Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du trenger ikke brillene for å ferdes trygt, men med de avvikene der kan det gi deg helsegevinster likevel. I beste fall tror jeg du får levere tilbake innfatningen.

Anonymkode: c06cb...0e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menge får vondt i hodet, nakke osv selv ved små synsavvik. Så hvorfor ikke kjøpe brille om man har råd til det.

Anonymkode: 92c4d...156

Det blir jo igjen en annen sak enn de som kjøper når de egentlig ikke føler behov. For all del er det bare fint det, sa bare at jeg ikke forsto det om man faktisk ikke har behov, slik som med flere jeg kjenner. Venninna mi også kjøpte briller etter å ha vært hos optiker, men har aldri sett henne bruke dem noensinne, bortsett fra noen få ganger helt i starten. 

Skrevet

Jeg skjønner at det er kipt TS, men du må ta ansvar for ditt eget impulskjøp. Selgeren har ikke opptrådd uforsvarlig. Vi kan ikke fraskrive oss alt ansvar med "jammen han sa..."

Jeg tipper du betalte rundt 3.000 for brillene, i det store og hele er det ikke mye penger. Bruk brillene som et smykke og kos deg med dem når du nå først har kjøpt dem :) 

• Liker 6
Skrevet

På Kicks på strømmen har de en selger som er helt på viddene. Selgeren var så påtrengende at hun fikk en bekjent av meg til å handle for fire tusen. Hun tok ingen hensyn og putta ting i posen hennes. Heldigvis klagde hun til regionssjefen og kundeservice og fikk pengene tilbake. Herre skjønner godt at du føler deg lurt. Noen skjønner ikke at nei er nei så da er det best å bare si at du ikke har behovet. Litt lettere sagt enn gjort men ja. 

Anonymkode: 930af...f54

• Liker 2
Skrevet

Luksusproblem dette. Legg det bak deg og gå videre. Vær glad du slipper å bruke 6000 kr på briller som jeg må, og attpå til bruke dem.😖

Anonymkode: 829ad...18a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, BlackCloud skrev:

Selv har jeg veldig dårlig syn, og jeg har ikke en gang briller. De eneste jeg har er fra ungdomsskolen, og de ser jeg ingenting med, for de er alt for svake. Har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe briller. 

Kjører du bil? 😬

Anonymkode: cf24c...15d

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjører du bil? 😬

Anonymkode: cf24c...15d

Linser... Hadde garantert vært død om jeg prøvde å gå ut døra uten det. Ser nesten ingenting da

Skrevet
27 minutter siden, BlackCloud skrev:

Linser... Hadde garantert vært død om jeg prøvde å gå ut døra uten det. Ser nesten ingenting da

Å ja, du formulerte deg i innlegget som om du ikke brukte noe. Jeg trodde også det.

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, BlackCloud skrev:

Ser det er mange som kjøper briller selv om de egentlig har fint syn. At de bare har bittesmå avvik. Men da venner du jo øynene til å gå med briller og blir avhengig av det. Selv har jeg veldig dårlig syn, og jeg har ikke en gang briller. De eneste jeg har er fra ungdomsskolen, og de ser jeg ingenting med, for de er alt for svake. Har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe briller. 

Nå sporet jeg også av. Men kjenner mange som har -0,25 osv og som har briller, og jeg bare skjønner det ikke. Synes det er litt dårlig av optiker. Optiker burde heller sagt at du kan tenke på det og ta kontakt om du føler behov for briller. 

Linser blir jo mye dyrere enn briller. Lurer på om jeg kanskje misforstår noe her?

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utgangspunktet var synstest, trengte egentlig ikke briller -.050, men hadde 25+, litt skjev hornhinne. Halvstresset rett fra rushen etter jobb, veldig flink selger og jeg kom ut fra optikeren med en hentelapp på briller. 1000 kr glasset pluss arbeid, innfatninger var rimelig nok. 

Samlet sett dyre briller jeg ikke kan bruke, tar de av ved tv-titting, kjøring, bruker de litt for jeg skulle venne meg til det. Føler meg sum og lurt og vil bare levere tilbake brillene, nei, jeg trengte de ikke...

Noen råd? Ikke spydige, jeg angrer dypt. 

Anonymkode: 0a081...405

Er synet ditt svekket så har du vel også behov for briller i forb. m/ bilkjøring m.m.   Har du progressive glass så er det oftest en tilvenning,men kan til igjenngjeld bruke brillene alltid.     Mange  føler seg ikkje bekvem med å gå med briller , men noe mange  må forholde seg til.  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Linser blir jo mye dyrere enn briller. Lurer på om jeg kanskje misforstår noe her?

Tror jeg bruker rundt 1000 kr på linser i året. Uansett så trenger jeg briller til enkelte dager, kan ikke gå med briller hver dag. Det blir tungvint i jobben jeg har, som er veldig fysisk. Slitsomt med briller da. Briller er en stor utgift der og da, spesielt når synet blir dårligere og dårligere. Og vanskelig når man trenger begge deler.

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brillen kan neppe byttes, da brillen eller glassene ikke kan selges videre. Fornøydgaranti pleier å gjelde dersom det er noe galt med brillen. Dessverre..

Anonymkode: 785b3...272

Tøv prat !   Er man ikkje fornøyd med brillene så er det  angrerett / reklamasjons på briller som på alle andre varer.    Selvsagt kan ein ikkje gå rundt med briller som evntl. ikkje er tilpasset øye.     

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utgangspunktet var synstest, trengte egentlig ikke briller -.050, men hadde 25+, litt skjev hornhinne. Halvstresset rett fra rushen etter jobb, veldig flink selger og jeg kom ut fra optikeren med en hentelapp på briller. 1000 kr glasset pluss arbeid, innfatninger var rimelig nok. 

Samlet sett dyre briller jeg ikke kan bruke, tar de av ved tv-titting, kjøring, bruker de litt for jeg skulle venne meg til det. Føler meg sum og lurt og vil bare levere tilbake brillene, nei, jeg trengte de ikke...

Noen råd? Ikke spydige, jeg angrer dypt. 

Anonymkode: 0a081...405

Var det ikke lesebriller da? 

Uansett, kan du ikke bruke briller til ditt bruk, så har du returrett i 14 d

Anonymkode: 2c1c9...940

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, BlackCloud skrev:

Tror jeg bruker rundt 1000 kr på linser i året. Uansett så trenger jeg briller til enkelte dager, kan ikke gå med briller hver dag. Det blir tungvint i jobben jeg har, som er veldig fysisk. Slitsomt med briller da. Briller er en stor utgift der og da, spesielt når synet blir dårligere og dårligere. Og vanskelig når man trenger begge deler.

Oi, det var rimelige linser! Hvor handler du dem? Jeg bruker også linser.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, det var rimelige linser! Hvor handler du dem? Jeg bruker også linser.

Bruker månedslinser og bestiller på nett et par ganger i året. Googler etter de billigste jeg finner. Husker ikke merkenavn eller nettside i hodet, dessverre

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 minutt siden, BlackCloud skrev:

Bruker månedslinser og bestiller på nett et par ganger i året. Googler etter de billigste jeg finner. Husker ikke merkenavn eller nettside i hodet, dessverre

TS  reiser vel ikkje spørsmål om bruk av linser, men  reiser spørsmål om eit "angrende " brillekjøp.   

Skrevet
2 timer siden, BlackCloud skrev:

Ser det er mange som kjøper briller selv om de egentlig har fint syn. At de bare har bittesmå avvik. Men da venner du jo øynene til å gå med briller og blir avhengig av det. Selv har jeg veldig dårlig syn, og jeg har ikke en gang briller. De eneste jeg har er fra ungdomsskolen, og de ser jeg ingenting med, for de er alt for svake. Har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe briller. 

Nå sporet jeg også av. Men kjenner mange som har -0,25 osv og som har briller, og jeg bare skjønner det ikke. Synes det er litt dårlig av optiker. Optiker burde heller sagt at du kan tenke på det og ta kontakt om du føler behov for briller. 

Hvis du har veldig dårlig syn er det jo egentlig rimelig teit å ikke bruke synskorrigerende hjelpemidler. Hvis du kjører bil må du bruke briller/linser. Har du ikke råd kan du kjøpe på avbetaling (ikke alltid lureste, men du kan), du kan søke NAV om bistand. 

Men mange med "lite dårlig syn" har kanskje et behov for briller. Jeg er veldig sensitiv og skal ha lite endring i synet før jeg føler jeg ikke ser. Når jeg starta med briller hadde jeg +0,50 og -0,75 í skeive hornhinner på ene øyet og +0,25 og -0,75 på det andre. Det er "ingenting" ifh til andre. Men nok for at jeg sleit med å se. Jeg hadde mye vondt i hodet og vondt i nakken fordi jeg anspente meg for å se godt. 

Briller kan heldigvis ikke byttes - med mindre det er feil på styrken etc. Men du får i utgangspunktet kun tilgodelapp. Med mindre du er helt idiot og krangler deg pengene tilbake (det synes jeg ingenting om..ingen som tvinger deg til å kjøpe briller). (Jeg jobba i 6 år hos optikerkjede hvor vi iallefall ikke ga deg tilbake penger kun fordi du angret)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym Bruker skrev:

TS  reiser vel ikkje spørsmål om bruk av linser, men  reiser spørsmål om eit "angrende " brillekjøp.   

Eh ja? Det vet vi, hun siterte mitt innlegg.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke lesebriller da? 

Uansett, kan du ikke bruke briller til ditt bruk, så har du returrett i 14 d

Anonymkode: 2c1c9...940

Nish, ikke ved kjøp direkte i butikk. Du har angrerett 14 dager på ting kjøpt over nett. Mange butikker lar deg derimot returnere produkter kjøpt i fysisk butikk, men du har ikke rett til det. Det er en service fra butikken. Og spesialproduserte produkter er verre. For butikken kan ikke bruke brillene til andre personer i ettertid.

• Liker 5
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
5 minutter siden, estrella skrev:

Hvis du har veldig dårlig syn er det jo egentlig rimelig teit å ikke bruke synskorrigerende hjelpemidler. Hvis du kjører bil må du bruke briller/linser. Har du ikke råd kan du kjøpe på avbetaling (ikke alltid lureste, men du kan), du kan søke NAV om bistand. 

Men mange med "lite dårlig syn" har kanskje et behov for briller. Jeg er veldig sensitiv og skal ha lite endring i synet før jeg føler jeg ikke ser. Når jeg starta med briller hadde jeg +0,50 og -0,75 í skeive hornhinner på ene øyet og +0,25 og -0,75 på det andre. Det er "ingenting" ifh til andre. Men nok for at jeg sleit med å se. Jeg hadde mye vondt i hodet og vondt i nakken fordi jeg anspente meg for å se godt. 

Briller kan heldigvis ikke byttes - med mindre det er feil på styrken etc. Men du får i utgangspunktet kun tilgodelapp. Med mindre du er helt idiot og krangler deg pengene tilbake (det synes jeg ingenting om..ingen som tvinger deg til å kjøpe briller). (Jeg jobba i 6 år hos optikerkjede hvor vi iallefall ikke ga deg tilbake penger kun fordi du angret)

Du må sette deg  bedre inn i kjøpsloven ,angrerett , reklamasjon etc.    

Eit brilleglass skal selvsagt vera tilpasset øye som skal gå med dem, og ikkje bonusen til  selgeren på  optikerbutikken .     

Endret av Anonym Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...