Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Har kjøpt kabel som går fra pc til tv, slik at jeg skal kunne se data'n på tv. Har tv ut og alt skulle være greit, men får ikke inn noe ext 1 og ext 2. Har og prøvd å søke gjennom kanalene uten hell. Noen som har peiling på dette? Er det noen innstilninger på pc jeg må gjøre først?
Dru Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Finn ut hvilket skjermkort du har, og så finner du en bruksanvisning på nett en plass. Det er noen innstillinger som må gjøres på maskinen, ja.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Har Nvidia geforce fx 5200 skjermkort. Har vært på hjemmesiden uten å finne det jeg trenger. Noen tips til noen sider?
Dru Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 http://www.weethet.nl/english/video_pc2tv_nvidia.php Prøv denne i første omgang.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Fikk det til:) Men fikk et problem med farger og avspilling. Har grå skjerm og kan ikke se dvd på tv. Noen nyttige tips der? Takker forøvrig for hjelp.)
Dru Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Du må forandre fra ntsc til pal for å få farger. Ntsc er standard i f.eks. USA og Japan, mens her bruker vi pal. Husker dessverre ikke helt hvor du gjør det.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Manglende farger kan skyldes at PC'en er satt til å sende ut S-Video-signal, mens TV'en forventer komposittsignal (Composite Video), eller omvendt. Det kan også skyldes at det er valgt feil TV-standard på videoutgangen på PC'en. Vår standard er PAL B/G, mens standardvalget ofte er NTSC (som brukes i USA og Japan).
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 ok, takker for hjelp:) Se om jeg finner ut av det.
Cronos Skrevet 8. april 2005 #9 Skrevet 8. april 2005 Bruk TvTools (et program du kan laste ned). Og bruk komposittkabel.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #10 Skrevet 11. april 2005 Så kan du jo også forsøke å "koble tv til data" istedet for motsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå