale normer.

Anonymkode: 1748f...284

Skrevet

Det har nok med at de har invitert deg og prøvd å dra deg med, på noe de anser som gøy og festlig. Kan jo være ett snev av skuffelse ettersom det ikke er "godt nok" for deg. Noe du selvsagt skal gi en loddrett faen i. 

At ting er en sosial norm, betyr ikke at du må følge strømmen. Du velger fullstendig  selv hva du ønsker å delta på eller ikke, men da må du jo også ta konsekvensene av det. Takker du nei nok ganger, så slutter de kanskje å invitere deg. Det kan gjelde andre ting også som ikke innebærer alkohol.

Jeg er som deg, de siste 6 årene har jeg omtrent sluttet å drikke og feste. I starten så var det forferdelig vanskelig for mine venner å akseptere, men alle er inneforstått med det i dag. Jeg stiller som oftest opp for å være litt sosial samt hilse på folk, men drikker nødvendigvis ikke. 

Skrevet

Jeg støtter deg ts. Retten til å selv bestemme om en vil, eller ikke....den skal en holde fast på.
                                                      Ikke la deg presse. :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet

Elsker de som tar egne valg! Godt jobba.

Gidder ikke henge ut på byen sent selv, greit å ta litt drikke på en pub, Men thats it. Blir fort utrolig kjedelig.

Anonymkode: 792ec...b19

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver ofte å overtale venner til å bli om de snakker om å dra hjem tidlig fra sosiale greier, det er jo ikke fordi jeg blir irritert, det er fordi jeg vil ha dem der, fordi jeg liker dem! De fleste mine venner gjør det samme med meg iblant om jeg vil hjem "tidlig". Noen ganger tar jeg da en øl til, noen ganger ler jeg og drar hjem likevel. Blir bare glad over at de tydligvis ønsker å ha meg der jeg da, blir ikke furt over det!

(Eneste gangene jeg blir irritert er om vi har en avtale om å gjøre noe og så er det plutselig flere som ikke vil likevel eller vil dra hjem tidlig/etter veldig kort tid og liksom bryter opp og ødlegger stemningen. Når man kanskje har gledet seg til å være sammen med den personen og ha det gøy. Men respekterer jo at folk gjør som de vil.)

Anonymkode: 51815...471

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver ofte å overtale venner til å bli om de snakker om å dra hjem tidlig fra sosiale greier, det er jo ikke fordi jeg blir irritert, det er fordi jeg vil ha dem der, fordi jeg liker dem! De fleste mine venner gjør det samme med meg iblant om jeg vil hjem "tidlig". Noen ganger tar jeg da en øl til, noen ganger ler jeg og drar hjem likevel. Blir bare glad over at de tydligvis ønsker å ha meg der jeg da, blir ikke furt over det!

(Eneste gangene jeg blir irritert er om vi har en avtale om å gjøre noe og så er det plutselig flere som ikke vil likevel eller vil dra hjem tidlig/etter veldig kort tid og liksom bryter opp og ødlegger stemningen. Når man kanskje har gledet seg til å være sammen med den personen og ha det gøy. Men respekterer jo at folk gjør som de vil.)

Anonymkode: 51815...471

Ok. Men man kan sette pris på hverandres selskap uten å reisr på fest. Det grusomme med denne festinga er at på nattklubben står du tett i tett med fullt sv folk og blir bevegelseshemmet. Folk tråkker deg på tærne med hælene sine, dytter, rister håret løs i trynet ditt, skomper bort i deg så du søler drikke og skriker deg i ørene fordi det er så høy musikk. Det er ikke å være sammen synes jeg 😛 

saken her var jo at jeg ga klar beskjed om at jeg ikke orket noen nattklubb, vi skulle bare ut og spise. De insisterte på å hente meg, og jeg tok med akkurat penger nok for meg selv, også for å være 100% sikker på at jeg ikke kjøper drikke. Selv om om jeg hadde blitt full og impulsiv så kunne jeg vippset venninna liksom... men det virker til en viss grad. Så gåe vi på en nattklubb likevel, jeg føler ikke for å bare bryte ut. Jeg sa jeg ikke skulle drikke, men to venninner var villige til å betale en drink for meg. "Bare 1" "vi skal passe på deg""du blir ikke full av en" så det ble en da!  Jeg har hatt alkoholproblemer, og jeg synes ikke det smaker noe godt og jeg liker ikke hvordan kroppen kjennes ut når alkoholen er i blodet. Jeg som ikke drikker lenger kjenner det ekstra godt dagen etterpå også av den minste mendgde. Så gikk vi ut, lg da får jeg høre at vi skal kjøre langt av sted til en annen klubb. De hadde sagt de skulle kjøre meg hjem etter vi hadde spist, og da bare nektet jeg å bli med på klubben. De måtte pent kjøre meg hjem, men stemninga i bilen ble litt klein, og jeg fikk litt dårlig damvittighet... var sikkert den partybremsen der jeg satt. De andre dro videre, og venninna mi sa i dag at hun angret på st hun ikke hørte på meg nok en gang. 😛 

Anonymkode: d8ef6...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...